H&M recensioner av medarbetare

Hittade 66 recensioner som matchade sökningen Se alla 6 447 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Roligt och givande arbete
Visual merchandiser (Nuvarande anställd) –  Stockholm20 juli 2019
På H&M kan Du själv skapa din karriär med hjälp av den företagskultur som råder. Vill man mycket finns det oändliga vägar att ta för att utvecklas. Vill man däremot bara prova på och kanske jobba extra utan specifika karriärmål, så är det lika mycket värt. De är snabba att ta action för att komma framåt i utvecklingen av modebranschen, men tar också tiden att stanna upp för att få hållbara lösningar på branschens nuvarande och framtida problem. Man har en väldigt öppen och välkomnande attityd till olikheter och oliktänkande. Alla är välkomna att jobba där oavsett kön, läggning, hudfärg och religion. Tvärtom! Olika är bra och stärker teamet. Det är ens ATTITYD som bör vara något riktad åt samma håll: ödmjukhet, öppenhet, serviceinriktad och ha kunden i fokus är saker som ALLA arbetsplatser mår bra av!
Fördelar
Flexibelt, lärorikt, bra rabatter, oändliga karriärmöjligheter.
Nackdelar
Arbetstider, slitigt för kroppen, stor omsättning på personal periodvis
Rolig innehållsrik trygg arbetsplats
Säljare (Nuvarande anställd) –  Norrköping11 juli 2019
En arbetsplats där man absolut inte kan gå runt och ta det lugnt på .
Även om man kommer in för att jobba extra så gäller det att ge sitt allt .
Men man har otroligt roligt medans man gör det och det är en peppande arbetsplats där man kan säga vad man tycker till sina kollegor och ställa frågor.
Fördelar
Personalrabatt och butiksprovison
Nackdelar
Högt tempo och svårt att bli fastanställd
Rolig men stressig arbetsmiljö
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholm21 juni 2019
Trevligt att träffa nya kollegor och kunder varje dag. Men också stressigt för man är på en ny plats vid varje arbetstillfälle.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Rolig
butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Nacka12 juni 2019
Checka in , börja se till vad som behövs göras under arbetspasset.
Fördelar
träffat bra vänner
Teamkänsla genomsyrar...
Art Worker (Nuvarande anställd) –  Stockholm24 april 2019
Schyssta, roliga, humanistiska människor! Teamkänsla genomsyrar framför individuella prestationer. Organisationen kan förbättras, ansvarsområden kan förtydligas, ledningens närvaro göras kännbar, upphandlingar av externa leverantörer granskas, Helikopterperspektivet borde det satsas mycket på för att kunna förbättra och effektivisera processer och strukturer och förhindra dubbelarbete, frustration och onödiga kostnader.
Fördelar
flextider, personalshop, fri klädstil
Nackdelar
kommunikation, struktur, informationsdelning, dubbelarbete
Energetic, fast pace
Print Design Intern (Tidigare anställd) –  Stockholm23 april 2019
Worked in a full Swedish team so language barrier was difficult at times. Company very forward thinking and a great office space! Fashion industry is very fast pace, quality of design was not always the most important element.
Fördelar
Good discount
Nackdelar
Language Barrier and fashion industry is not environmentally friendly
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Rolig och givande arbetsplats
konsult på Marknadsavdelningen (Tidigare anställd) –  Stockholm1 mars 2019
Det var ett väldigt varierande jobb de första 10 åren med mycket resor för att besöka leverantörer i världen, de sista 2 åren satsades mycket på online försäljning och digital marknadsföring och då blev det stor förändring på det jag och flera med mig jobbade med
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Dåligt ledarskap och orimliga krav på anställda
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholm28 februari 2019
Fördelen med att jobba på H&M är att det finns möjligheter att jobba sig upp, men det är överlag en dålig arbetskultur och orimliga krav på anställda.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Arbetsplatskultur
Härlig personal, rolig arbetsmiljö, bra kunder.
Västberga. Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm19 februari 2019
Bra sortiment, trevliga kollegor, vi trivdes bra ihop, utvecklande för arbetslivet.
Fördelar
Personalrabatt, roliga personalfester.
bien
Dependienta (Nuvarande anställd) –  göteborg17 februari 2019
Me gusta mucho trabajar en H&M. Es un trabajo divertido.
Arbetsplatskultur
Fun place with professional growth potential
Global Business Expert (Nuvarande anställd) –  Stockholm16 februari 2019
Working at H&M gives you the opportunity to meet people from different backgrounds and professional experiences. The company also allows you to develop and if you want to build your professional career within the company. Together with the diversity and and your own drive, H&M is a really fun place to work.
Fördelar
Friskvårdsbidrag, kortare arbetsdagar under sommaren, 25% personalrabatt
rolig arbetsmiljö
Kafébiträde (Tidigare anställd) –  Eskilstuna25 januari 2019
Jag har alltid varit en utåtriktad, pigg och glad som älskar att arbeta med och möta människor. Att göra mitt jobb och få besökarna att gå nöjda. För mig är det viktigt att vara en ärlig person som alltid laverar högsta kvalitet med ett leende på läpparna.
Fördelar
gratis lunchar
Nackdelar
inga nackdelar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Snabbt tempo
LAGERARBETARE (Tidigare anställd) –  Borås6 januari 2019
Jag trivdes med arbetet på H&M’s lager mycket. Kollegorna var hjälpsamma och ledarna var skickliga i sitt arbete. Tempot var högt men tiden gick fort för det var kul!
Stressful and hectic
Sales advisor (Nuvarande anställd) –  malmö5 januari 2019
I haven't worked here very long, so I cannot make a fair judgement of advancement opportunities. I am currently a part time sales associate. So far the work environment has proven to not be very friendly. Although the store manager is very friendly.
bra arbetskamrater
Plock och truckförare (Nuvarande anställd) –  Eskilstuna26 november 2018
i min normala arbetsdag arbetar jag med orderplock.
men eftersom jag är nyfiken på helhetsbilden så har jag lärt mig nästan alla avdelningar och är ofta utlånad.
Fördelar
rabattkort
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
spännande arbetsplats med ständig möjlighet till utveckling
Visual merchandiser (Nuvarande anställd) –  Göteborgs kommun12 november 2018
En typisk dag på H&M innebär alltid ständiga förändringar och högt tempo. Ett härligt team med stark laganda där ständiga förbättringar och ett öppet sinne är nyckeln till framgång.
Arbetsplatskultur
H & M och den "rätta" andan.
Butiksbiträde/säljare (Tidigare anställd) –  Västra Götalands Län31 oktober 2018
H & M har gruppintervjuer där personer snabbt kan gallras bort. Minsta fel enligt H & M och chansen är borta.De anställer oftast inte själva utan gallrar personer via bemanningsföretag som sedan också betalar ut lön till de som H & M har valt att ha kvar. Därefter om man har gjort ett bra jobb enligt H & M kan de direkt anställa personer.

