HORNBACH recensioner av medarbetare

Hittade 25 recensioner som matchade sökningen Se alla 183 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Man kunde inte sätta 0 av 5
Säljare (Tidigare anställd) –  Göteborg13 december 2019
Som praktikplats: Tag inte en praktik här. Man är mycket nonchalant och otrevlig emot praktikanter här, speciellt om man kommer från arbetslöshet till praktik. Under mina 6 månader där som praktikant så fick jag höra personalen benämna mig som "Han kommer ifrån socialen", "Nej, han skall inte få något jobb här" och liknande. Praktiserande bemöts här med otacksamhet i en renodlad och synisk exploatering av människor. Personalchefen är ett rötägg, avdelningarnas ansvariga är arbetssmitare och den generella personalen är nonchalant och står exempelvis med händer i byxfickorna och gör så lite de bara kan. Jag gillade däremot detta då jag vill ha massor att göra på ett jobb, eftersom tiden går snabbt då. Jag gav hela den avdelning jag var på ett ansiktslyft, en väl behövlig rengöring mm. Fast man får inte något tack för entusiasm och hårt arbete här, utan ses snarare som ett hot av latmaskarna på bolaget. Det fanns väldigt få trevliga människor som jobbade här, kanske bara en enda faktiskt. Nu pratar jag om varuhuset bakom Backaplan i Göteborg. Och om ni läser detta, kära rövhål på Hor-bach: Dra åt helvete med er!
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Arbetsplatskultur
En bra och trevlig arbetsplats
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Malmö15 november 2019
Goda kollegor och bra chefer iallafall i Malmö området där jag har jobbat tidigare på sommar vikariat en gång i tiden .

Med Vänliga Hälsningar

Michel Bodin
Fördelar
Ett ställe man lätt skall jobba på
Nackdelar
Finns inga nackdelar bara fördelar
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
sämsta företaget jag jobbat på
säljare (Tidigare anställd) –  Sundbyberg13 februari 2019
Jag ska bara klistra in vad andra har sagt för att understryka vad som stämmer så bra på det här shit företaget. Here vi go:
Är du ingen rövslickare har du inte en chans att ta dig någonstans.
De hade sina favoriter som de valde att lyfta upp och trampade på resten. Speciellt om de härstammade från samma ursprungsland eller talade samma språk (annat än svenska) Men också en blandning av svensk-tysk kultur gör åpplen ännu rutnare.
Jag handlar ALDRIG mer på Hornbach och uppmuntrar ALLA jag känner att INTE handla på Hornbach då de inte bör sponsras utan bojkottas!
Hela varuhuset är incest.
Fördelar
Nackdelar
inga förmåner heller
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 22Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Här kan vem som helst bli chef
Kassörska (Tidigare anställd) –  Malmö8 december 2018
Avdelningschef som bidrar till mobbing och kommer undan med det. Samma chef tråkar folk som röker mycket medans hans son kan röka 15 ggr om dagen utan problem. Total inavel där man anställer kusiner och landsmän. Annars helt ok ställe att jobba på. Man kan tydligen få bonus.
Fördelar
bonus, arbetskamrater
Nackdelar
tider, inavel
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 19Nej 4Rapportera
Very good company
Salesman (Tidigare anställd) –  Stockholm10 september 2018
Very good company, nice colleagues, very good place to work.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 19Rapportera
skulle aldrig rekommendera Hornbach
Säljare (Tidigare anställd) –  Sundbyberg17 juli 2018
Ledningen bryr sig inte alls om sin personal. Cheferna döljer medarbetarens rättigheter och bryter mot fackets regler nästan dagligen. Är du ingen rövslickare har du inte en chans att ta dig någonstans.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 43Nej 1Rapportera
säsongsarbete
trädgård (Tidigare anställd) –  Göteborg25 maj 2018
säsongsarbete , varierande arbetsuppgifter, bra lön,
schema lagd arbetstid men ej lunch så du fick bråka med dom andra om vilken tid man kunde ta lunch,
Fördelar
bra löner
Nackdelar
säsongsarbete, lunchtider.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 11Rapportera
Arbetsplatskultur
Bra peng för deltids arbetare/sommarjobb
heltids sommarjobb (Tidigare anställd) –  Norsborg11 februari 2018
Det kan bli tufft beroende på vilken avdelning du jobbar i samt vilken säsong det är men det är värt det. Speciellt för en student/deltidsarbetare. Kollegorna är jätte snälla och roliga, samt är cheferna och jobbtillstånden är goda.
Fördelar
Lönen och referns på CV
Nackdelar
Kan bli jobbigt vid sommaren (många kunder)
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 6Rapportera
Arbetsplatskultur
Ur usel ledning. Världens sämsta chefer.
Kassabiträde (Tidigare anställd) –  Botkyrka kommun27 januari 2018
Jag jobbade där under flera år under tiden jag studerade.
Har aldrig mått så dåligt som på denna arbetsplats.
Alla i ledningen var lögnare och manipulativa och trampade över lik för att rädda sitt eget skinn.

