Helsingborgs stad

Helsingborgs stad – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3,1Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 9 recensioner som matchade sökningenVisa alla 45 recensioner

mångfassiterade och utmannade arbetsuppgifter inom personal och verksamhetsutveckling

- Starkt utvecklingsfokus - Ledarskapet i centrum - Tydlig vision och målkjedja

givande

Det svåraste är att hitta jobb eller snarare få behålla jobbet och det kan vara allt ifrån ekonomin till LAS dagarna man går ganska osäker när det kommer till skolförvaltningen.

rolig arbetsmiljö

Lärt mig leda en barngrupp samt hålla i utvecklingssamtal osv.

positivt/lärande

Jag känner att man lär sig något nytt varje dag och att det är inspirerande att jobba med människor på olika nivåer.

Fördelar

pedagogisk måltid

En arbetsgivare som vågar och vill satsa

Att jobba där fick en att känna ”allt är möjligt”, man fick bra med stöd ekonomiskt för att genomföra projekt och det utvärderades och följdes upp. Barnen var i fokus!

Fördelar

Att vara ute varje dag och precis vid havet

Nackdelar

Trots behöv av personal anställde man inte barnskötare.

Förändringar

På arbetsplatsen har cheferna slutat och vi fått nya 2 gånger under 2 år. Gör det lite svårt att lära känna dem.

Fördelar

Nytänk

Nackdelar

Längre tid att känna sig trygg

Intressant och givande

Jag arbetade mest med medlemsvärvning och drift av RSMH- lyktan i Helsingborg. Ca 1oo medlemmar om dagen besökte verksamheten i vilken det också serverades lunch till själv- kostnadspris. Man fick verkligen lära sig att ta folk på rätt sätt då tonerna var ganska höga ibland, men det löste sig alltid på något sätt.

Fördelar

Stor kontakt med människor.

Nackdelar

Begränsad ekonomi

arbetsam och givande arbetsmiljö

Kliniskt arbete - att ge vård, omvårdnad och omsorg till andra.

Mycket lärande och mycket som inte borde gjorts

Detta var ett sommarvikariat som jag gärna gör på nytt inom Helsingborgs Stad men gärna på annat boende också.En typisk arbetsdag började med att göra vid frukost till vårdtagarna och väcka dom runt vid halv åtta tiden på morgonen. Därefter togs den dagliga hygienrutinen vid etc.Här fick jag kunskap om hur man byter en kateterpåse och fick använda stålift vilket jag inte gjort innan.De flesta jag jobbade med var bra och duktiga och som lät mig som jag ville men ändå följa principerna på boendet.Bästa delen med jobbet var självklart vårdtagarna.Fick hyfsad kontakt med gruppledaren som jag även fick anförtro mig till med vissa uppgifter.Sämsta delen var att dom trodde man kunde allt om vårdtagarna på bara 1-2 veckor,det kan ingen veta.

Nackdelar

kommunen uppfyller inte allt som dom lovar utåt.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Helsingborgs stad. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Recensioner av Helsingborgs stad efter plats

• Helsingborgs stad
  • Jobbsäkerhet och befordran