Hemfrid recensioner av medarbetare

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Too much stress for little money
Städare (Nuvarande anställd) –  Stockholm22 juli 2019
Teoretiskt , you recive the same amount of money every month (the amount that you have on your contract). Praktiken , if you dont want to work more hours that are in your contract and you refuse to work extra they will give ”tackat nej” and cut from the salary. They dont pay millersätning but are trying to make you use your car (give 2 customers with very long restid between). When is very much work , they ”intercalate” the customers in the schadule forcing the schadule to finish at kl.17. ( but you will work untill kl.20). Doing that, they will not pay you OB from 17-20.
Forcering to work in weekends. You refuse you get less money.
Dont respekt all the union rules. If you call the union they will not help.
If you plan to have a baby and you want to take parently leave dubble days forget about them if you dont inform with 2 months in advance.
There are many many things to say...
There are many others companyes with a better salary and better rules ( the stress is everywhere the same) and i will recommand Hemfrid just the last option.
Fördelar
christmas gavå
Nackdelar
Salary, stress, millersätning, program, union .....
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Ambiente normal
Städare (Nuvarande anställd) –  Stockholms Län25 februari 2019
Las encargadas del trabajo deberían ser un poco más amables con los trabajadores ya que ellas tambien son extranjeras y muchas veces no se les entiende lo que hablan y tener un poco más de organización para la entrega de las llaves para los diferentes trabajos . La dirección de gerencia es muy buena y los diferentes entrenamientos sobre los productos y los trabajos que uno tiene que hacer son muy buenos .
Fördelar
Muy amables
Nackdelar
Dan muy poco tiempo para trasladarse de un trabajo a otro .
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 2Rapportera
Badri
Städare (Tidigare anställd) –  Göteborg12 februari 2019
Mitt namne badri dek och mitt personnummer är 19840511

Bergsgårdsgädet10

42432 Angered

Mitt telefonnummer 0703598388

Hej jag söker det här jobbet för att jag har haft intresse på länge och jag hoppas att ni tar allvar mitt ansökan eftersom jag brinner för det här jobbet,även att jag har intyg från nuvarande arbete.

Jag är en person som har stor arbetsmoral och tror att det är mig ni behöver mig för det här jobbet.och ser fram att bli kallat för intervju.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 10Rapportera
Arbetsplatskultur
Utvecklingsmöjligheter men dålig arbetsmiljö.
. (Nuvarande anställd) –  Stockholm6 januari 2019
Utvecklingsmöjligheter men dålig arbetsmiljö. Ledning har dålig förståelse för verksamheten. Hög personalomsättning.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Inte bra erfarenhet
Städare deltid (Tidigare anställd) –  Göteborg21 oktober 2018
Otydligt vad som gäller vid lön (kontrakt) trots att man frågar flera gånger. Man får i princip ett papper med månader och olika +- sek som man själv tolkar. Stress hör till jobbet och övertid trots att man jobbar deltid. Pressad även på lediga dagar. Viktigt att man säger ifrån och står på sig och har rak kontakt med chefen.
Ingen milersättning. Alldeles för dåligt utbetalat med tanke på det arbete och stress man lägger ner. Rekommenderar inte deltid på Hemfrid, om man vill ha någorlunda lön åtminstone.
Fördelar
Inget
Nackdelar
Massor. Lön. Kollegor. Stress.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8NejRapportera
fönsterputsare
fönsterputsare hos olika kunder (Tidigare anställd) –  Stockholm19 november 2017
jag har lärt mig mycket från jobbet som hade haft i hemfrid och var jättenöjd av detta.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Utnyttjar personal
Hemstäd, utbildare och fönsterputsare (Tidigare anställd) –  Västerås12 oktober 2017
Kände mig utnyttjad varje dag, trots positiv feedback från arbetsledarna, egen bil till och från jobb, utan ersättning, om det inte var mellan två uppdrag, en enkel arbetsresa kunde var 9 mil enkel resa, lika långt hem, och det helt utan milersättning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Productiv och ibland rolig
städning (Tidigare anställd) –  Uppsala24 augusti 2017
Jag tycker det var rolig och productiv att jobba där.
Fördelar
Bio tycketer
Nackdelar
Jobb schema
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Härliga kollegor som gör det lilla extra för kunden
Head of People & Culture (Nuvarande anställd) –  Stockholm9 augusti 2017
Första dagen på kontoret slogs jag av hur internationellt och intensivt det var. Överallt pågick samtal för att hjälpa kunder som hade någon fråga eller instruera Hemfridare som skulle ut på uppdrag. Senare fick jag veta att det talas närmare 70 språk på Hemfrid. Här finns mångfald på riktigt! En annan sak som märks tydligt är att Hemfrid driver branschen. Framför allt synen på hushållsnära tjänster men också utvecklingen av nya smarta digitala lösningar för hemmet.
Fördelar
Härliga kollegor och roliga arbetsuppgifter
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 3Rapportera
en lugn arbetsmiljö
hämstädning (Nuvarande anställd) –  Stockholm9 februari 2017
Företaget är jättebra. Jobbet är intressant, man lär sig mycket olika saker om både svenska kulturen och traditioner. Men den enda som är jobbigt är det arbetet, det är lite tuft och det går inte arbetas i många år.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 17Nej 2Rapportera
rolig arbetsmiljo.
Hemfridare (Nuvarande anställd) –  Huddinge19 november 2016
Jag vill jobba hos en bra arbetsgivare som ge trygghet och med bra arbetsvillkor,
Man måste trivs bra på jobbet utan stress och då man är produktiv och ge sin bäst.
Fördelar
ofta paus på jobbet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 6Rapportera
varje dag olika arbetsmiljöer
Städare (Tidigare anställd) –  syd område Stockholm16 juni 2015
Allt är annars bra,problemet med detta företag är att dom kan inte erbjuda anställning till nån mer en 50%.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 2Rapportera
trivsam
städare (Tidigare anställd) –  Stockholm, AB18 februari 2015
att ser och göra det lilla extra som kunde behöver för att blir riktigt njöd med ens service i varje hem det inte bara att städare
Fördelar
jobba självständigt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16Nej 6Rapportera
Arbetsplatskultur
Högt tempo med trevliga kollegor
Områdeschef (Nuvarande anställd) –  malmö30 januari 2015
som områdeschef är dagarna aldrig sig lika med högt tempo och roliga kollegor.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Högt till tak, utvecklande.
Säljare/Administratör (Nuvarande anställd) –  Stockholm, AB7 november 2014
Besöker kunder i dess hem och säljer hushållsnära tjänster. Arbetar i SAP med kundinformation, uppföljning med mera.

Försäljningsteknik, ledarskap, handledare, rekrytering, bemanning. (alla mina tjänster på Hemfrid är inräknade.)

Toppstyrd ledning.

Goda arbetskollegor, omtänksamhet och hänsyn.

Det kan bli stressigt att hinna ta sig från en kund till en annan med tanke på trafiken och på hur många kunder som skall hinnas med på en dag.

Kontakt med människor i kombination med administration. Självständigt och flexibelt arbete.
Fördelar
Egen bil
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Hemfrid. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,1