Humana AB
Recensioner från anställda på Humana AB

Stort bolag men dåliga avtal

16 juli 2019
Underbetalt och dåliga förmåner Inkompetent personal på kontoret som inte lyssnar på de som arbetar Stort företag så på det viset tryggt att kunna behålla sin anställning Goda möjligheter att få gå kurser och utbildningar inom tjänsten
Fördelar
Fester och evenemang anordnas för såväl kunder som assistenter
Nackdelar
Dålig lön. Dåliga avtal tex med sk väntetid på natten
24 november 2020
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Husby
Humana Värnar om människan där det oftast handlar om en persons slutskedde i livet vilket betyder att man får se våran utveckling vare sig det är demens eller funktions nedsättning eller naturligt åldrande. En bra plats att gå igenom för att förstå vad livet egentligen handlar om. Både i utbildningssyfte men också värna om respekt och hänsyn för den privata individen. Lärorikt på så sätt att man måste kämpa under svårare förhållande det vill säga så som man levde för under konstruktions utvecklingen.
24 november 2020
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Stockholm
Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
15 november 2020
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Skåne Län
Mycket nöjd av deras intervjuer, kan gärna rekommendera till andra personer.Låner
  1. Stort bolag men dåliga avtal