Hallsbergs kommun
Recensioner från anställda på Hallsbergs kommun

En rolig arbetsplats

1 juni 2017
Att arbeta med gamla ger kontakt och pratstund om gamla tider , att se hur man mår, att få ge en kram när dom är lessna eller har ont man får så mycke tillbaka. Mina arbetskamrater var underbara, en dag med gamla är omvårdnad ,matning för dom som ej kan äta själv, läggning, trygghet är viktig.
Fördelar
Kontakt med människor
Nackdelar
Stress
15 augusti 2017
Undersköterska/skötare (Tidigare anställd) - Kullängen
Ett ansvarsfullt och roligt arbete, även tungt ibland Älskar att jobba med människor och får enormt mycket kunskap längs vägen
27 maj 2020
Uska (Tidigare anställd) - Hallsberg
Totalt 80 lägenheter på 4 avdelningar. Två rena demensavd, en med hälften psykiatri och hälften demens och en med somatik och demens. Nattetid sitter du själv på 20 boende och får hjälp av en "springare" som hjälper till vid tillsynsrundor då vändning och inkontinensskydd byten med två kollegor behövs. Äldre kollegor gör som de alltid gjort även om förbättringar finns. "Springaren" kunde undvaras om någon blivit sjuk. Som ny på stället var det mycket svårt att få veta var jag skulle vända mig om någon var sjuk, då både gammal och ny info förvarades i samma pärm för nattpersonalen, och inte blev det bättre vid kontakt med cheferna. Datoranvändandet var heller ingen hit då var avd hade sin egen lilla egenhet och vi ambulerar i nattgängen.
26 november 2019
Kostchef (Nuvarande anställd) - Hallsberg
Hallsbergs kommun är en relativt liten arbetsgivare. Alla känner alla. Känslan är trygg och familjär.
Fördelar
Nära tågstationen
Nackdelar
Liten organisation