Recensioner från anställda på Humana AB

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Mycket bra
Personlig assistent (Tidigare anställd) –  Jönköping8 januari 2020
Jag tycker att det har fungerat mycket bra att jibba på humana och skulle rekommendera folk att jobba här.
Arbetsplatskultur
Stressigt arbete med tunga arbetsuppgifter
Vårdbiträde (Tidigare anställd) –  Gävle5 januari 2020
Att jobba på Humana Hemtjänst var många gånger frustrerande för mig då jag la personlig vikt i att alla brukare skulle få den tjänsten som de betalar för och förtjänar. I många fall fick man ta sig runt halva stan för att komma åt nycklar till respektive brukare inom den korta tidsramen som planeringen var lagd.
Mycket trevlig arbetsmiljö
Personlig assistent (Tidigare anställd) –  Örebro19 december 2019
Lite krångligt vid lön. För tungt jobb för mig men fick ingen lättare brukare trots önskemål om det, tyvärr ❤️
arbetsledare
Arbetsledare/ personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Stockholm18 november 2019
Bra att jobba på humana, finns många chanser man kan ta tag i samt man lär sig mycket.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Ingen bra ledning
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Örebro27 oktober 2019
Enhetschefen bryr sig inte om mobbing och utfrysning, Medverkar i detta själv.
Fördelar
Nackdelar
Tillåter mobbing och utfrysning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Arbetsplatskultur
Vara en extra hand, vara med varandra och en fin vänskap.
Personlig assistans (Tidigare anställd) –  Vindelns kommun25 oktober 2019
En typisk vardag börjar med att jag gör frukost för oss båda, frågar han om vad han vill ha på och ger han två val som jag ställer framför han så ber jag han att peka på vad han vill ha, vilket han gör efter att ha tänkt vilket som skulle passa bäst.
Efter det så tvättar jag hans händer och ansikte och ber han att gå till toaletten och vänta på att jag ska komma dit efter jag har tagit undan i köket. Sen efter det så hjälper jag han med hans behov och sedan så får han gå och leka på sitt rum.

Under tiden som han är på sitt rum så går jag till hans rum och kollar om han har det bra och om han behöver något, och om han behöver något så kan han komma med mig så ska vi se vad det är. Om inte så säger jag att jag bara är nere så är det bara att komma om det är något.
Efter ett tag så brukar han vilja gå ut så då klär jag på han och kollar om grinden är stängd så han inte kan springa iväg. Och då gäller det att man har bättre koll på honom då han inte är innomhus.

Sedan runt 16:00-17:30 så är maten klar. Efter maten så får han duscha i 20/30 minuter. Efter det så brukar vi gå till TV rummet och kolla på tv och även spela lite gitarr. Innan läggdags så får han leka med vatten i köket vilket han tycker mycket om. Sedan runt 22:00-23:00 så går vi och borstar hans tänder och efter det så går vi upp till hans rum för att göra han redo för sängdags. Sedan under natten så vaknar han 1 eller 2 gånger för att gå på toaletten.

Vad jag har lärt mig av att hålla på med allt detta är att han tycker mycket om musik. Och det tar tid att äta och det är helt ok. Man behöver inte stressa.
  mer... Man ska bara ha det bra och trivas.

Det svåraste med detta jobbet är att han har blivit mycket trotsig mot att följa regler som finns i huset, men efter ett tag så brukar det alltid gå bra.

Bästa delen med detta jobb är just att jag har fått se hur han har vuxit som person och visat han saker som musik, vilket vi båda tycker om väldigt mycket. Sedan för att han ska visa att han verkligen är glad är att han ger mig en leksak som jag får ha som ett tack för en bra dag. Han brukar också ta ens hand och lägga den mot hans kind vilket betyder för han att han säger att jag är snäll. Det är nog det bästa med allt. Att man får som ett godkännande att man gör detta jobbet bra.
  mindre
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Company with very bad and not educated leaders
Personlig assistent (Tidigare anställd) –  Malmö29 augusti 2019
Job is like all P.A jobs, but in office in Malmö work very not competent people, so you will always have some mistake in your salary specification, when you want to use your vacation etc. so you always need to be awake and can not trust them.
They will also try to steal money from you, so be careful about how high is your salary and especially money that you got for vacation.
I do not reccommend to work there.
There are great companies for P.A. where you would not have headaches.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Rekommenderar inte
Skötare (Tidigare anställd) –  Vittsjö20 juli 2019
Mycket skitsnack, bråk mellan personal. Oansvarig ledning. Orimligt arbetsbelastning.
Fördelar
Svårt att hitta
Nackdelar
Man är helt sliten efter jobbet .man orkar inte med privat liv .
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Arbetsplatskultur
Stort bolag men dåliga avtal
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Dalarnas Län16 juli 2019
Underbetalt och dåliga förmåner
Inkompetent personal på kontoret som inte lyssnar på de som arbetar
Stort företag så på det viset tryggt att kunna behålla sin anställning
Goda möjligheter att få gå kurser och utbildningar inom tjänsten
Fördelar
Fester och evenemang anordnas för såväl kunder som assistenter
Nackdelar
Dålig lön. Dåliga avtal tex med sk väntetid på natten
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15NejRapportera
rolig arbetsmiljö
Personlig assistent (Tidigare anställd) –  Vänersborgs kommun28 maj 2019
att inte behöva känna sig tvungen till att jobba utan att gå till jobbet för att jag tycker det är roligt
Fördelar
trevligt och tryckt sällskap
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 1Rapportera
Inkompetens
Assistent (Nuvarande anställd) –  Stockholms Län18 mars 2019
Jag tog anställning under andra hälften av 2018 på Humana Assistans i Stockholm.
I början funkade det bra men nu har det visat sig att inkompetensen styr ganska ordentligt.

