HORNBACH

Recensioner från anställda på HORNBACH i Sundbyberg

sämsta företaget jag jobbat på
Jag ska bara klistra in vad andra har sagt för att understryka vad som stämmer så bra på det här shit företaget. Here vi go:

Är du ingen rövslickare har du inte en chans att ta dig någonstans.

De hade sina favoriter som de valde att lyfta upp och trampade på resten. Speciellt om de härstammade från samma ursprungsland eller talade samma språk (annat än svenska) Men också en blandning av svensk-tysk kultur gör åpplen ännu rutnare.

Jag handlar ALDRIG mer på Hornbach och uppmuntrar ALLA jag känner att INTE handla på Hornbach då de inte bör sponsras utan bojkottas!

Hela varuhuset är incest.
Fördelar
Nackdelar
inga förmåner heller
skulle aldrig rekommendera Hornbach
Ledningen bryr sig inte alls om sin personal. Cheferna döljer medarbetarens rättigheter och bryter mot fackets regler nästan dagligen. Är du ingen rövslickare har du inte en chans att ta dig någonstans.
Naziläger
Testade jobba här ca i två veckor. Deras policy var i princip att se varenda kund som en potentiell tjuv. De vill att man ska öppna varenda liten kartong, granska insidan av varenda vattenkanna för att se till att kunden inte lagt in ett batteri, sandpapper mm. De vill även att du ska se efterbliven ut genom att oavsett om kunden köper tre likadana varor (exempelvis jordpåsar) så vill de att du skannar varenda individuellt för sig istället för att effektivt skriva in antalet vid kassan. Jag stod vid kassa 1 och en tant som granskade mig borta från kassa 10 sade att jag inte log tillräckligt mot kunden. Vill tillägga att kassa 10 är ca 50 meter bort och att hon omöjligt kunnat se vare sig om jag log eller gjorde en dyster min. En släkting kom på besök också men släktingar får inte gå till kassan du står i, eftersom att Hornbach varken litar på kunden eller sina anställda. Under arbetsintervjun berättade jag att jag redan hade ett annat jobb och därmed skulle det passa bättre med 20h/v schemat för mig (som de sade att de erbjöd). De tog inte alls hänsyn till detta utan gav mig ett 38h/v schema vilket ledde till att jag inte kunde gå på en av introduktionerna eftersom jag prioriterade mitt andra jobb jag redan hade och gillade (som tur var). Kommer aldrig sätta min fot i Hornbach och har dragit historien om när jag testade jobba där för både vänner och bekanta och de går till Bauhaus istället ;)
Fördelar
inget
Nackdelar
allt
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos HORNBACH. Vår community är redo att svara.
3,2
2,9