De hade sina favoriter som de valde att lyfta upp och trampade på resten. Speciellt om de härstammade från samma ursprungsland eller talade samma språk (annat än svenska).

Många i butiken sade upp sig under ett par veckor då det blev väldigt infekterat. Många har sjukskrivits pga. orättvisa i butiken.

Ledningen uppskattade ALDRIG personalen som gjorde sitt bästa med försäljning och med god service. Trots att man utsåg butiken att ha de mest nöjda kunderna i flera år.
Detta var inte tack vare ledningen utan personalen som höll ihop som en familj efter flera år tillsammans.

Hälsningar/Kassan
Fördelar
Medarbetarna
Nackdelar
Ledningen. Diskriminering.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 59Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Värre ledning får man leta efter
Säljare (Tidigare anställd) –  Botkyrka kommun28 november 2017
Ledningen är så jävla värdelös så hälften vore nog. Chefer som särbehandlar sina anställda utefter personligt tycke, hamnar man snett med en av dom så kan du bli avskedad för att "du varit sjuk för mycket" utan att ens uppnå antalet sjukskrivningar för att göra en rehabutredning. Säsongsanställda som varit där 5 månader får förlängt eller fastanställning före någon som varit där i 1,5 år för att chefen gillar den första mer. Det anställs okunnig personal och det finns ingen chef att förlita sig till då hela ledningen är åt helvete och inte bryr sig. Personalen förväntas göra tvåmanna jobb på 30h/v under högsäsong, klarar man inte det så blir man hotad med att bli avskedad.

Det enda som gjorde detta jobb roligt för mig var kollegorna som vart som en stor familj, dom fanns alltid där som stöd i ur och skur och man hade jävligt roligt ihop.

Under det 1,5 året jag jobbade där slutade ungefär ett 25-30-tal personer för att dom var trötta på ledningen. Det säger en hel del om jobbet.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
För mycket.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 55NejRapportera
Naziläger
Kassapersonal (Tidigare anställd) –  Sundbyberg28 juli 2017
Testade jobba här ca i två veckor. Deras policy var i princip att se varenda kund som en potentiell tjuv. De vill att man ska öppna varenda liten kartong, granska insidan av varenda vattenkanna för att se till att kunden inte lagt in ett batteri, sandpapper mm. De vill även att du ska se efterbliven ut genom att oavsett om kunden köper tre likadana varor (exempelvis jordpåsar) så vill de att du skannar varenda individuellt för sig istället för att effektivt skriva in antalet vid kassan. Jag stod vid kassa 1 och en tant som granskade mig borta från kassa 10 sade att jag inte log tillräckligt mot kunden. Vill tillägga att kassa 10 är ca 50 meter bort och att hon omöjligt kunnat se vare sig om jag log eller gjorde en dyster min. En släkting kom på besök också men släktingar får inte gå till kassan du står i, eftersom att Hornbach varken litar på kunden eller sina anställda. Under arbetsintervjun berättade jag att jag redan hade ett annat jobb och därmed skulle det passa bättre med 20h/v schemat för mig (som de sade att de erbjöd). De tog inte alls hänsyn till detta utan gav mig ett 38h/v schema vilket ledde till att jag inte kunde gå på en av introduktionerna eftersom jag prioriterade mitt andra jobb jag redan hade och gillade (som tur var). Kommer aldrig sätta min fot i Hornbach och har dragit historien om när jag testade jobba där för både vänner och bekanta och de går till Bauhaus istället ;)
Fördelar
inget
Nackdelar
allt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 59Nej 6Rapportera
Arbetsplatskultur
Har blivit sämre och sämre
Butiksbiträde (Nuvarande anställd) –  Göteborg2 juli 2017
Var för några år sen en helt okej arbetsplats men har blivit ett ställe där de flesta anställda mår dåligt och säger upp sig/blir sjukskrivna på löpande band.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 56Nej 3Rapportera
Tänkte söka hit men
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholms Län20 juni 2017
Den dåliga kririken som samtliga pekade på dålig ledning gjorde att jag avstår. Här missar de en mycket kompetent, arbetssugen och glad person. Synd!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 50Nej 6Rapportera
Ett jobb i butik.
Butiksmedarbetare (Nuvarande anställd) –  Göteborg17 maj 2017
Ett servicejobb med allt vad det innebär. Majoriteten av kunderna är härligt folk och roliga att jobba med, det samma gäller kollegorna. Som det syns i tidigare recensioner så har även de som är missnöjda fått komma till tals (inte mer än rätt) men jag tycker att det ger en ganska snedvriden bild av hornbach som arbetsplats.