Ob sänkning för nyanställda nattarbetare. 2018

Vilka har det rätta attityden i H & M andan och får jobbar där? Se resultatet här nedan!

Tröjan i flicksortimentet har texten "Girl hero" medan den i pojksortimentet bär budskapet "True hero". – Det är ett utmärkt exempel på hur H&M gör skillnad på killar och tjejer, säger Amanda Oxell som ligger bakom gruppen Annonsrådet på Facebook.2018

Hård kritik riktades mot H&M för klädjättens reklam för amningsbehåar. Modellerna på bilderna bar enligt användare på sociala medier inga spår av att ha burit barn. – Som att det vore fult att visa tecken på att en kvinna har gått igenom en graviditet, säger Amanda Oxell till Expressen.2018

En huvtröja med texten "Coolaste apan i djungeln" säljs bland annat i Storbritannien. Bärs tröjan av en liten mörkhyad pojke.2018

Kritik från svenska Fair Action som hävdar att sömmerskor i H&M:s leverantörsfabriker i Bangladesh tjänar drygt 800 kronor i månaden. Ungefär hälften av vad landets fackförbund anser att en människa behöver för att ha råd med mat, bostad och sjukvård.

Fångar i ett kinesiskt fängelse tillverkar förpackningar som används av företaget.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 17Rapportera
Arbetsplatskultur
Bra kollegor och en rolig arbetsplats
Sales advisor (Nuvarande anställd) –  Ängelholm31 juli 2018
Mycket bra gemenskap, bra miljö och en väldigt rolig och lärorik arbetsplats. H&M tror även på dom utan erfarenhet.
Fördelar
Generösa raster
Nackdelar
Ingen ac i vissa delar av butiken...
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
great working environment for teams
OL Buyer Assistant (Tidigare anställd) –  Stockholm, Sweden24 juni 2018
Great to work in teams! There are a lot of collborative parts of this company that you need to be ok with working with other functions and working internationally with most communcation by email.
Arbetsplatskultur
En arbetsplats med roterande arbetsuppgifter
Distributionsmedarbetare (Nuvarande anställd) –  Svista12 juni 2018
En bra arbetsplats med härliga arbetskollegor som får en att trivas och vilja att stiga upp på morgonen och bege sig till jobbet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 2Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos H&M. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,8