Hemköp logo
Hemköp

Hemköp – recensioner om Lön och förmåner

3,6
Balans mellan arbete och fritid
3,4
Lön och förmåner

Hittade 38 recensioner som matchade sökningenVisa alla 119 recensioner

Produktiv och rolig arbetsmiljö

En butik där man känner sig trygg och bemött på bästa sätt, som kund likaväl som praktikant.

Fördelar

Gratis snacks förekommer

Långa arbetspass

Var anställd på 31 H/v men jobbade konstant övertid. Sa man nej till mertid/övertid så blev man av med ÖB tid sen drog de in så att man bara hade 1 rast på 30 min och ett toa besök och kanske man började 10:00- 20:00 eller 21:30. Dettlede

Fördelar

Der var ett jobb med lön

Nackdelar

Stress. Mobbning. Extremt långa dagar. Ingen arbetsrotation

Något för den sociala.

Vad jag älskade med Hemköp i Gnesta, var att jag kände mig välkommen redan från dag 1. Om man älskar att vara social, och kunna arbeta i högt tempo utan att påverkas, så är nog Hemköp, eller butiksbiträde för dig.

Fördelar

Gratis frukost varje morgon.

Dåliga chefer och underbemannat.

Otrevliga chefer, ej betalt övertid, underbemannat. Stressig och ohälsosam arbetsplats.

kanon bra

superbra arbetsplats bra lön härliga arbetskamrater

Här får man stora chanser till att utvecklas!

Hemköp är ett underbart ställe att jobba på, här får man chansen att gå bra utbildningar och komma uppåt i karriären. Cheferna bryr sig om sina anställda och ser till att alla trivs. Personalen är väldigt nära varandra och man får en familjekänsla på jobbet. Där man ställer upp för varandra. Lönen är rätt bra med tanke på ob ersättningarna.

Fördelar

Utbildningar, personalrabatt, härliga kollegor

Nackdelar

Inget

roligt och lärorikt

fick lära mig väldigt mycket eftersom det var min första arbetsplats, trivdes bra tills det var dags att dra vidare. Jag fyllde på frukt och städade på avdelningen och hjälpte kunderna med att hitta det de sökte. och mixa upp det med att sitta lite i kassan då och då.

Det var bra att hjälpa till och tjäna pengar.

Det var jobbigt men samtidigt roligt. jag haft mycket kunskaper genom det här jobbet. En av de var att hur kan man utveckla sitt språk alltså svenska. jag kom i tid. chefen var snäll och hjälpte mycket. Jag fick göra dör allt och jag jobbade bara för en månad. jag börjar kl 8:00och slutade kl 15:00.

Fördelar

Inget.

Nackdelar

Ingen lunch.

rolig arbetsmiljö

Under mina 2 veckor i Hemköp så fick jag bland annat packa upp och fixa varor. Jag fick även interagera med kunderna och hjälpa dem.

Fördelar

pålitlig

Nackdelar

bjuder ej på lunch

rolig arbetsmiljö

jag var ny på jobbet kunde jag känna mig lite nervös, men nu känner jag Arbetsdagen har bara åtta timmar, men jag har kollegor som sitter över i princip varje dag för att hinna.

Fördelar

inga lunch

Nackdelar

inga fö rmånader

Lediga jobb på Hemköp

Se fler jobb

lungt arbetsmiljö

Jag har lärt mig många saker tex varuplock. Jag har lärt mig mer om mat och service.

Det var en bra arbetsmiljö

Det var lärorikt att jobba på hemköp för att när jag kom till hjärtmans så hade jag butikserfarenhet.

Nackdelar

ingen rabbat när man köpte lunch

Första praktikstälet

lugn och skönt ställe med lagom saker att göra, min första arbetsplats så jag gjorde simpla saker

Fördelar

lungt och lunch

Nackdelar

pendlingen

bra arbetsmiljö

Jag har i mina tidigare erfarenheter har jag lärt mig att bemöta alla människor med medkänsla och respekt. Arbetsmiljö har varit på top. Bästa med jobb att få dina kunder nöjda.

Fördelar

Bra arbetsmiljö

Nackdelar

kort rast

Trevlig arbetsmiljö

En vanlig arbetsdag börja alltid med att jag fick räkna in en kassa. Satt jag inte i kassan på en gång så skulle varor plockas upp, hyllorna skulle frontas, priser kontrolleras samt hjälpa kunder att hitta vad de sökte eller hjälpa dem jämföra olika varor. Det Hemköp jag va på var litet med väldigt trevliga och hjälpsamma arbetskollegor och chefer. Man sitter inte ner hela tiden utan ser till att hålla sig sysselsatt, om varorna var slut kunde man gå runt och fronta eller hjälpa kunder t.ex. Satt man i kassan och det var lugnt med kunder så kunde man fylla på tobak eller gå tillbaka med varor som kunder ångrat sig. Inget var direkt svårt, personligen så tyckte jag allt va bra speciellt när man fick varva mellan att plocka upp varor och sitta i kassan.

Fördelar

Bra OB!

Nackdelar

Dåligt med raster.

roligt arbets miljo

Jag har lärt mig Plocka varor , Beställa, Sammarbete med distrik säljarna Den svåraste delen var när varorna var sena och man måste förklara varför för att man ska få deras förtroene.

Fördelar

arbets tiden

Effektiv arbetsplats

En väldigt lärorik plats att lära sig saker om butiksarbete.

Fördelar

Gratis frukost

Bra personal

Lärt mig kassan, charken, post, spel, ATG och bemöta människor och kunder på ett professionellt sätt. Jättebra kollegor och chefer. svåraste delen var otrevliga kunder som uppträde dåligt och respektlöst men man var tvungen att vara professionell emot. Bästa delen var alla kollegor.

Nya erfarenheter

Första erfarenheter i arbetslivet. Väldigt kort tid vilket gjorde att ja inte lärde mig allt för mycket. Dock fick jag mycket hjälp och information om sortering, uppackning och påfyllning av varor

Nackdelar

Korta lunchraster

Productive

Overall day includes customer service and a very high tempo also a very positive work enviroment with colleague´s etc. Management is good as well as the work ethics in the company. The most negative part would be a lot of late night shifts.

Fördelar

Salary

Nackdelar

Work hours

Helt okej

Lärde mig en del om charken och saker på golvet. jobbet har trevliga kollegor men ledningen var medioker. Finns inget fokus på personalens hälsa utan fokusen är på pengarna.

Fördelar

trevliga och roliga kollegor

Nackdelar

inget fokus på personalens välmående, samt dålig planering kring schema.