Haninge kommun

Haninge kommun – recensioner om Kultur

Hittade 20 recensioner som matchade sökningenVisa alla 32 recensioner

Rörig arbetsplats med bra kollegor och dåliga chefer

Rörigt arbetsplats och svårt att jobba mot gemensamma mål. Dåliga chefer och en ganska hierarisk arbetsstyrning.

Fördelar

Flexibelitet i arbetstid och projekt

Nackdelar

Rörigt, orimliga mål och ingen gemensam m¨ålbild.

Dåligt arbeta plats

Inkompetenta chefer Otrygghet inom arbete Gömma problem att skydda cheferna Osv

Fördelar

Frisk vård 1000kr

Nackdelar

Nepotism

Bra arbetsplats och bra kollegor.

Haninge kommun är en av de bästa som jag har arbetat för. Bra lön, bra chef!

Väldigt bra

En bra kommun att arbeta i. Bra kommunikations möjligheter. Trevliga arbetskollegor. En bra arbetsmiljö ut ett helhetsperspektiv.

Bra arbetsplats

Stor trivsel och trevliga kollegor. Har lärt mig mycket om olika situationer via jobbet. Bra ledning.

Produktiv och trevlig miljö

Trevlig arbetsplats som genomsyras av god kompetens och framåtanda.

Fördelar

Läget, närheten till god mat

Nackdelar

Få förmåner

Trevligt arbete för det mesta,dock som idiellt

Bra styrning Oftast trevliga arbets kamrater God ledning Bra orginisation Endast löne biten problemasatisk .ö(kan vara det vicktigaste

Fördelar

Trevligt sätt, hos de flesta

Nackdelar

Ingenmndirekt lön, inga direkta bonusar

Stressig arbetsmiljö

Tyvärr stressad arbetstid, dålig betalt yrke, med fina arbetskollegor och ny chef varannan år :('stora möjlighet att utvecklas inom yrket

Fördelar

Nära till jobbet, möjlighet att utveckla

Nackdelar

Dåligt betalt, tid brister att kunna hinna med uppgifter

Produktiv och roligt arbetsmiljö

Jätteroligt och bekväm jobb, och jag tyckte det var jättekul och självklart lärde mig nya saker samt fick nya erfarenheter.

Haninge kommun

Roliga och härliga kollegor. Lärde mig konflikthantering. Våga vara en ledare.

produktiv arbetsdag

En typisk arbetsdag kan se ut på många sätt. Man ska vara sig själv och alltid vilja utmana sig själv till att bli bättre. så som att vilja mer prestera det bästa du kan. Det är något jag gör varje dag på en arbetsdag o ute i livet. Genom det kan man lära sig mycket som till exempel när jag jobbade på subway fick jag lära mig mycket inom kundservice ( ge en bra kundbemötande bl.a) samt bli en bra medarbetare och ge 110%. Jag är stresstålig så det var inga problem heller. Det bästa med jobbet var att träffa glada kunder och att dom blev nöjda efteråt. Det var inga svårigheter med jobbet alls.

Fördelar

gratis lunch

Nackdelar

få rast tider

bra arbetskamrater

tryggt att vara anställd monotont skift arbete är en nackdel inte så många möjligheter till att nyttja de kunskaper jag har som undersköterska

Fördelar

trygghet

Nackdelar

stress

Kompetent och respektfull miljö

Rekommenderar Haninge kommun som arbetsgivare, särskilt utbildningsförvaltningen. Högt i tak, professionella medarbetare, stark laganda och duktiga chefer.

Produktivt och hjälpande

En typisk arbetsdag var att under dagen utföra olika typer av arbeten, exempelvis plocka skräp, borsta bort grus, rensa rabatter, klippa gräsmattor m.m. Med jämna mellanrum var det paus/ rast, exempelvis en paus för att äta frukost, en paus för lunch och sen en tredje paus för eventuellt mellanmål. Vad jag lärt mig är att det krävs ganska mycket för att hålla rent och fint i samhället. Vad gäller både nedskräpning och ogräs lite överallt. Arbetsplatskulturen skulle jag säga var väldigt uppfriskande då arbetet utfördes på flera olika platser utomhus. Den svåraste delen av jobbet var nog att hålla humöret uppe när det regnade och blåste när man satt ute och jobbade. Men det bästa var att få vara ute så mycket i naturen, speciellt när vädret var som bäst.

Lärorik, trevlig och glädje

Att kunna stödja arbetslösa invandrarkvinnor i deras engagemang till att starta ett kooperativ företag. Att kunna utbilda dem de viktiga delar i affärsverksamheter samt kundkontakter och försäljning till lokala verksamheter och företag. Att starta nya föreningar eller stödja de redan befintliga föreningar med information, utbildning och ekonomisk stöd. Engagera folk i olika lokala frågor samt evenemang och ordna festivaler. Initierade Valinformatörer (Demokratiinformatörer) från olika språkområden/länder under valåren 2004 - 2006.

Fördelar

Mycket lärorik, rolig och glädjande

Nackdelar

Hittar inga direkta

Givande, trevlig och uppmuntrande

På skolan är självklart mycket lärorikt, spännande samt experimenterande vid sidan om trevlig arbetslag och skolmiljön. Att kunna vara på Standby som vikarielärare och ta över vilken lektion/ämne vid behov, är bland de mest uppmanande inslagen. Men inte så särskilt svårt, skulle jag vilja påstå. På stationen däremot, är i stort sett förutom försäljning är självklart kunna vara förbered med relevant och aktuell information inför plötsliga trafikstörningar och vid oförutsedda händelser. Det är jätte roligt att träffa människor från olika länder/kulturer och språk. Kunna bemöta dem mer personligt genom att tala deras språk eller åtminstone komma med trevliga fraser.

Fördelar

Flexibel, rolig, lärorik och spännande

Nackdelar

Obekväma tider

Härlig men osäkert jobb

På mitt första jobb hade jag kul och hade mestadels bra arbetskamrater. Men det som var mindre positivt med detta jobb var hur den dagliga produktiviteten varierade. Jag personligen föredrar ett jobb med klara instruktioner som man måste följa varje dag. Men på detta jobb fanns det dagar vi gjorde mycket och det fanns dagar då vi gjorde ingenting. Annars var det en bra arbetsmiljö, härliga jobbkamrater och jag uppskattar de dagarna då vi gick ut och hade kul. Jag lärde mig mycket och har fått mycket erfarenhet av detta jobb så jag uppskattar den verkligen

bra ställe att jobba på

Bra att arbeta åt haninge kommun sök gärna jobb där. Dom är trevliga.

Fördelar

bra arbetskompisar

Nackdelar

lite dålig ledning

Trevlig arbetsmiljö kompetenta medarbetare

Bra organisation, tydligt ledarskap, tydliga ramar att verka inom, mycket stort eget ansvar.

Roligast att arbeta i teckenspråksmiljö

Att leda barngruppen varje dag. Personalens teckenspråkskunskaper var bra. Ur och skur med Mulle varje vecka. Dokumentera barnens utveckling. Planera veckors aktiviteter tillsammans med personal. Utvecklingssamtal med föräldrar. Underbara kollegor och deras förmåga att förmedla information. Svårast var att planera tidschema med många personal inblandande.

Fördelar

Friskvård. Att leda i gruppen varje dag.

Nackdelar

pedagogiska lunch till lägre pris

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Haninge kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.9

• Haninge kommun