HORNBACH

Recensioner från anställda på HORNBACH i Göteborg

säsongsarbete
säsongsarbete , varierande arbetsuppgifter, bra lön,
schema lagd arbetstid men ej lunch så du fick bråka med dom andra om vilken tid man kunde ta lunch,
Fördelar
bra löner
Nackdelar
säsongsarbete, lunchtider.
Man kunde inte sätta 0 av 5
Som praktikplats: Tag inte en praktik här. Man är mycket nonchalant och otrevlig emot praktikanter här, speciellt om man kommer från arbetslöshet till praktik. Under mina 6 månader där som praktikant så fick jag höra personalen benämna mig som "Han kommer ifrån socialen", "Nej, han skall inte få något jobb här" och liknande. Praktiserande bemöts här med otacksamhet i en renodlad och synisk exploatering av människor. Personalchefen är ett rötägg, avdelningarnas ansvariga är arbetssmitare och den generella personalen är nonchalant och står exempelvis med händer i byxfickorna och gör så lite de bara kan. Jag gillade däremot detta då jag vill ha massor att göra på ett jobb, eftersom tiden går snabbt då. Jag gav hela den avdelning jag var på ett ansiktslyft, en väl behövlig rengöring mm. Fast man får inte något tack för entusiasm och hårt arbete här, utan ses snarare som ett hot av latmaskarna på bolaget. Det fanns väldigt få trevliga människor som jobbade här, kanske bara en enda faktiskt. Nu pratar jag om varuhuset bakom Backaplan i Göteborg. Och om ni läser detta, kära rövhål på Hor-bach: Dra åt helvete med er!
Har blivit sämre och sämre
Var för några år sen en helt okej arbetsplats men har blivit ett ställe där de flesta anställda mår dåligt och säger upp sig/blir sjukskrivna på löpande band.
Ett jobb i butik.
Ett servicejobb med allt vad det innebär. Majoriteten av kunderna är härligt folk och roliga att jobba med, det samma gäller kollegorna. Som det syns i tidigare recensioner så har även de som är missnöjda fått komma till tals (inte mer än rätt) men jag tycker att det ger en ganska snedvriden bild av hornbach som arbetsplats.

Servicebranchen är inte för alla. Man jobbar ju bl a kvällar och helger, butiken har öppet 13 h om dygnet på vardagar och 9h lördagar och söndagar, så konstigt vore väl annars? Men man får ju faktiskt betalt därefter.. Det ställs höga men absolut inte orimliga krav på dig som anställd. Jag är väl inte supernöjd med allt och visst finns det room for improvement men anser du dig en någorlunda flexibel, vuxen människa med bra arbetsmoral så ser jag ingen anledning till att du inte skulle trivas och utvecklas på Hornbach.
Fördelar
Kunder och kollegor
Nackdelar
Aningen omodernt.
Här går vi som undergivna hundar med stackelhalsband
Ledningen bryr sig inte alls om sin personal. Schemat är orimligt, cheferna sköter inte sina uppgifter rätt. Cheferna döljer medarbetarens rättigheter och bryter mot fackets regler nästan dagligen. Vet du inte själv dina rättigheter och vågar stå på dig så kommer du gå in i väggen rätt så fort.
Hela varuhuset är incest. Jag kan inte ens räkna på hur många som är släkt där inne.

Hornbach är påväg mot att bli ett rekryteringsföretag precis som snabbmatsresturanger.

Magkänslan var väldigt bra att säga upp sig vid årsskiftet. Tänker ALDRIG ens tänka tanken att komma tillbaka till detta slaveri.
Fördelar
Skönaste medarbetarna
Nackdelar
Ledningen suger
Förvånansvärt obehaglig arbetsplats
Under min tid på Hornbach i Göteborg var jag konstant lite förbannad på något man gjort från ledningen. Jag upplevde det som man konstant försökte göra livet lite surare för medarbetarna på golvet. Förtroendet för sin personal måste ha varit noll.

Exempelvis fick vi tydliga instruktioner att inte prata med kollegor utanför avdelningen på arbetstid.

Vi fick inte förtroende att ha internet på jobbdatorn och kunde således inte svara på kunders frågor. Pinsamt.

Känslan av att man som medarbetare inte var vatten värd blev extra påtaglig när det man pratat med chefen om blev till skvaller på golvet.

Hornbach Göteborg skulle kunna vara en fantastisk arbetsplats med rätt personer vi rodret. Idag är det tyvärr inte så och då handlar det inte bara om ett par enskilda i översta ledningen utan det handlar om flertalet personer med ansvar som varit på firman länge och har noll erfarenhet från arbetslivet utanför Hornbach.
Fördelar
Okej lön
Nackdelar
Ingen som hanterar personalfrågor
Sämsta arbetsplatsen
Sköna kollegor som blir som en extra familj. Ledningen och cheferna däremot är satan dom själva, har absolut ingen förståelse för sin personal. Sliter ut dom som om man vore toalettpapper. Hög sjukfrånvaro och sjukskrivningar för ledningen skiter fullständigt i sin personal. Kassachef och varuhuschef har förhållande så dem två gör precis de dom känner för att göra och skyller allt på sin personal.

Sök bara hit om du är en rövslickare som skiter i hur du själv blir behandlad.
Fördelar
Härliga kollegor
Nackdelar
Dåliga chefer och ledning
Produktiv och framåtanda.
Lär mig alltid massa saker och tar in information.
Plockade upp varor i hyllorna levererade varor till kunder i lastbil då och då. Hjälpte till allmänt var det behövdes.
Trevliga kollegor, värdelös ledning
Det som gjorde att man stannade kvar var arbetskamraterna. Personalpolitiken är katastrof, ledningen piskar, straffar och ställer orimliga krav.
Jag har aldrig arbetat på en arbetsplats med så stor sjukfrånvaro och sjukskrivna på grund av arbetsförhållanden.

Är du ingen rövslickare har du inte en chans att ta dig någonstans.
Nackdelar
Inga förmåner, schema som inte är anpassade till individer utan enbart till företaget
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos HORNBACH. Vår community är redo att svara.
3,2
2,9