Recensioner från anställda på HSB

Bra kollegor men jävigt otydligt vad man ska göra på jobbet.
Fördelar
Bra kollegor
Nackdelar
Dåligt betalt
Bra och lärorikt arbete, var varierande uppgifter inom grönytor. Bra arbetskompisar.
Jag kan inte göra en relevant bedömning pga den korta uppdragstiden.
de var lugn arbetsmiljö där man fick göra mycket. de var kul att jobba med brukarna.
Fördelar
gratis mat
Nackdelar
kommer inte på
En bra och omväxlande arbetsmiljö med olika arbetsuppgifter.
en arbetsdag går ut på att ge de äldre en bra dag med gljädje och mening. Jag har lärt mig mycket om hur jag ska bemöta olika personer. Mina kollegor är guld värda. Det svåraste med jobbet är nog när någon slutar då de blivit för dåliga eller somnat in och det bästa är all kunskap man får ta del av och alla underbara människor man lär känna
En helt vanlig dag, i Hallunda, börjar 0730 med att svara på mail och kontering av fakturor, telefonsamtal från boende börjar runt 0800 och fortsätter med jämna mellanrum under hela dagen. Förvaltarrapporter, avstämmningsmötesprotokoll, offertförfrågningar, juridiska spörsmål, beställningar skrivs och skickas, hembesök för fuktskadekontroll, boendefrågor i Kundservice och dagen avslutas med ett styrelsemöte på kvällen som slutar ca 2100. Största lärdomen var att vara tydlig och rak vid kontakt med boende. Den svåraste delen var störningsärenden. Bäst var alla fantastiska människor man jobbade med, styrelser, boende och kollegor
Fördelar
Fritt att utveckla på mitt sätt
Nackdelar
Lite för många möten utanför arbetstid, kvällar och helger
Ett företag som engagerar Närhet till ledningsgrupp Produktiva och drivande kollegor
Fördelar
Förkortad arbetstid, friskostig friskvård, sjukförsäkring
Många möten med alla möjliga personer i olika befattningar. Nya utmaningar att ta tag i varje dag. Ett utvecklande arbete, där ingen dag var den andra lik och där man lärde sig nya saker hela tiden. Ett omfattande arbete med många olika leverantörer, som innefattade allt från gem och kontorsmaterial till väggputs, fasade, balkonger och tak. Svårigheten inom HSB, är att det är en federation och att det är svårt att få alla att gå åt samma håll. Men samtidigt är det den största utmaningen också. Att ha ett fritt men ansvarsfullt arbete, är en stark drivkraft hos mig och det fick jag känna under alla åt på HSB Inköp.
Fördelar
Fritt jobb. Bra förmåner.
Nackdelar
Mycket resande och ensamarbete.
Jag kommer till jobbet utan veta va som ska göras bara tar de som de kommer och gör det. Jag lär mej varje dag något nytt de är det som är kul. Ledningen är bra och ger utrymme för varje individ.Arbetskamrater är bra med och hjälpsamma.Den svåraste delen är inte kunna planera men de gör de roligt med.Den bästa delen är friheten att ta ansvar o jobba i sin takt då blir jobbet bättre o noggrannare. Jag är noggrann och tycker de viktigt ge bästa resultat av mitt kunnande.
Fördelar
Man lär sig något nytt varje dag
Nackdelar
Finns inga är inte negativ som person
A typical working day at HSB was coming in and reviewing any new and old work-cases and any eventual onsite work that would need technicians to be out of the office. The IT system here was mainly Microsoft based, from the telephones all the way to tablets. Also working VPN solutions.
There was always something to do, someone whom needed help. But making doors stop squealing, cleaning, changing light-bulbs, order taxi's weren't exactly challenging. Also, I didn't get to meet many people.
Bra arbetskollegor och ett trevligt arbete. Hade varit trevligt att arbeta där igen.
Se fler recensioner av HSB