Humana AB

Recensioner från anställda på Humana AB

Det är kul och spännade att jobba på Humana! Man lär sig mycket nytt varje dag!
Fördelar
Man lär sig mycket, man kan hantera stress på ett bra sätt !
Nackdelar
Ibland kan de bli tråkigt med
Den här företaget är bra
Jag är arbetslös på grund av detta virus.
Anställd till att vara med att starta nytt LSS boende.
Provanställning, fick sparken efter 5 dagar.

För ung chef som såg folk med skinn på näsan som ett hot.

Anställde personal utan erfarenhet inom utmanande beteende till att

jobba med personkr1

Nde
Fördelar
Vet faktiskt inte
Nackdelar
Rädda chefer
Jag trivdes jätte bra för kom överens bra med min brukare men det negativa när man skulle va ledig så fick man vanligtvis hoppa in.
En arbetsplats där möjligheterna är många. Man lär sig något nytt om sig själv varje dag genom sin brukare. Arbetsuppgifterna gör att ett arbetsskift aldrig blir tråkigt. Man behöver ha ett open mind för att arbeta i någon annans hem. Det absolut bästa är friheten att utforma sin arbetsdag fritt tillsammans med sin brukare.
Humana är en lärorik arbetsplats där man lär sig mycket inom assistans. Man får gå på kurser och utvecklas hela tiden.
Jag tycker att det har fungerat mycket bra att jibba på humana och skulle rekommendera folk att jobba här.
Att jobba på Humana Hemtjänst var många gånger frustrerande för mig då jag la personlig vikt i att alla brukare skulle få den tjänsten som de betalar för och förtjänar. I många fall fick man ta sig runt halva stan för att komma åt nycklar till respektive brukare inom den korta tidsramen som planeringen var lagd.
Lite krångligt vid lön. För tungt jobb för mig men fick ingen lättare brukare trots önskemål om det, tyvärr ❤️
Att arbeta hos Humana var rörigt. De som hade ansvar för schemaläggning hade sällan koll och flera gånger behövde man ringa och tjata för att se till att någon kom och bytte av en. Annars bra.
Bra att jobba på humana, finns många chanser man kan ta tag i samt man lär sig mycket.
Enhetschefen bryr sig inte om mobbing och utfrysning, Medverkar i detta själv.
Fördelar
Nackdelar
Tillåter mobbing och utfrysning
En typisk vardag börjar med att jag gör frukost för oss båda, frågar han om vad han vill ha på och ger han två val som jag ställer framför han så ber jag han att peka på vad han vill ha, vilket han gör efter att ha tänkt vilket som skulle passa bäst.
Efter det så tvättar jag hans händer och ansikte och ber han att gå till toaletten och vänta på att jag ska komma dit efter jag har tagit undan i köket. Sen efter det så hjälper jag han med hans behov och sedan så får han gå och leka på sitt rum.

Under tiden som han är på sitt rum så går jag till hans rum och kollar om han har det bra och om han behöver något, och om han behöver något så kan han komma med mig så ska vi se vad det är. Om inte så säger jag att jag bara är nere så är det bara att komma om det är något.

Efter ett tag så brukar han vilja gå ut så då klär jag på han och kollar om grinden är stängd så han inte kan springa iväg. Och då gäller det att man har bättre koll på honom då han inte är innomhus.

Sedan runt 16:00-17:30 så är maten klar. Efter maten så får han duscha i 20/30 minuter. Efter det så brukar vi gå till TV rummet och kolla på tv och även spela lite gitarr. Innan läggdags så får han leka med vatten i köket vilket han tycker mycket om. Sedan runt 22:00-23:00 så går vi och borstar hans tänder och efter det så går vi upp till hans rum för att göra han redo för sängdags. Sedan under natten så vaknar han 1 eller 2 gånger för att gå på toaletten.

Vad jag har lärt mig av att hålla på med allt detta är att han tycker mycket om musik. Och det tar tid att äta och det är helt ok. Man behöver inte stressa.
 - mer...
Job is like all P.A jobs, but in office in Malmö work very not competent people, so you will always have some mistake in your salary specification, when you want to use your vacation etc. so you always need to be awake and can not trust them.
They will also try to steal money from you, so be careful about how high is your salary and especially money that you got for vacation.

I do not reccommend to work there.

There are great companies for P.A. where you would not have headaches.
Mycket skitsnack, bråk mellan personal. Oansvarig ledning. Orimligt arbetsbelastning.
Fördelar
Svårt att hitta
Nackdelar
Man är helt sliten efter jobbet .man orkar inte med privat liv .
Underbetalt och dåliga förmåner
Inkompetent personal på kontoret som inte lyssnar på de som arbetar

Stort företag så på det viset tryggt att kunna behålla sin anställning

Goda möjligheter att få gå kurser och utbildningar inom tjänsten
Fördelar
Fester och evenemang anordnas för såväl kunder som assistenter
Nackdelar
Dålig lön. Dåliga avtal tex med sk väntetid på natten
att inte behöva känna sig tvungen till att jobba utan att gå till jobbet för att jag tycker det är roligt
Fördelar
trevligt och tryckt sällskap
Nackdelar
Jag tog anställning under andra hälften av 2018 på Humana Assistans i Stockholm.
I början funkade det bra men nu har det visat sig att inkompetensen styr ganska ordentligt.

1: Dom klarar inte av att meddela antalet semesterdagar man skall få betalda från föregående års period.

2: Dom kräver att man planerar sin semester innan man vet hur många betalda semesterdagar man har.

3: Chefer ringer ej upp som utlovat eller svarar inte på mejl. När de svarar på melj så är det mothugg och kränkande behandling man får kastat på sig och frågan man ställt fortsätter vara obesvarad.

4: Man blir tillsagd att man inte skall informera brukaren om frånvaro fastän beslut om detta tagits på APT att man skall göra det.

5: Rutiner, checklistor med mera följs inte och när arbetsledare påtalas om detta får man bara tillsvar att man inte hinner med att ordna listor.

6: Man hänvisar till lokalt avtalat kollektivavtal, men när man frågar efter en kopia på det så hänvisas man till HR som vägrar lämna ut det.

Det positiva är dock att man fått en bra utbildning i assistansyrket via sjukhuset när jag hade min introduktion. Trach, sugteknik med mera.

Andra positiva saker är att man kopplat med brukaren på ett bra sätt och förtroendet växer konstant.
Fördelar
Inga att nämna.
Nackdelar
Inkompetens på framför allt chefsnivå
Väldigt bra och roligt företag att jobba inom. Kan bli mycket ensamt. Lätt att få jobb på både gott och ont. Ibland lite för lätt så människor som verkligen ej har kompetensen för det får jobb ändå.
Mycket bra detta.

Jobbar inte kvar på humana var extra anställd under en kort period och lärde mig mycket där
Ett bra bolag att jobba för. Dom är låna om sina arbetstagare. Bra upplärning Rekommenderas varmt
Nackdelar
Jobba i privata kläder
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Humana AB. Vår community är redo att svara.
3,9
3,7