Hemmakväll

Recensioner från anställda på Hemmakväll

Säljinriktat företag i en konkurrensutsatt marknad. Har gått från videobutik med mysig känsla till modern godisbutik med mycket fokus på merförsäljning.
Väldigt flummig arbetsmiljö, trevliga arbetskollegor men svårt att komma igång i arbetet.
Nackdelar
Korta raster
Ett ställe med väldigt mycket positiv energi. Man jobbar en del ensam men bemöter mycket människor så det blir socialt.
Lärorikt och roligt att jobba.
Ett bra första jobb.
En typisk arbetsdag kunde vara att exponera nya kampanjer, se till att lösgodiset som var vår stolthet alltid var i bra kvalité, jobba med merförsäljning och merförsäljningstävlingar beroende på vilken kampanj vi hade. Vi hade även stor koll på vår budget och vår plats i ledet i försäljningen inom Hemmakväll i Sverige. Jag utvecklades otroligt mycket i merförsäljningen, att ha ett personalansvar samt att exponera små varor som kan vara svåra att bygga upp. Det svåraste med jobbet på Hemmakväll var att man ofta jobbade själv på kvällarna och på dagarna då det oftast bara behövdes en personal i butiken. Det bästa delen i jobbet var att träffa alla glada kunder såsom familjer och barn!
Fördelar
Provsmak av allt nytt godis!
Nackdelar
Att jobba ensam
Bemöta kunderna, hålla butiken i skick,
Det jag har lärt mig från hemmakväll allt från hur man kan arbeta flitigt och ha roligt samtidigt.

det svåra med jobbet kan nog ha varit personal, då timmar inte räckte till enligt budget. många som jobbade 20%.

Men att jobba med Hemmakväll och hade en bra chef som var min mentor fick en att glöda för sitt arbete.
Trivdes jätte bra på hemmakväll, en rolig arbetsplats med utvecklingsmöjlighet.
fick prova på hur det var att jobba i butik hur fort allt kan gå även i den branschen, bra erfarenhet får man
väldigt roligt jobb med ett bra arbetslag, stabil lära inom sälj
För mig var de en rolig och intresant arbetsplats, jag hade altid något att göra, då jag fick hjälpa endel personer och med mycke sorterande.
Jag har jobbat där i 6 år som andreman. Att jobba på Hemmakväll är ett stressigt men roligt arbete. Mycket ensamarbete men finns det en struktur (som det finns) så är det väldigt utvecklande.
Fördelar
Glada kunder
Nackdelar
Ingen friskvård (förrutom för bc) Mycket ob timmar
Stor variation i arbetsuppgifterna. Kul jobb i föränderlig miljö. Kräver hög grad av kreativt tänkande handlingskraft och engagemang men har man det så är det en fantastiskt rolig arbetsplats.
Hög kompetens hos regioncheferna, bra stöd och bollplank.

Ordning och reda, tydliga ramar och framåtsträvande företag.
Fördelar
Rabatt på sortimentet, friskvårdsbidrag
Nackdelar
Kvälls- och helgarbete
en typisk arbetsdag innebär vara tillgänglig både för egenägda butiker och franchise tagare samt att besöka butikerna regelbundet,
vid besöken går man igenom butiken gemensamt och kommer med konstruktiv feedback på vad som är bra och vad som kan utvecklas!

vid besöken tar man även upp försäljning vs budget och föregående år mm.

under dessa år har jag utvecklats som person på många plan, då vi fått gå ett antal utbildningar som tex ledarskap rekrytering mm

det bästa med detta är att man hela tiden utvecklas som individ.
Fördelar
Fritt jobb under eget ansvar
Nackdelar
A great workplace, many customers, great knowledge of good customer service and an organised cooperation.
Att jobba på hemmakväll är bland de roligaste jag gjort, grymt teamwork bland annat.
Fördelar
Rättvisa
Nackdelar
Det är rätt så bra, tyvärr om man jobbar själv under dagarna kan men kanske inte alltid ha tid att käka lunch.
Fördelar
Trevligt Umgänge
Nackdelar
Ensamarbete, ej tid till Lunch alltid
Vi packade upp varor, packade upp varorna på hyllorna samt såg till att det var en mycket trevlig miljö där
Fördelar
Gratis luncher
Stå i kassan, ta emot återlämnade filmer och placera ut dessa i butiken, städa, fylla på godis/varor mm.
Jag har utvecklats mycket inom social kompetens och kundbemötande, även ansvar, mer kassavana och självförtroende.

Fantastiska arbetskollegor som förgyllde varje arbetspass!

För mig fanns det inga svårigheter inom de arbetsområden jag hade. Bästa delen var att få stå i kassan och ta emot kunder. Jag är även väldigt kreativ, så att ta egna initiativ och fixa iordning i butiken tyckte jag var roligt!
Fördelar
Godisprovning!
Vi diskade skedar, städade undan, gjorde rent och fint innan vi öppna affären.

Jag har lärt mig, kassan, tagit emot varor, fyllt på varor, tagit hand om kunder, och ute på lagret.

Dem var bra mina arbetskollegor.

När man var själv i affären och det stormade in massor av kunder, så man hängde inte riktigt med, med det man skulle göra.

Det var när vi skulle vända godis på Torsdagar, och stå vid kassan.
Fördelar
inga fördelar
Nackdelar
inga nackdelar
Praktikant, assisterade alla i butiker, hjälpte kunder när det behövdes, stannade I kassan när det behövdes.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Hemmakväll. Vår community är redo att svara.
3,3
4,1