HORNBACH

Recensioner från anställda som Butiksbiträde på HORNBACH

Här kan vem som helst bli chef
Avdelningschef som bidrar till mobbing och kommer undan med det. Samma chef tråkar folk som röker mycket medans hans son kan röka 15 ggr om dagen utan problem. Total inavel där man anställer kusiner och landsmän. Annars helt ok ställe att jobba på. Man kan tydligen få bonus.
Fördelar
bonus, arbetskamrater
Nackdelar
tider, inavel
Ur usel ledning. Världens sämsta chefer.
Jag jobbade där under flera år under tiden jag studerade.
Har aldrig mått så dåligt som på denna arbetsplats.

Alla i ledningen var lögnare och manipulativa och trampade över lik för att rädda sitt eget skinn.

De hade sina favoriter som de valde att lyfta upp och trampade på resten. Speciellt om de härstammade från samma ursprungsland eller talade samma språk (annat än svenska).

Många i butiken sade upp sig under ett par veckor då det blev väldigt infekterat. Många har sjukskrivits pga. orättvisa i butiken.

Ledningen uppskattade ALDRIG personalen som gjorde sitt bästa med försäljning och med god service. Trots att man utsåg butiken att ha de mest nöjda kunderna i flera år.

Detta var inte tack vare ledningen utan personalen som höll ihop som en familj efter flera år tillsammans.

Jag handlar ALDRIG mer på Hornbach och uppmuntrar ALLA jag känner att INTE handla på Hornbach då de inte bör sponsras utan bojkottas!

Hälsningar/Kassan
Fördelar
Medarbetarna
Nackdelar
Ledningen. Diskriminering.
Naziläger
Testade jobba här ca i två veckor. Deras policy var i princip att se varenda kund som en potentiell tjuv. De vill att man ska öppna varenda liten kartong, granska insidan av varenda vattenkanna för att se till att kunden inte lagt in ett batteri, sandpapper mm. De vill även att du ska se efterbliven ut genom att oavsett om kunden köper tre likadana varor (exempelvis jordpåsar) så vill de att du skannar varenda individuellt för sig istället för att effektivt skriva in antalet vid kassan. Jag stod vid kassa 1 och en tant som granskade mig borta från kassa 10 sade att jag inte log tillräckligt mot kunden. Vill tillägga att kassa 10 är ca 50 meter bort och att hon omöjligt kunnat se vare sig om jag log eller gjorde en dyster min. En släkting kom på besök också men släktingar får inte gå till kassan du står i, eftersom att Hornbach varken litar på kunden eller sina anställda. Under arbetsintervjun berättade jag att jag redan hade ett annat jobb och därmed skulle det passa bättre med 20h/v schemat för mig (som de sade att de erbjöd). De tog inte alls hänsyn till detta utan gav mig ett 38h/v schema vilket ledde till att jag inte kunde gå på en av introduktionerna eftersom jag prioriterade mitt andra jobb jag redan hade och gillade (som tur var). Kommer aldrig sätta min fot i Hornbach och har dragit historien om när jag testade jobba där för både vänner och bekanta och de går till Bauhaus istället ;)
Fördelar
inget
Nackdelar
allt
Har blivit sämre och sämre
Var för några år sen en helt okej arbetsplats men har blivit ett ställe där de flesta anställda mår dåligt och säger upp sig/blir sjukskrivna på löpande band.
Sämsta arbetsplatsen
Sköna kollegor som blir som en extra familj. Ledningen och cheferna däremot är satan dom själva, har absolut ingen förståelse för sin personal. Sliter ut dom som om man vore toalettpapper. Hög sjukfrånvaro och sjukskrivningar för ledningen skiter fullständigt i sin personal. Kassachef och varuhuschef har förhållande så dem två gör precis de dom känner för att göra och skyller allt på sin personal.

Sök bara hit om du är en rövslickare som skiter i hur du själv blir behandlad.
Fördelar
Härliga kollegor
Nackdelar
Dåliga chefer och ledning
Lärorokt, underbara medarbetare
Mycket ansvar mycket stress, det är underbart, håller i mycket utbildningar
Fördelar
Bra chefer
Nackdelar
Lång restid
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos HORNBACH. Vår community är redo att svara.
3,2
2,9