Humana AB

Recensioner från anställda som Assistent på Humana AB

Jag tog anställning under andra hälften av 2018 på Humana Assistans i Stockholm. I början funkade det bra men nu har det visat sig att inkompetensen styr ganska ordentligt. 1: Dom klarar inte av att meddela antalet semesterdagar man skall få betalda från föregående års period. 2: Dom kräver att man planerar sin semester innan man vet hur många betalda semesterdagar man har. 3: Chefer ringer ej upp som utlovat eller svarar inte på mejl. När de svarar på melj så är det mothugg och kränkande behandling man får kastat på sig och frågan man ställt fortsätter vara obesvarad. 4: Man blir tillsagd att man inte skall informera brukaren om frånvaro fastän beslut om detta tagits på APT att man skall göra det. 5: Rutiner, checklistor med mera följs inte och när arbetsledare påtalas om detta får man bara tillsvar att man inte hinner med att ordna listor. 6: Man hänvisar till lokalt avtalat kollektivavtal, men när man frågar efter en kopia på det så hänvisas man till HR som vägrar lämna ut det. Det positiva är dock att man fått en bra utbildning i assistansyrket via sjukhuset när jag hade min introduktion. Trach, sugteknik med mera. Andra positiva saker är att man kopplat med brukaren på ett bra sätt och förtroendet växer konstant.
Fördelar
Inga att nämna.
Nackdelar
Inkompetens på framför allt chefsnivå
Humanas företagskultur karaktäriseras av arbetsglädje, högt engagemang, ansvar, högt tempo samt lågt i tak. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör – för mig är företagskulturen viktig.
Fördelar
Friskvårdsbidrag om 5000kr