Haninge kommun

Haninge kommun – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3.8Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 8 recensioner som matchade sökningenVisa alla 32 recensioner

Produktiv och roligt arbetsmiljö

Jätteroligt och bekväm jobb, och jag tyckte det var jättekul och självklart lärde mig nya saker samt fick nya erfarenheter.

Kompetent och respektfull miljö

Rekommenderar Haninge kommun som arbetsgivare, särskilt utbildningsförvaltningen. Högt i tak, professionella medarbetare, stark laganda och duktiga chefer.

roligt och utvecklande arbete

som bygglovsingenjör/ Bygginspektör har man följande arbetsuppgifter: -Granska de tekniska egenskaper i byggnader och se till att de uppfyller kraven som ställs i plan och bygglagen (PBL). -Följa projektet från bygglov beslutet till slutbesked (genomförande skede). -Granska bygghandlingar och besluta om startbesked, eller slutbesked. -Granska tillgänglighet i stora projekt. -Granska brandskyddsbeskrivningarna. -Gå ut på arbetsplatsbesök och slutsamråd i de olika projekten och se till att kraven i PBL och BBR är uppfyllda. -Hålla i tekniskt samråd, där jag informera byggherrar om deras rättighet och skyldighet under byggprocessen samt informera om de tekniska kraven som projektet måste klara för att tas i bruk. -Under min tid som inspektör i Haninge kommun har jag haft och har fortfarande olika typ av projekt stora som små. -Har varit inblandad i lean arbete på min arbetsplats för att effektivisera bygglov processen.

Lärorik, trevlig och glädje

Att kunna stödja arbetslösa invandrarkvinnor i deras engagemang till att starta ett kooperativ företag. Att kunna utbilda dem de viktiga delar i affärsverksamheter samt kundkontakter och försäljning till lokala verksamheter och företag. Att starta nya föreningar eller stödja de redan befintliga föreningar med information, utbildning och ekonomisk stöd. Engagera folk i olika lokala frågor samt evenemang och ordna festivaler. Initierade Valinformatörer (Demokratiinformatörer) från olika språkområden/länder under valåren 2004 - 2006.

Fördelar

Mycket lärorik, rolig och glädjande

Nackdelar

Hittar inga direkta

Givande, trevlig och uppmuntrande

På skolan är självklart mycket lärorikt, spännande samt experimenterande vid sidan om trevlig arbetslag och skolmiljön. Att kunna vara på Standby som vikarielärare och ta över vilken lektion/ämne vid behov, är bland de mest uppmanande inslagen. Men inte så särskilt svårt, skulle jag vilja påstå. På stationen däremot, är i stort sett förutom försäljning är självklart kunna vara förbered med relevant och aktuell information inför plötsliga trafikstörningar och vid oförutsedda händelser. Det är jätte roligt att träffa människor från olika länder/kulturer och språk. Kunna bemöta dem mer personligt genom att tala deras språk eller åtminstone komma med trevliga fraser.

Fördelar

Flexibel, rolig, lärorik och spännande

Nackdelar

Obekväma tider

Härlig men osäkert jobb

På mitt första jobb hade jag kul och hade mestadels bra arbetskamrater. Men det som var mindre positivt med detta jobb var hur den dagliga produktiviteten varierade. Jag personligen föredrar ett jobb med klara instruktioner som man måste följa varje dag. Men på detta jobb fanns det dagar vi gjorde mycket och det fanns dagar då vi gjorde ingenting. Annars var det en bra arbetsmiljö, härliga jobbkamrater och jag uppskattar de dagarna då vi gick ut och hade kul. Jag lärde mig mycket och har fått mycket erfarenhet av detta jobb så jag uppskattar den verkligen

Givande arbete

Det har varit givande på många sätt att arbeta inom äldreomsorgen i Haninge kommun men nu känner jag att det är dags att gå vidare.

Roligast att arbeta i teckenspråksmiljö

Att leda barngruppen varje dag. Personalens teckenspråkskunskaper var bra. Ur och skur med Mulle varje vecka. Dokumentera barnens utveckling. Planera veckors aktiviteter tillsammans med personal. Utvecklingssamtal med föräldrar. Underbara kollegor och deras förmåga att förmedla information. Svårast var att planera tidschema med många personal inblandande.

Fördelar

Friskvård. Att leda i gruppen varje dag.

Nackdelar

pedagogiska lunch till lägre pris

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Haninge kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.9

• Haninge kommun