Helsingborgs stad

Helsingborgs stad – recensioner om Lön och förmåner

3,5Lön och förmåner

Hittade 15 recensioner som matchade sökningenVisa alla 45 recensioner

Produktiv men ej innovativ

Tryggt och bra anställning. Flextid och 32 dagars semester.

Fördelar

Flextid, friskvårdsbidrag

Nackdelar

Flexibla arbetsplatser

givande

Det svåraste är att hitta jobb eller snarare få behålla jobbet och det kan vara allt ifrån ekonomin till LAS dagarna man går ganska osäker när det kommer till skolförvaltningen.

trevliga arbetsplatser

Det skiljer sig mellan olika boenden då det finns olika nivåer på funktionshindrade människor. Jag finns där jag jobbar för att erbjuda dem stöd då de behöver det.

Rörigt och Överbelamrat

Väldigt dåligt med information till samhället om hur saker fungerar, hur t.ex. svensk förskola faktiskt utförs, och hur stadens kärna skall renoveras, alla kör sitt eget race och mitt i smeten hamnar invånarna som inte fattar någonting. arbeten står stilla på sina platser, hur smälls upp lite var stans men aldrig ser man någon som arbetar där och stadskärnan byggs upp rivs ner och byggs upp så ofta att det inte är konstigt att kommunen säger att de inte har pengar... allt går ju rakt ner i asfalten..

Nackdelar

Rörigt och uninformativt

dåliga chefer

hade kunnat vara en väldigt mycket bättre arbetsplats om cheferna hade respekterat sina medarbetare. Istället förekommer det orättvisor och mobbing

Fördelar

friskvårdpeng

mångfassiterade och utmannade arbetsuppgifter inom personal och verksamhetsutveckling

- Starkt utvecklingsfokus - Ledarskapet i centrum - Tydlig vision och målkjedja

Självständigt arbete

Självständigt arbete där du jobbar med varierade problemlösningar i den enskildes hem. Konkreta lösningar som ger mycket uppskattning från den det berör. Teamarbete viktigt.

Fördelar

Friskvårdsbidrag 3000:-/år

kommunal skola

trevlig personal, många arbetskamrater, trevliga lokaler och många förmånder

Fördelar

friskvårdsbidrag

Nackdelar

jag har för långt till jobbet

Rolig Arbetmiljö

Undertiden jag har jobbat är så är varige dag annorlunda.

Fördelar

Bra ledning

Nackdelar

jobbar mycket övertid

Bra,

Mycket bra uppdragsgivare, goda förmåner & friskvårdsbidrag. Lyhörda & försöker tillgodose de önskemål man har som anställd. Roligt arbete inom Lss. Utbildar personal efter de behov av kunskaper som behövs för den arbetsplats som man arbetar på. Mottagliga för förslag & ger anställd bra feedback

Trygghet

Trygghet, utbildad personal. Hjälp på nära håll. Mer personal.

Fördelar

Gratis arbetskläder, friskvård

Nackdelar

Ings

Intressant och givande

Jag arbetade mest med medlemsvärvning och drift av RSMH- lyktan i Helsingborg. Ca 1oo medlemmar om dagen besökte verksamheten i vilken det också serverades lunch till själv- kostnadspris. Man fick verkligen lära sig att ta folk på rätt sätt då tonerna var ganska höga ibland, men det löste sig alltid på något sätt.

Fördelar

Stor kontakt med människor.

Nackdelar

Begränsad ekonomi

bra arbetsmijo ger bra jobb

Att ska arbeta detta linjen måste man ha mycket tålamod. tar initiativ, kreativ, respekt på alla bra kollegor ger mer energi. har lärt om symtomen och lite sjukdomar. måste bara upmersamt

Organiserad och trygg arbetsmiljö

Här engagerade sig alla och stödet från kolleger och chefer var stort.

Fördelar

2000 extre i lön i Resusen

Nackdelar

Oregelbundna arbetstider

Mycket lärande och mycket som inte borde gjorts

Detta var ett sommarvikariat som jag gärna gör på nytt inom Helsingborgs Stad men gärna på annat boende också. En typisk arbetsdag började med att göra vid frukost till vårdtagarna och väcka dom runt vid halv åtta tiden på morgonen. Därefter togs den dagliga hygienrutinen vid etc. Här fick jag kunskap om hur man byter en kateterpåse och fick använda stålift vilket jag inte gjort innan. De flesta jag jobbade med var bra och duktiga och som lät mig som jag ville men ändå följa principerna på boendet. Bästa delen med jobbet var självklart vårdtagarna. Fick hyfsad kontakt med gruppledaren som jag även fick anförtro mig till med vissa uppgifter. Sämsta delen var att dom trodde man kunde allt om vårdtagarna på bara 1-2 veckor,det kan ingen veta.

Nackdelar

kommunen uppfyller inte allt som dom lovar utåt.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Helsingborgs stad. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Recensioner av Helsingborgs stad efter plats

• Helsingborgs stad
  • Lön och förmåner