1: Dom klarar inte av att meddela antalet semesterdagar man skall få betalda från föregående års period.
2: Dom kräver att man planerar sin semester innan man vet hur många betalda semesterdagar man har.
3: Chefer ringer ej upp som utlovat eller svarar inte på mejl. När de svarar på melj så är det mothugg och kränkande behandling man får kastat på sig och frågan man ställt fortsätter vara obesvarad.
4: Man blir tillsagd att man inte skall informera brukaren om frånvaro fastän beslut om detta tagits på APT att man skall göra det.
5: Rutiner, checklistor med mera följs inte och när arbetsledare påtalas om detta får man bara tillsvar att man inte hinner med att ordna listor.
6: Man hänvisar till lokalt avtalat kollektivavtal, men när man frågar efter en kopia på det så hänvisas man till HR som vägrar lämna ut det.

Det positiva är dock att man fått en bra utbildning i assistansyrket via sjukhuset när jag hade min introduktion. Trach, sugteknik med mera.
Andra positiva saker är att man kopplat med brukaren på ett bra sätt och förtroendet växer konstant.
Fördelar
Inga att nämna.
Nackdelar
Inkompetens på framför allt chefsnivå
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16NejRapportera
Arbetsplatskultur
Roligt arbete för dom som gillar att arbeta både i själv och grupp
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Växjö kommun17 mars 2019
Väldigt bra och roligt företag att jobba inom. Kan bli mycket ensamt. Lätt att få jobb på både gott och ont. Ibland lite för lätt så människor som verkligen ej har kompetensen för det får jobb ändå.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 17Nej 4Rapportera
Bra
Humana Assistans (Tidigare anställd) –  Örnsköldsvik21 februari 2019
Mycket bra detta.

Jobbar inte kvar på humana var extra anställd under en kort period och lärde mig mycket där
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 1Rapportera
Roligt
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Jönköping22 januari 2019
Ett bra bolag att jobba för. Dom är låna om sina arbetstagare. Bra upplärning Rekommenderas varmt
Nackdelar
Jobba i privata kläder
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 6Rapportera
Very important place
Personlig Assistent (Tidigare anställd) –  Stavsnäs14 januari 2019
Working as a personal assistant, I was feeling like changing the world.
Good communication with the leaders.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Logiskt företag med stort hjärta
Behandlingsass. Torpet hvb (Nuvarande anställd) –  Höör19 december 2018
Bra medmänniskor att jobba och vettig arbetsledning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
En trivsam arbetsmiljlö och mycket trygg.
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Göteborg8 november 2018
Trivs mycket bra och allt känns verkligen tryggt på alla plan. Det finns allt någon där om man har frågor och även andra problem.
Fördelar
Bra personal
Nackdelar
Mycket övertid
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 4Rapportera
Productive
arbete som personlig Assistant (Tidigare anställd) –  Stockholm4 november 2018
Jag var personlig assistent och hade en bra chans att lära mig många färdigheter. Även stödja patienten. Att ge motivation är en av mina affärsprioriteringar.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 12Rapportera
lärorik,trevlig
vårdbiträde (Tidigare anställd) –  Kungsholmen29 oktober 2018
Jag lärde mig hur behandlar på stressiga situationer och vara stresstålig. Min kollegor var trevliga och vi hade trevlig på arbetsplatsen .
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8NejRapportera
Lärorikt, stressfylld ,rolig
Personlig assistent (Tidigare anställd) –  Ulricehamns kommun28 oktober 2018
Mitt arbete var väldigt roligt då jag gillar och hjälpa människor. Jag lärde mig en hel del om det psykiska hos min brukare .
Fördelar
Bra tider
Nackdelar
Dålig lön
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 9Rapportera
Verifiera denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Humana AB. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,9