Servicebranchen är inte för alla. Man jobbar ju bl a kvällar och helger, butiken har öppet 13 h om dygnet på vardagar och 9h lördagar och söndagar, så konstigt vore väl annars? Men man får ju faktiskt betalt därefter.. Det ställs höga men absolut inte orimliga krav på dig som anställd. Jag är väl inte supernöjd med allt och visst finns det room for improvement men anser du dig en någorlunda flexibel, vuxen människa med bra arbetsmoral så ser jag ingen anledning till att du inte skulle trivas och utvecklas på Hornbach.
Fördelar
Kunder och kollegor
Nackdelar
Aningen omodernt.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14Nej 47Rapportera
Arbetsplatskultur
Här går vi som undergivna hundar med stackelhalsband
Deko-medarbetare (Tidigare anställd) –  Göteborg13 maj 2017
Ledningen bryr sig inte alls om sin personal. Schemat är orimligt, cheferna sköter inte sina uppgifter rätt. Cheferna döljer medarbetarens rättigheter och bryter mot fackets regler nästan dagligen. Vet du inte själv dina rättigheter och vågar stå på dig så kommer du gå in i väggen rätt så fort.
Hela varuhuset är incest. Jag kan inte ens räkna på hur många som är släkt där inne.

Hornbach är påväg mot att bli ett rekryteringsföretag precis som snabbmatsresturanger.

Magkänslan var väldigt bra att säga upp sig vid årsskiftet. Tänker ALDRIG ens tänka tanken att komma tillbaka till detta slaveri.
Fördelar
Skönaste medarbetarna
Nackdelar
Ledningen suger
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 59Nej 3Rapportera
Underbara kollegor
Beställningsansvarig (Tidigare anställd) –  Helsingborg3 maj 2017
Hornbach är ett tyskt företag som styrs med järnhand. Man har inget att säga till om och måste följa allt till punkt. Egen vilja eller att få uttrycka sig finns inte.
Arbetskollegorna är dom som gör hela ens dag, utan dom hade ite företagit funnits.
Ledningen är under all kritik, tillåter mobbning och hittar på egna regler efter hur situationer är.
Fördelar
Arbetskollegorna
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 41Nej 5Rapportera
Förvånansvärt obehaglig arbetsplats
Säljare (Tidigare anställd) –  Göteborg4 december 2016
Under min tid på Hornbach i Göteborg var jag konstant lite förbannad på något man gjort från ledningen. Jag upplevde det som man konstant försökte göra livet lite surare för medarbetarna på golvet. Förtroendet för sin personal måste ha varit noll.

Exempelvis fick vi tydliga instruktioner att inte prata med kollegor utanför avdelningen på arbetstid.
Vi fick inte förtroende att ha internet på jobbdatorn och kunde således inte svara på kunders frågor. Pinsamt.

Känslan av att man som medarbetare inte var vatten värd blev extra påtaglig när det man pratat med chefen om blev till skvaller på golvet.

Hornbach Göteborg skulle kunna vara en fantastisk arbetsplats med rätt personer vi rodret. Idag är det tyvärr inte så och då handlar det inte bara om ett par enskilda i översta ledningen utan det handlar om flertalet personer med ansvar som varit på firman länge och har noll erfarenhet från arbetslivet utanför Hornbach.
Fördelar
Okej lön
Nackdelar
Ingen som hanterar personalfrågor
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 65Nej 3Rapportera
Oerhört att det inte hänt nåt positivt sen 2004
Byggnadsarbetare (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun11 november 2016
De positiva recensioner som finns att läsa ovan är troligen från en annan stad eller skrivna av någon i chefsbefattning i Göteborg.
Sa upp mig för lääääänge sen...
Fördelar
Lätt att säga upp sig
Nackdelar
Mer än hundra
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 62Nej 3Rapportera
Sämsta arbetsplatsen
Kassabiträde (Tidigare anställd) –  Göteborg7 november 2016
Sköna kollegor som blir som en extra familj. Ledningen och cheferna däremot är satan dom själva, har absolut ingen förståelse för sin personal. Sliter ut dom som om man vore toalettpapper. Hög sjukfrånvaro och sjukskrivningar för ledningen skiter fullständigt i sin personal. Kassachef och varuhuschef har förhållande så dem två gör precis de dom känner för att göra och skyller allt på sin personal.

Sök bara hit om du är en rövslickare som skiter i hur du själv blir behandlad.
Fördelar
Härliga kollegor
Nackdelar
Dåliga chefer och ledning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 63Nej 3Rapportera
Produktiv och framåtanda.
Butiksmedarbetare - varumottagningen (Tidigare anställd) –  Göteborg30 oktober 2016
Lär mig alltid massa saker och tar in information.
Plockade upp varor i hyllorna levererade varor till kunder i lastbil då och då. Hjälpte till allmänt var det behövdes.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 52Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos HORNBACH. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,2