Hallsbergs kommun
Recensioner från anställda på Hallsbergs kommun

Hej

20 januari 2015
En typisk arbetsdag stressig men stress gjorde mig också stark genom att kunna hantera stress kunde jag jobba snabbare och effektivare. På morgonen var jag där punktlig det är jätte viktig så att patienterna får sina mediciner i god rätt tid. På dan det beror på antingen fick man städa,laga mat, handla, tvätta kläder, Samtidigt så tog man hand om flera stycken patienter på samma gång. På kvällen igen att ge medicin vid rätt tillfälle och tidpunkt. Detta jobb gjorde att jag växte som människa och framför allt vara väldigt hänsynsfull mot sina medmänniskor
Fördelar
Växte som människa mycket ansvar och vård
Nackdelar
Stress men kan man hantera det så går det bra.
10 augusti 2018
Samma rollSamma plats
Vårdbiträde (Tidigare anställd) - Hallsberg
Stressigt arbete utan rast . Långa arbetstider och mycket ensamarbete
31 juli 2018
Samma rollSamma plats
Vårdbiträde, timvikarie (Nuvarande anställd) - Hallsberg
Ett otroligt viktigt yrke i en serviceinriktad organisation, där människan står i centrum.
Fördelar
Trevliga arbetskamrater
27 maj 2020
Uska (Tidigare anställd) - Hallsberg
Totalt 80 lägenheter på 4 avdelningar. Två rena demensavd, en med hälften psykiatri och hälften demens och en med somatik och demens. Nattetid sitter du själv på 20 boende och får hjälp av en "springare" som hjälper till vid tillsynsrundor då vändning och inkontinensskydd byten med två kollegor behövs. Äldre kollegor gör som de alltid gjort även om förbättringar finns. "Springaren" kunde undvaras om någon blivit sjuk. Som ny på stället var det mycket svårt att få veta var jag skulle vända mig om någon var sjuk, då både gammal och ny info förvarades i samma pärm för nattpersonalen, och inte blev det bättre vid kontakt med cheferna. Datoranvändandet var heller ingen hit då var avd hade sin egen lilla egenhet och vi ambulerar i nattgängen.