Humana AB
Recensioner från anställda på Humana AB

Helt okej arbetsplats

27 juni 2018
Helt ok arbetsgivare. Enda var att det är i regel dålig lön inom den branschen
Nackdelar
Resväg utan kompensatiom
24 november 2020
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Husby
Humana Värnar om människan där det oftast handlar om en persons slutskedde i livet vilket betyder att man får se våran utveckling vare sig det är demens eller funktions nedsättning eller naturligt åldrande. En bra plats att gå igenom för att förstå vad livet egentligen handlar om. Både i utbildningssyfte men också värna om respekt och hänsyn för den privata individen. Lärorikt på så sätt att man måste kämpa under svårare förhållande det vill säga så som man levde för under konstruktions utvecklingen.
24 november 2020
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Stockholm
Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
2 februari 2020
Samma rollSamma plats
Personlig assistent (Nuvarande anställd) - Trollhättan
Humana är en lärorik arbetsplats där man lär sig mycket inom assistans. Man får gå på kurser och utvecklas hela tiden.