Humana AB
Recensioner från anställda på Humana AB

Company with very bad and not educated leaders

29 augusti 2019
Job is like all P.A jobs, but in office in Malmö work very not competent people, so you will always have some mistake in your salary specification, when you want to use your vacation etc. so you always need to be awake and can not trust them. They will also try to steal money from you, so be careful about how high is your salary and especially money that you got for vacation. I do not reccommend to work there. There are great companies for P.A. where you would not have headaches.
24 november 2020
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Husby
Humana Värnar om människan där det oftast handlar om en persons slutskedde i livet vilket betyder att man får se våran utveckling vare sig det är demens eller funktions nedsättning eller naturligt åldrande. En bra plats att gå igenom för att förstå vad livet egentligen handlar om. Både i utbildningssyfte men också värna om respekt och hänsyn för den privata individen. Lärorikt på så sätt att man måste kämpa under svårare förhållande det vill säga så som man levde för under konstruktions utvecklingen.
24 november 2020
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Stockholm
Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
17 januari 2018
Samma rollSamma plats
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Malmö
En typisk dag är att Jag hjälper min kund med det Han inte kan, så som klä sig och köra rullstol. är på olika besök som t.e.x. kurator, sjukgymnast och sjukhus besök. Jag har lärt mig att vara tålmodig och lyhörd på vad min kund vill och inte vill. Är mycket nöjd med Humana som ledning de lyssnar och är hjälpsamma. Arbetsplatskulturen var inga problem normal i min mening. Det svåraste med detta jobb är att inte göra för mycket utan låta kunden göra så mycket den orkar och kan. Det bästa med detta jobb är att få hjälpa och få vara med person i sin resa genom livet som sjuk.
Fördelar
Att få se så mycket nytt
Nackdelar
Kan vara spykiskt påfrästande