Hallsbergs kommun

Hallsbergs kommun – recensioner om Ledarskap

Totalt 80 lägenheter på 4 avdelningar. Två rena demensavd, en med hälften psykiatri och hälften demens och en med somatik och demens. Nattetid sitter du själv på 20 boende och får hjälp av en "springare" som hjälper till vid tillsynsrundor då vändning och inkontinensskydd byten med två kollegor behövs. Äldre kollegor gör som de alltid gjort även om förbättringar finns. "Springaren" kunde undvaras om någon blivit sjuk. Som ny på stället var det mycket svårt att få veta var jag skulle vända mig om någon var sjuk, då både gammal och ny info förvarades i samma pärm för nattpersonalen, och inte blev det bättre vid kontakt med cheferna. Datoranvändandet var heller ingen hit då var avd hade sin egen lilla egenhet och vi ambulerar i nattgängen.
Hade en fantstisk kolega jag arbetade med men utöver det så var det inte bra.. inga raka besked klagomål på relevanta saker inga raka besked Påslag på arbeten men ingen hjälp
Bra arbetsplats med bra kollegor. chefen är också bra. bra arbetstider
Stressigt arbete utan rast . Långa arbetstider och mycket ensamarbete
Att arbeta med gamla ger kontakt och pratstund om gamla tider , att se hur man mår, att få ge en kram när dom är lessna eller har ont man får så mycke tillbaka. Mina arbetskamrater var underbara, en dag med gamla är omvårdnad ,matning för dom som ej kan äta själv, läggning, trygghet är viktig.
Fördelar
Kontakt med människor
Nackdelar
Stress
Den kommunala verksamheten har stora utmaningar att balansera de tilldelade resurserna i form av skatteintäkter och att använda intäkterna på bästa sätt för medborgarnas bästa. Många i Hallsbergs kommun arbetar intensivt och har hela sitt hjärta där för att använda resurserna på bästa möjliga sätt. Det bästa är när man lyckats genomföra något som länge efterfrågats av kommuninnevånarna, t.ex. en ombyggnad av en skola eller ett nytt dagis.
En typisk arbetsdag stressig men stress gjorde mig också stark genom att kunna hantera stress kunde jag jobba snabbare och effektivare. På morgonen var jag där punktlig det är jätte viktig så att patienterna får sina mediciner i god rätt tid. På dan det beror på antingen fick man städa,laga mat, handla, tvätta kläder, Samtidigt så tog man hand om flera stycken patienter på samma gång. På kvällen igen att ge medicin vid rätt tillfälle och tidpunkt. Detta jobb gjorde att jag växte som människa och framför allt vara väldigt hänsynsfull mot sina medmänniskor
Fördelar
Växte som människa mycket ansvar och vård
Nackdelar
Stress men kan man hantera det så går det bra.
Se fler recensioner av Hallsbergs kommun