Haninge kommun

Recensioner från anställda på Haninge kommun

Bra och lyhörd arbetsgivare. Stora möjligheter att påverka sin arbetssituation.
Fördelar
Ansvar för egen arbetstid.
Tuff kommun som är fattig och satsar inte på anställda.
Man känner att det är mycket arbete som behövs göras. En kommun behöver ständigt hjälp och de jobb jag fick var roliga och lärorika.
Haninge kommun är en av de bästa som jag har arbetat för. Bra lön, bra chef!
En bra kommun att arbeta i. Bra kommunikations möjligheter. Trevliga arbetskollegor. En bra arbetsmiljö ut ett helhetsperspektiv.
Stor trivsel och trevliga kollegor. Har lärt mig mycket om olika situationer via jobbet. Bra ledning.
Trevlig arbetsplats som genomsyras av god kompetens och framåtanda.
Fördelar
Läget, närheten till god mat
Nackdelar
Få förmåner
Bra styrning Oftast trevliga arbets kamrater God ledning Bra orginisation Endast löne biten problemasatisk .ö(kan vara det vicktigaste
Fördelar
Trevligt sätt, hos de flesta
Nackdelar
Ingenmndirekt lön, inga direkta bonusar
Tyvärr stressad arbetstid, dålig betalt yrke, med fina arbetskollegor och ny chef varannan år :('stora möjlighet att utvecklas inom yrket
Fördelar
Nära till jobbet, möjlighet att utveckla
Nackdelar
Dåligt betalt, tid brister att kunna hinna med uppgifter
Jätteroligt och bekväm jobb, och jag tyckte det var jättekul och självklart lärde mig nya saker samt fick nya erfarenheter.
Roliga och härliga kollegor. Lärde mig konflikthantering. Våga vara en ledare.
Inte så bra betalt och inte mycket erbjudanden få platser.
Fördelar
gratis lunch
Nackdelar
Dåligt betalt
En typisk arbetsdag kan se ut på många sätt. Man ska vara sig själv och alltid vilja utmana sig själv till att bli bättre. så som att vilja mer prestera det bästa du kan. Det är något jag gör varje dag på en arbetsdag o ute i livet. Genom det kan man lära sig mycket som till exempel när jag jobbade på subway fick jag lära mig mycket inom kundservice ( ge en bra kundbemötande bl.a) samt bli en bra medarbetare och ge 110%. Jag är stresstålig så det var inga problem heller. Det bästa med jobbet var att träffa glada kunder och att dom blev nöjda efteråt. Det var inga svårigheter med jobbet alls.
Fördelar
gratis lunch
Nackdelar
få rast tider
tryggt att vara anställd monotont skift arbete är en nackdel inte så många möjligheter till att nyttja de kunskaper jag har som undersköterska
Fördelar
trygghet
Nackdelar
stress
Rekommenderar Haninge kommun som arbetsgivare, särskilt utbildningsförvaltningen. Högt i tak, professionella medarbetare, stark laganda och duktiga chefer.
En typisk arbetsdag var att under dagen utföra olika typer av arbeten, exempelvis plocka skräp, borsta bort grus, rensa rabatter, klippa gräsmattor m.m. Med jämna mellanrum var det paus/ rast, exempelvis en paus för att äta frukost, en paus för lunch och sen en tredje paus för eventuellt mellanmål. Vad jag lärt mig är att det krävs ganska mycket för att hålla rent och fint i samhället. Vad gäller både nedskräpning och ogräs lite överallt. Arbetsplatskulturen skulle jag säga var väldigt uppfriskande då arbetet utfördes på flera olika platser utomhus. Den svåraste delen av jobbet var nog att hålla humöret uppe när det regnade och blåste när man satt ute och jobbade. Men det bästa var att få vara ute så mycket i naturen, speciellt när vädret var som bäst.
Working as a ambulatory nurse is always challenging and interesting too. One should have huge responsibilities on his/her patients according to law. I do enjoy take care all my patients that I'm appointed for. Every working day is like a new day of learning, so I learn everyday. I´m glad that I work with Haninge Kommun because all my colleagues are so kind, helpful like a family! The management is super friendly and always open towards its employees.
Fördelar
free in weekends
Nackdelar
sometime evening shifts
som bygglovsingenjör/ Bygginspektör har man följande arbetsuppgifter: -Granska de tekniska egenskaper i byggnader och se till att de uppfyller kraven som ställs i plan och bygglagen (PBL). -Följa projektet från bygglov beslutet till slutbesked (genomförande skede). -Granska bygghandlingar och besluta om startbesked, eller slutbesked. -Granska tillgänglighet i stora projekt. -Granska brandskyddsbeskrivningarna. -Gå ut på arbetsplatsbesök och slutsamråd i de olika projekten och se till att kraven i PBL och BBR är uppfyllda. -Hålla i tekniskt samråd, där jag informera byggherrar om deras rättighet och skyldighet under byggprocessen samt informera om de tekniska kraven som projektet måste klara för att tas i bruk. -Under min tid som inspektör i Haninge kommun har jag haft och har fortfarande olika typ av projekt stora som små. -Har varit inblandad i lean arbete på min arbetsplats för att effektivisera bygglov processen.
Att kunna stödja arbetslösa invandrarkvinnor i deras engagemang till att starta ett kooperativ företag. Att kunna utbilda dem de viktiga delar i affärsverksamheter samt kundkontakter och försäljning till lokala verksamheter och företag. Att starta nya föreningar eller stödja de redan befintliga föreningar med information, utbildning och ekonomisk stöd. Engagera folk i olika lokala frågor samt evenemang och ordna festivaler. Initierade Valinformatörer (Demokratiinformatörer) från olika språkområden/länder under valåren 2004 - 2006.
Fördelar
Mycket lärorik, rolig och glädjande
Nackdelar
Hittar inga direkta
På skolan är självklart mycket lärorikt, spännande samt experimenterande vid sidan om trevlig arbetslag och skolmiljön. Att kunna vara på Standby som vikarielärare och ta över vilken lektion/ämne vid behov, är bland de mest uppmanande inslagen. Men inte så särskilt svårt, skulle jag vilja påstå. På stationen däremot, är i stort sett förutom försäljning är självklart kunna vara förbered med relevant och aktuell information inför plötsliga trafikstörningar och vid oförutsedda händelser. Det är jätte roligt att träffa människor från olika länder/kulturer och språk. Kunna bemöta dem mer personligt genom att tala deras språk eller åtminstone komma med trevliga fraser.
Fördelar
Flexibel, rolig, lärorik och spännande
Nackdelar
Obekväma tider
På mitt första jobb hade jag kul och hade mestadels bra arbetskamrater. Men det som var mindre positivt med detta jobb var hur den dagliga produktiviteten varierade. Jag personligen föredrar ett jobb med klara instruktioner som man måste följa varje dag. Men på detta jobb fanns det dagar vi gjorde mycket och det fanns dagar då vi gjorde ingenting. Annars var det en bra arbetsmiljö, härliga jobbkamrater och jag uppskattar de dagarna då vi gick ut och hade kul. Jag lärde mig mycket och har fått mycket erfarenhet av detta jobb så jag uppskattar den verkligen