Hallsbergs kommun
Recensioner från anställda på Hallsbergs kommun

Arbete i en stor förvaltande verksamhet

29 juli 2015
Den kommunala verksamheten har stora utmaningar att balansera de tilldelade resurserna i form av skatteintäkter och att använda intäkterna på bästa sätt för medborgarnas bästa. Många i Hallsbergs kommun arbetar intensivt och har hela sitt hjärta där för att använda resurserna på bästa möjliga sätt. Det bästa är när man lyckats genomföra något som länge efterfrågats av kommuninnevånarna, t.ex. en ombyggnad av en skola eller ett nytt dagis.
27 maj 2020
Uska (Tidigare anställd) - Hallsberg
Totalt 80 lägenheter på 4 avdelningar. Två rena demensavd, en med hälften psykiatri och hälften demens och en med somatik och demens. Nattetid sitter du själv på 20 boende och får hjälp av en "springare" som hjälper till vid tillsynsrundor då vändning och inkontinensskydd byten med två kollegor behövs. Äldre kollegor gör som de alltid gjort även om förbättringar finns. "Springaren" kunde undvaras om någon blivit sjuk. Som ny på stället var det mycket svårt att få veta var jag skulle vända mig om någon var sjuk, då både gammal och ny info förvarades i samma pärm för nattpersonalen, och inte blev det bättre vid kontakt med cheferna. Datoranvändandet var heller ingen hit då var avd hade sin egen lilla egenhet och vi ambulerar i nattgängen.
26 november 2019
Kostchef (Nuvarande anställd) - Hallsberg
Hallsbergs kommun är en relativt liten arbetsgivare. Alla känner alla. Känslan är trygg och familjär.
Fördelar
Nära tågstationen
Nackdelar
Liten organisation
10 augusti 2018
Vårdbiträde (Tidigare anställd) - Hallsberg