Halmstad kommun

Recensioner från anställda på Halmstad kommun

Plats för att utvecklas

Plats för att utvecklas, Bra arbetsmiljö , Bra kollegor och ledning

Lärorikt arbetsmiljön

Arbetsplatsen är lärorik men tyvärr inte så hög lön för det arbete som man utför för det är inte lätt arbetsplats där krävs både god psyke och fysik.

Fördelar

Man lär sig mycket

Nackdelar

Låga löner för den här arbete som man utför

Allmänt bra

Vi fick sluta tidigare när det var fotboll på tv. Vi hade roligt på jobbet alla var trevliga och rasterna var tillräckligt långa

Fördelar

Kul

Nackdelar

Äckliga arbetsuppgifter till exempel plocka bajs

Varierande

Jag har arbetat som lärare i Halmstad kommun sedan 2015

Bra arbetsplats

Jag tycker att det va bra att jobba på Kommunen. Bra arbetsuppgifter och bra arbetskamrater och ledning.

Trevlig arbetsmiljö

Trivs relativt bra men vill prova mina vingar i något nytt företag.

kefft

kefft jobb som jag inte känner någon koppling till, om man har en bra idé om något kul barnen kan göra får man inte utföra de för det inte är med i läroplanen

bra arbetsmiljö.

jag tycker att det är en bra arbetsmiljö inom halmstad kommun.

Rolig, Omväxlande uppgifter

Jag tycker de roligt och man gör mycket olika under en dag

Bra arbetsplats

Jag tycker i grunden att Halmstad kommun är en bra arbetsplats. Där finns många varierade arbetsuppgifter beroende på vad man har för utbildning.

Varierande arbetsuppgifter

Den avdelning där jag arbetade hade mycket varierande uppgifter att utföra. Tyvärr är det stora omorganisationer och det gör att det kan vara svårt att få mer än ytterst tillfällig anställning.

Fördelar

Bra lokaler och rymliga lokaler

Nackdelar

Omöjligt att få fast arbete.

Ett bra första arbete

Trevlig personal och engagerande arbetsuppgifter. Jag fick jobba mycket fysiskt, vilket är ett plus.

Icke uppskattad yrke

Duktig vårdpersonal icke uppskattad på rätt sätt. Dåliga löner och stor skillnad för samma arbete. Delade pass mitt i vecka och helger. Svårt att planera ledighet pga brist på vikarie. Mycket arbetsuppgifter som leder till stressmomenter. Om man räknar tid att bli gammal och börja pension så det säger för sig själv.

Fördelar

Uppskattad av kunder

Nackdelar

Många

Nonchalant inställning till timpersonal

När man skulle hämta en brukare vid en daglig verksamhet så förväntades det att man skulle stå utanför lokalen i ur och skur och vänta på brukaren och dennes taxi. När jag påtalade det orimliga i detta så blev man bemött med att det var för brukarens skull. Precis som det finns en motsättning mellan brukarens behov och den anställdes behov av rimliga arbetsförhållanden. Det är ju precis tvärtom. När vi sedan skulle få en utbildning i hur man elektroniskt skulle registrera medicinering mm så fick vi en tre minuters utbildning framkastad via en dator. Det är så oprofessionellt och respektlöst mot personal. Ett bra sätt att skrämma bort personal.

Fördelar

Nackdelar

Väldigt låg lön, inget inflytande, dåliga arbetstider mm.

Barnskötare

Olika Förskolor i Halmstad timanställd. För stora barngrupper

Fördelar

Fruktkorgar

Nackdelar

Långa dagar

Rolig arbetsplats

Bra arbetskompisar och roliga brukare att jobba med

Utvecklande

Kommer tidigt på morgonen och får arbetsdagen inplanerad i mobiltelefonen, har morgonmöte och därefter så startar dagens uppgifter med att ta hand om våra äldre som bor hemma. Jag har genom alla åren lärt mig mig mycket, vi har 2 chefer som sköter sina uppgifter. På min arbetsplats är vi alltid glada och om så inte är så stöttar vi varandra. Det svåraste med dagen är att man inte känner att man räcker till. Det bästa är att man varje dag kan hjälpa sina äldre på det sätt som dom själva önskar att få sina insatser utförda

Fördelar

Finns de hjälpmedel som vi behöver

Nackdelar

Rasten kan ibland kännas för kort när man arbetar en hel dag

Ett utveklande och stimulerande arbete

I mitt arbete idag har jag en stor flexibilitet. Jag stort egenansvar och jag arbetar mycket självständigt. Jag utvecklas varje dag eftersom en dag är ej den andra lik. Mycket styrs ju över hur ungdomarna mår när de kommer till mig. Jag har väldigt bra chefer som ser mig och mitt arbete och de har stort förtroende för mig. Svåraste delen är när det blir tvära kast och man måste vara snabbtänkt. Hur jag bemöter ungdomen och hur jag tar tillvara på information som jag får. I bland har jag ungdomar som mår väldigt dåligt och då kan de vara utåtagerande och då jobbar jag lågaffektivt. Det bästa med mitt jobb är friheten och mötet med människor och ungdomar.

Fördelar

friheten

Nackdelar

dålig uppskattning uppifrån

Stor kommunal arbetsplsts

Stora arbetsplatser, många förvaltningar, mycket folk inblandade i alla frågor

Superb

Jag trivs väldigt bra på min arbetsplats. Det gör vi nog allihopa.

Okej

Okej jobb men för lite personal att ringa om någon är sjuk.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Halmstad kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Halmstad kommun