Granngården
Recensioner från anställda på Granngården

Ohälsosam arbetsmiljö.

1 september 2018
Arbetet i sig, jobba i butik kan vara kul och varierande. Mycket kundkontakt, kundservice, kundtjänst, försäljning, varumottagning, varuplock, truckkörning m.m. Många mår dåligt, tar på sig ansvar som inte klaras av riktigt, jätte mycket stress, mycket skitsnack bakom ryggarna på varandra, ovilja till förändring och att hjälpa till. Ledningen hålls bakom ryggen utav personal som i sin tur avskyr själva vad som pågår, men yppar ingenting om det till ansvariga och vidmakthåller status quo utav rädsla. Ledningen i sin tur skyller på personal, och tar inte sitt ansvar för ohälsa, osämja m.m. Väldigt dålig planering, Schemaläggning är minimal, var glad om du har ett par veckor åt gången. Det som egentligen styr hela företaget är försäljning, pengar, oavsett alla negativa aspekter, oavsett hur svårt det är för personal att få granngårdens vilja att funka i vardagen så ska du le och vara glad, mycket dåligt strukturering och planering, det är ett under att folk fortsätter. Passar det inte..? Då kommer du att få sluta/bli uppsagd. Om kunder visste hur de var bakom kulisserna så skulle nog anseendet inte vara lika högt..
Fördelar
Arbetet i sig är det inga fel på, möjlighet till utbildningar.
Nackdelar
Låg rabatt för anställda
31 augusti 2020
Vård och omsorg (Tidigare anställd) - Trollhättan
Kl 06:50 vi måste vara klara för börja jobba på arbetsplatsen. Jag har lärt mig att hantera stress under tiden, vara fullrespekt, vara glad med ett leende
12 april 2020
Butikssäljare (Tidigare anställd) - Karlskoga
En arbetsdag kunde bestå av att montera maskiner, ta hand om kassan, hjälpa kunder och plocka fram varor. Jag har lärt mig att bemöta olika kunder och hjälpa dom med olika saker. Den svåraste delen med jobbet var att hålla många bollar i luften samtidigt och den bästa delen var att man utvecklades som person.
27 februari 2020
Kundtjänstmedarbetare (Tidigare anställd) - Malmö
Man visste inte vad man gav sig in på! Att planera 10 installatörer i hela sverige med designerade bilar?