Humana AB
Recensioner från anställda på Humana AB

Vara en extra hand, vara med varandra och en fin vänskap.

25 oktober 2019
En typisk vardag börjar med att jag gör frukost för oss båda, frågar han om vad han vill ha på och ger han två val som jag ställer framför han så ber jag han att peka på vad han vill ha, vilket han gör efter att ha tänkt vilket som skulle passa bäst. Efter det så tvättar jag hans händer och ansikte och ber han att gå till toaletten och vänta på att jag ska komma dit efter jag har tagit undan i köket. Sen efter det så hjälper jag han med hans behov och sedan så får han gå och leka på sitt rum. Under tiden som han är på sitt rum så går jag till hans rum och kollar om han har det bra och om han behöver något, och om han behöver något så kan han komma med mig så ska vi se vad det är. Om inte så säger jag att jag bara är nere så är det bara att komma om det är något. Efter ett tag så brukar han vilja gå ut så då klär jag på han och kollar om grinden är stängd så han inte kan springa iväg. Och då gäller det att man har bättre koll på honom då han inte är innomhus. Sedan runt 16:00-17:30 så är maten klar. Efter maten så får han duscha i 20/30 minuter. Efter det så brukar vi gå till TV rummet och kolla på tv och även spela lite gitarr. Innan läggdags så får han leka med vatten i köket vilket han tycker mycket om. Sedan runt 22:00-23:00 så går vi och borstar hans tänder och efter det så går vi upp till hans rum för att göra han redo för sängdags. Sedan under natten så vaknar han 1 eller 2 gånger för att gå på toaletten. Vad jag har lärt mig av att hålla på med allt detta är att han tycker mycket om musik. Och det tar tid att äta och det är helt ok. Man behöver inte stressa. - mer...
24 november 2020
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Husby
Humana Värnar om människan där det oftast handlar om en persons slutskedde i livet vilket betyder att man får se våran utveckling vare sig det är demens eller funktions nedsättning eller naturligt åldrande. En bra plats att gå igenom för att förstå vad livet egentligen handlar om. Både i utbildningssyfte men också värna om respekt och hänsyn för den privata individen. Lärorikt på så sätt att man måste kämpa under svårare förhållande det vill säga så som man levde för under konstruktions utvecklingen.
24 november 2020
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Stockholm
Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
18 november 2020
Undersköterska (Nuvarande anställd) - Slöinge
Otroligt lågt lön. Balans mellan arbetsinsatser och proffesionellt krav mot lön är otroligt obalanserat. Mycket dåligt betalt.
Fördelar
Ingen
Nackdelar
Mycket stort krav och ansvar och mycket dåligt betalt.
  1. Vara en extra hand, vara med varandra och en fin vänskap.