Hemfrid

Recensioner från anställda på Hemfrid

They must to change some team leaders because they dont understand nothing in that job , cant communicate with employers and customers, who ask about something, they just forget always. All what they can its change schedule or delete your done work from it. A lot problems with salary
På Hemfrid får du en gedigen introduktionsutbildning när du påbörjar din tjänst. Du får en insyn i arbetet samt vilka stödfunktioner som finns på företaget.

Här får du varierade dagar! Du lär dig mycket och utvecklas hela tiden. Det du inte redan vet, lär du dig av dina hjälpsamma kollegor. Företaget erbjuder även kontinuerlig utbildning för att du ska känna att du utvecklas och får stöd i din tjänst. Hemfrid är måna om att alla anställda ska trivas. Varje vecka mäts trivsel "temperaturen" på företaget med hjälp av ett systemverktyg som skickar ut frågor rörande din arbetsmiljö över mail.

Jag rekommenderar varmt Hemfrid till andra!
Nöjd med både rekryteringsprocess och företagskultur
Hemfrid är en snabb och nytänkande organisation med härliga kollegor!
Communication with management is via phone and emails. Very organized and responsible...
Privacy is key. Both for clients and employees....... ..........
Hej,
Tack för din recension om oss på Hemfrid.

Jessica på Hemfrid
Skitföretag, sökt arbete 2 ggr och har utmärkta recensioner dyl, nej, tyvärr andra sökanden.
Ser deras kampanj om utländsk arbetskraft som skall integreras, börja på Hemfrid( lever de av statliga pengar nu? Anställningsstöd mm, diskriminering av kompetent arbetskraft.

Bojkotta
Fördelar
none
Nackdelar
många
Hej!
Tack för din kommentar. Om du har frågor kring vår anställningsprocess ber jag dig ta kontakt med vår rekryteringsavdelning: rekrytering@hemfrid.se.

Jessica på Hemfrid
In my opinion it needs´s improvement, lack of family life balance,
Hi,

Thank you for commenting. We would like to hear more about your experience of Hemfrid, if you woluld like to share this with us please contact: personal@hemfrid.se.

Best regards,

Jessica at Hemfrid
Teoretiskt , you recive the same amount of money every month (the amount that you have on your contract). Praktiken , if you dont want to work more hours that are in your contract and you refuse to work extra they will give ”tackat nej” and cut from the salary. They dont pay millersätning but are trying to make you use your car (give 2 customers with very long restid between). When is very much work , they ”intercalate” the customers in the schadule forcing the schadule to finish at kl.17. ( but you will work untill kl.20). Doing that, they will not pay you OB from 17-20.
Forcering to work in weekends. You refuse you get less money.

Dont respekt all the union rules. If you call the union they will not help.

If you plan to have a baby and you want to take parently leave dubble days forget about them if you dont inform with 2 months in advance.

There are many many things to say...

There are many others companyes with a better salary and better rules ( the stress is everywhere the same) and i will recommand Hemfrid just the last option.
Fördelar
christmas gavå
Nackdelar
Salary, stress, millersätning, program, union .....
Las encargadas del trabajo deberían ser un poco más amables con los trabajadores ya que ellas tambien son extranjeras y muchas veces no se les entiende lo que hablan y tener un poco más de organización para la entrega de las llaves para los diferentes trabajos . La dirección de gerencia es muy buena y los diferentes entrenamientos sobre los productos y los trabajos que uno tiene que hacer son muy buenos .
Fördelar
Muy amables
Nackdelar
Dan muy poco tiempo para trasladarse de un trabajo a otro .
Mitt namne badri dek och mitt personnummer är 19840511

Bergsgårdsgädet10

42432 Angered

Mitt telefonnummer 0703598388

Hej jag söker det här jobbet för att jag har haft intresse på länge och jag hoppas att ni tar allvar mitt ansökan eftersom jag brinner för det här jobbet,även att jag har intyg från nuvarande arbete.

Jag är en person som har stor arbetsmoral och tror att det är mig ni behöver mig för det här jobbet.och ser fram att bli kallat för intervju.
Utvecklingsmöjligheter men dålig arbetsmiljö. Ledning har dålig förståelse för verksamheten. Hög personalomsättning.
de är inte bra. De gillar inte att ge sina arbetare en ny chans. Jag tror att de borde arbeta i den aspekten. Tack
Otydligt vad som gäller vid lön (kontrakt) trots att man frågar flera gånger. Man får i princip ett papper med månader och olika +- sek som man själv tolkar. Stress hör till jobbet och övertid trots att man jobbar deltid. Pressad även på lediga dagar. Viktigt att man säger ifrån och står på sig och har rak kontakt med chefen.
Ingen milersättning. Alldeles för dåligt utbetalat med tanke på det arbete och stress man lägger ner. Rekommenderar inte deltid på Hemfrid, om man vill ha någorlunda lön åtminstone.
Fördelar
Inget
Nackdelar
Massor. Lön. Kollegor. Stress.
jag har lärt mig mycket från jobbet som hade haft i hemfrid och var jättenöjd av detta.
Kände mig utnyttjad varje dag, trots positiv feedback från arbetsledarna, egen bil till och från jobb, utan ersättning, om det inte var mellan två uppdrag, en enkel arbetsresa kunde var 9 mil enkel resa, lika långt hem, och det helt utan milersättning
Nackdelar
Jag tycker det var rolig och productiv att jobba där.
Fördelar
Bio tycketer
Nackdelar
Jobb schema
Första dagen på kontoret slogs jag av hur internationellt och intensivt det var. Överallt pågick samtal för att hjälpa kunder som hade någon fråga eller instruera Hemfridare som skulle ut på uppdrag. Senare fick jag veta att det talas närmare 70 språk på Hemfrid. Här finns mångfald på riktigt! En annan sak som märks tydligt är att Hemfrid driver branschen. Framför allt synen på hushållsnära tjänster men också utvecklingen av nya smarta digitala lösningar för hemmet.
Fördelar
Härliga kollegor och roliga arbetsuppgifter
Företaget är jättebra. Jobbet är intressant, man lär sig mycket olika saker om både svenska kulturen och traditioner. Men den enda som är jobbigt är det arbetet, det är lite tuft och det går inte arbetas i många år.
Jag vill jobba hos en bra arbetsgivare som ge trygghet och med bra arbetsvillkor,
Man måste trivs bra på jobbet utan stress och då man är produktiv och ge sin bäst.
Fördelar
ofta paus på jobbet.
Allt är annars bra,problemet med detta företag är att dom kan inte erbjuda anställning till nån mer en 50%.
att ser och göra det lilla extra som kunde behöver för att blir riktigt njöd med ens service i varje hem det inte bara att städare
Fördelar
jobba självständigt
Hej,
Tack för din recension om oss på Hemfrid.