Hemköp

Recensioner från anställda på Hemköp

Hittade 120 recensioner som matchade sökningenVisa alla 122 recensioner

Stressigt

Man blir stresstålig och lär sig handskas med arbete i högt tempo

Hemköp triangeln malmö

Hemköp triangeln är en väldigt ohälsosam arbetsplats, väldigt inkompetent ledning, mycket skitsnack bland personal, den högsta personalomsättning jag sett med mer än 80 behovsanställda enligt butikschefen, och väldigt få fast anställda på deltid i en väldigt liten butik. Butikschefen har svårt att behålla personal eftersom de är väldigt missnöjda med hur butikschefen behandlar de anställda, erbjuder för få timmar, eller så har dom en hög sjukskrivning bland de fast anställda vilket visar att butikschefen är likgiltig för sin personal. Butikschefen inför kollektiv bestraffning på hela personalen för att någon hade skurit upp hans kontorsstol genom att införa en bestick och glas förbud i matsalen och har även tagit bort frukosten, då han vill visa sitt ledarskap vilket är på dagisnivå. Hemköp triangeln är väldigt utsatt när det gäller snatteri och stölder och där är många dagliga stölder som begåtts av hemlösa och missbrukare. Butikschefen har ingen policy när det gäller stölder utan det förväntas av personalen att fysiskt förhindra stölder istället för att ringa polisen eller ordningsvakter, vilket inte ingår i arbetsuppgifterna. Allt för att spara pengar på säkerheten på personalens bekostnad. Det gör hemköp triangeln till ett smörgåsbord för tjuvar. Slutligen vill jag tillägga att där förekommer mycket försäljning av gamla utdaterade produkter till dyra priser vilket lurar konsumenten o det är förkastligt.

Fördelar

ingenting

Nackdelar

hänvisar till omdömet

Ok jobb men dålig ledning

Förhoppningsvis var detta bara en dålig butik och representerar inte hela Hemköp.Jobbat var helt ok och de flesta av kollegorna var trevliga. Lönen är bra och man får gratis frukost (dock varar den bara en kvart så man måste verkligen stressa). Dock är det väldigt svårt att känna sig trygg på jobbet när man alltid har chefer som inte lär upp en men sedan förväntar sig perfektion från dag ett. Man känner sig alltid stressad, inte för att det nödvändigtvis ens är mycket o göra, utan för att man känner chefernas ögon i nacken även fast man inte gör något fel. Chefen där verkar känna sig osäker i sin roll då hen överkompenserar med att vara onödigt "på", detta var något hela personalen kände av. Cheferna verkar inte heller ha koll då de ger helt annan information beroende på vem man frågar.

Blir kolonial chef

Jag är intressant av att jobba hos er på mataffärer.

Familjär och utvecklande arbetsplats

Mycket roligt och utvecklande.Känns inte som ett jobb utan som ett intersse

Fördelar

Utvecklande och mycket egenansvar som stärker

Nackdelar

Konstant stress

Långa arbetspass

Var anställd på 31 H/v men jobbade konstant övertid. Sa man nej till mertid/övertid så blev man av med ÖB tid sen drog de in så att man bara hade 1 rast på 30 min och ett toa besök och kanske man började 10:00- 20:00 eller 21:30. Dettlede

Fördelar

Der var ett jobb med lön

Nackdelar

Stress. Mobbning. Extremt långa dagar. Ingen arbetsrotation

Inte bra arbetsmiljö

Chefen på denna arbetsplats lyssnar eller bryr sig inte om personalen samt struntar fullkomligt i kollektivavtal som finns. Stora brister i ledarkunskaper hos cheferna, framförallt huvudchefen VD Stora arbetsmiljöproblem som inte alltid syns på ytan, men läser man avtalen noga så bryter denna arbetsgivare mot många punkter som i slutändan kan leda till åtal

Fördelar

Nackdelar

Massor, påhopp mm

Dårlig miljön

Jobbar jobbar men får aldrig tack skit butikschefer dåliga tider

Fördelar

När man har slutat jobba sitt pass

Nackdelar

När man ska börja jobba sitt pass

Bra

God erfarenhet man får av arbeta på hemköp. God kassavana och post hantering

Händelserik och rolig arbetsmiljö

Väldigt roligt jobb med varierande arbetsuppgifter. Blir ej tröttsamt.

Bra ställe att jobba på, familjär stämning.

Bra ställe att jobba på, härlig teamwork och stämningen är på topp.

Productive goal oriented enviroment

It is a good place to learn a lot about the sales and exceeding goals on daly and yearly basis.

ok

bra och upp växat och känner sig glad och glad träffa folk

kul, spännande och bra handledare

jag tycker att hemköp vara bra när jag praktiserade där. Bra arbetsmiljö och bra tänkt på ergonomin

Roligt arbete

Jag var endast praktikant men det var roligt. Skulle gärna arbeta extra på Hemköp.

Jobbigt, repetitivt, tråkigt

Öppna lådor och stappla produkterna om o om hela dagarna

Kul

Kul ställe att praoa på. Roliga kollegor och bra instruktioner.

Trevlig arbetsmiljö

Har alltid trivts att arbeta inom hemköp, en typisk dag så kommer man på morgonen byter om och går ut till kassan och jobbar, man försöker hjälpa kunder och även sina medarbetare ifall det behövs.

Rolig arbetsmiljö

Super kul! Älskar att sitta bakom kassa sen barnsben. Jobbade bara deltid men jag trivdes super bra tills jag fick heltidsjobb på ett annat företag då jag vart tvungen att lämna!

Ok

Stressig arbetsmiljö med mycket olika arbetsuppgifter med allt från att grilla 100 kycklingar på en halvtimme, ordning ställa deli disken skapa stängningsrutiner stänga deli disken på kvällen och skapa ordning och reda

Bra kollegor

Bra kollegor att jobba med . Olika arbetsuppgifter

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Hemköp. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Hemköp