Hallsbergs kommun
Recensioner från anställda på Hallsbergs kommun

arbetsförhållande

17 januari 2019
Bra arbetsplats med bra kollegor. chefen är också bra. bra arbetstider
1 december 2019
Lokalvård (Tidigare anställd) - Vretstorp
Hade en fantstisk kolega jag arbetade med men utöver det så var det inte bra.. inga raka besked klagomål på relevanta saker inga raka besked Påslag på arbeten men ingen hjälp
27 maj 2020
Uska (Tidigare anställd) - Hallsberg
Totalt 80 lägenheter på 4 avdelningar. Två rena demensavd, en med hälften psykiatri och hälften demens och en med somatik och demens. Nattetid sitter du själv på 20 boende och får hjälp av en "springare" som hjälper till vid tillsynsrundor då vändning och inkontinensskydd byten med två kollegor behövs. Äldre kollegor gör som de alltid gjort även om förbättringar finns. "Springaren" kunde undvaras om någon blivit sjuk. Som ny på stället var det mycket svårt att få veta var jag skulle vända mig om någon var sjuk, då både gammal och ny info förvarades i samma pärm för nattpersonalen, och inte blev det bättre vid kontakt med cheferna. Datoranvändandet var heller ingen hit då var avd hade sin egen lilla egenhet och vi ambulerar i nattgängen.
26 november 2019
Kostchef (Nuvarande anställd) - Hallsberg
Hallsbergs kommun är en relativt liten arbetsgivare. Alla känner alla. Känslan är trygg och familjär.
Fördelar
Nära tågstationen
Nackdelar
Liten organisation