HORNBACH

Recensioner från anställda som Säljare på HORNBACH

Man kunde inte sätta 0 av 5
Som praktikplats: Tag inte en praktik här. Man är mycket nonchalant och otrevlig emot praktikanter här, speciellt om man kommer från arbetslöshet till praktik. Under mina 6 månader där som praktikant så fick jag höra personalen benämna mig som "Han kommer ifrån socialen", "Nej, han skall inte få något jobb här" och liknande. Praktiserande bemöts här med otacksamhet i en renodlad och synisk exploatering av människor. Personalchefen är ett rötägg, avdelningarnas ansvariga är arbetssmitare och den generella personalen är nonchalant och står exempelvis med händer i byxfickorna och gör så lite de bara kan. Jag gillade däremot detta då jag vill ha massor att göra på ett jobb, eftersom tiden går snabbt då. Jag gav hela den avdelning jag var på ett ansiktslyft, en väl behövlig rengöring mm. Fast man får inte något tack för entusiasm och hårt arbete här, utan ses snarare som ett hot av latmaskarna på bolaget. Det fanns väldigt få trevliga människor som jobbade här, kanske bara en enda faktiskt. Nu pratar jag om varuhuset bakom Backaplan i Göteborg. Och om ni läser detta, kära rövhål på Hor-bach: Dra åt helvete med er!
sämsta företaget jag jobbat på
Jag ska bara klistra in vad andra har sagt för att understryka vad som stämmer så bra på det här shit företaget. Here vi go:

Är du ingen rövslickare har du inte en chans att ta dig någonstans.

De hade sina favoriter som de valde att lyfta upp och trampade på resten. Speciellt om de härstammade från samma ursprungsland eller talade samma språk (annat än svenska) Men också en blandning av svensk-tysk kultur gör åpplen ännu rutnare.

Jag handlar ALDRIG mer på Hornbach och uppmuntrar ALLA jag känner att INTE handla på Hornbach då de inte bör sponsras utan bojkottas!

Hela varuhuset är incest.
Fördelar
Nackdelar
inga förmåner heller
Very good company
Very good company, nice colleagues, very good place to work.
skulle aldrig rekommendera Hornbach
Ledningen bryr sig inte alls om sin personal. Cheferna döljer medarbetarens rättigheter och bryter mot fackets regler nästan dagligen. Är du ingen rövslickare har du inte en chans att ta dig någonstans.
Värre ledning får man leta efter
Ledningen är så jävla värdelös så hälften vore nog. Chefer som särbehandlar sina anställda utefter personligt tycke, hamnar man snett med en av dom så kan du bli avskedad för att "du varit sjuk för mycket" utan att ens uppnå antalet sjukskrivningar för att göra en rehabutredning. Säsongsanställda som varit där 5 månader får förlängt eller fastanställning före någon som varit där i 1,5 år för att chefen gillar den första mer. Det anställs okunnig personal och det finns ingen chef att förlita sig till då hela ledningen är åt helvete och inte bryr sig. Personalen förväntas göra tvåmanna jobb på 30h/v under högsäsong, klarar man inte det så blir man hotad med att bli avskedad.

Det enda som gjorde detta jobb roligt för mig var kollegorna som vart som en stor familj, dom fanns alltid där som stöd i ur och skur och man hade jävligt roligt ihop.

Under det 1,5 året jag jobbade där slutade ungefär ett 25-30-tal personer för att dom var trötta på ledningen. Det säger en hel del om jobbet.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
För mycket.
Tänkte söka hit men
Den dåliga kririken som samtliga pekade på dålig ledning gjorde att jag avstår. Här missar de en mycket kompetent, arbetssugen och glad person. Synd!
Förvånansvärt obehaglig arbetsplats
Under min tid på Hornbach i Göteborg var jag konstant lite förbannad på något man gjort från ledningen. Jag upplevde det som man konstant försökte göra livet lite surare för medarbetarna på golvet. Förtroendet för sin personal måste ha varit noll.

Exempelvis fick vi tydliga instruktioner att inte prata med kollegor utanför avdelningen på arbetstid.

Vi fick inte förtroende att ha internet på jobbdatorn och kunde således inte svara på kunders frågor. Pinsamt.

Känslan av att man som medarbetare inte var vatten värd blev extra påtaglig när det man pratat med chefen om blev till skvaller på golvet.

Hornbach Göteborg skulle kunna vara en fantastisk arbetsplats med rätt personer vi rodret. Idag är det tyvärr inte så och då handlar det inte bara om ett par enskilda i översta ledningen utan det handlar om flertalet personer med ansvar som varit på firman länge och har noll erfarenhet från arbetslivet utanför Hornbach.
Fördelar
Okej lön
Nackdelar
Ingen som hanterar personalfrågor
Omväxlande arbetsmiljö
En omväxlande arbetsmiljö med stort fokus på att kunden är nummer 1. Vilket är en härlig utmaning att hela tiden vara fokuserad på att hjälpa kunderna samtidigt som det gäller att hålla avdelningen ren och snygg samt att se till att det finns varor till försäljning. Inspirerande att finna lösningar tillsammans med kunden, som många gånger har funderingar men inte riktigt kommit på lösningen.
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos HORNBACH. Vår community är redo att svara.
3,2
2,9