Humana AB

Recensioner från anställda på Humana AB i Stockholm

Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
Bra att jobba på humana, finns många chanser man kan ta tag i samt man lär sig mycket.
Jag var personlig assistent och hade en bra chans att lära mig många färdigheter. Även stödja patienten. Att ge motivation är en av mina affärsprioriteringar.
Nackdelar
Det är bra i det stora hela. Kan sakna utbildningar/kurser samt träffar med andra assistenter och brukare.
Fördelar
Friskvårdspeng samt att vi kan resa med lön
Det ar best att jobba med manniskor .exemple ata mat tillsamans ficka, och lagamat .pa mitt arbete vi har bra kontakt med varandra vi loser sig allting uttan att ringa till kontoret och det ar bra att ha bra komunikation. den svaraste ar nar asistanterna kommer inte i tid och du har nagot att gora efter jobbet da ar inte so roligt.
Fördelar
grattis caffe, frukt och nar man ar ute med kund grattis mat.
Bra orginisation som är mån om sina anställda och kunder
Humanas företagskultur karaktäriseras av arbetsglädje, högt engagemang, ansvar, högt tempo samt lågt i tak. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör – för mig är företagskulturen viktig.
Fördelar
Friskvårdsbidrag om 5000kr
barnassistent är ett roligt jobb som man lever i en kärlekfull miljö!Jag jobbar med en asperger barn att hjälpa honom för att klara sig för daglig rutin. jag trivs mycket bra med jobb och tyvär det är bara 3 timmar i dagen !
Fördelar
ingen
Nackdelar
ingenting
Ett otroligt utvecklande jobb som sätter mig på prov. Den bästa/sämsta delen av jobbet är att sätta andras behov före mina egna. Jag har lärt mig mycket om mig själv som människa och vad jag värdesätter här i livet tack vare det här jobbet.