Haninge kommun

Haninge kommun – recensioner om Lön och förmåner

Haninge kommun är en av de bästa som jag har arbetat för. Bra lön, bra chef!
Trevlig arbetsplats som genomsyras av god kompetens och framåtanda.
Fördelar
Läget, närheten till god mat
Nackdelar
Få förmåner
Bra styrning Oftast trevliga arbets kamrater God ledning Bra orginisation Endast löne biten problemasatisk .ö(kan vara det vicktigaste
Fördelar
Trevligt sätt, hos de flesta
Nackdelar
Ingenmndirekt lön, inga direkta bonusar
Tyvärr stressad arbetstid, dålig betalt yrke, med fina arbetskollegor och ny chef varannan år :('stora möjlighet att utvecklas inom yrket
Fördelar
Nära till jobbet, möjlighet att utveckla
Nackdelar
Dåligt betalt, tid brister att kunna hinna med uppgifter
Inte så bra betalt och inte mycket erbjudanden få platser.
Fördelar
gratis lunch
Nackdelar
Dåligt betalt
En typisk arbetsdag kan se ut på många sätt. Man ska vara sig själv och alltid vilja utmana sig själv till att bli bättre. så som att vilja mer prestera det bästa du kan. Det är något jag gör varje dag på en arbetsdag o ute i livet. Genom det kan man lära sig mycket som till exempel när jag jobbade på subway fick jag lära mig mycket inom kundservice ( ge en bra kundbemötande bl.a) samt bli en bra medarbetare och ge 110%. Jag är stresstålig så det var inga problem heller. Det bästa med jobbet var att träffa glada kunder och att dom blev nöjda efteråt. Det var inga svårigheter med jobbet alls.
Fördelar
gratis lunch
Nackdelar
få rast tider
tryggt att vara anställd monotont skift arbete är en nackdel inte så många möjligheter till att nyttja de kunskaper jag har som undersköterska
Fördelar
trygghet
Nackdelar
stress
En typisk arbetsdag var att under dagen utföra olika typer av arbeten, exempelvis plocka skräp, borsta bort grus, rensa rabatter, klippa gräsmattor m.m. Med jämna mellanrum var det paus/ rast, exempelvis en paus för att äta frukost, en paus för lunch och sen en tredje paus för eventuellt mellanmål. Vad jag lärt mig är att det krävs ganska mycket för att hålla rent och fint i samhället. Vad gäller både nedskräpning och ogräs lite överallt. Arbetsplatskulturen skulle jag säga var väldigt uppfriskande då arbetet utfördes på flera olika platser utomhus. Den svåraste delen av jobbet var nog att hålla humöret uppe när det regnade och blåste när man satt ute och jobbade. Men det bästa var att få vara ute så mycket i naturen, speciellt när vädret var som bäst.
Att kunna stödja arbetslösa invandrarkvinnor i deras engagemang till att starta ett kooperativ företag. Att kunna utbilda dem de viktiga delar i affärsverksamheter samt kundkontakter och försäljning till lokala verksamheter och företag. Att starta nya föreningar eller stödja de redan befintliga föreningar med information, utbildning och ekonomisk stöd. Engagera folk i olika lokala frågor samt evenemang och ordna festivaler. Initierade Valinformatörer (Demokratiinformatörer) från olika språkområden/länder under valåren 2004 - 2006.
Fördelar
Mycket lärorik, rolig och glädjande
Nackdelar
Hittar inga direkta
På skolan är självklart mycket lärorikt, spännande samt experimenterande vid sidan om trevlig arbetslag och skolmiljön. Att kunna vara på Standby som vikarielärare och ta över vilken lektion/ämne vid behov, är bland de mest uppmanande inslagen. Men inte så särskilt svårt, skulle jag vilja påstå. På stationen däremot, är i stort sett förutom försäljning är självklart kunna vara förbered med relevant och aktuell information inför plötsliga trafikstörningar och vid oförutsedda händelser. Det är jätte roligt att träffa människor från olika länder/kulturer och språk. Kunna bemöta dem mer personligt genom att tala deras språk eller åtminstone komma med trevliga fraser.
Fördelar
Flexibel, rolig, lärorik och spännande
Nackdelar
Obekväma tider
Att leda barngruppen varje dag. Personalens teckenspråkskunskaper var bra. Ur och skur med Mulle varje vecka. Dokumentera barnens utveckling. Planera veckors aktiviteter tillsammans med personal. Utvecklingssamtal med föräldrar. Underbara kollegor och deras förmåga att förmedla information. Svårast var att planera tidschema med många personal inblandande.
Fördelar
Friskvård. Att leda i gruppen varje dag.
Nackdelar
pedagogiska lunch till lägre pris
Se fler recensioner av Haninge kommun