Granngården

Recensioner från anställda på Granngården

Kl 06:50 vi måste vara klara för börja jobba på arbetsplatsen.
Jag har lärt mig att hantera stress under tiden, vara fullrespekt, vara glad med ett leende
En arbetsdag kunde bestå av att montera maskiner, ta hand om kassan, hjälpa kunder och plocka fram varor. Jag har lärt mig att bemöta olika kunder och hjälpa dom med olika saker. Den svåraste delen med jobbet var att hålla många bollar i luften samtidigt och den bästa delen var att man utvecklades som person.
Man visste inte vad man gav sig in på! Att planera 10 installatörer i hela sverige med designerade bilar?
Har lärt mig en del och det jag redan kunde men var ringrostig på har kommit tillbaka
Fördelar
Bra personalrabatt
Nackdelar
För lite personal så man våga inte vara hemma och vara sjuk då drabbade det alla andra
Är arbetslöshet vill komma igång att jobba med äldreboende har jobbat tidigare i granngården lite och överallt med sånt äldreboende men vill komma ingång är 29 år gammal och är social person öppen person
Arbetet i sig, jobba i butik kan vara kul och varierande.
Mycket kundkontakt, kundservice, kundtjänst, försäljning, varumottagning, varuplock, truckkörning m.m.

Många mår dåligt, tar på sig ansvar som inte klaras av riktigt, jätte mycket stress, mycket skitsnack bakom ryggarna på varandra, ovilja till förändring och att hjälpa till.

Ledningen hålls bakom ryggen utav personal som i sin tur avskyr själva vad som pågår, men yppar ingenting om det till ansvariga och vidmakthåller status quo utav rädsla.

Ledningen i sin tur skyller på personal, och tar inte sitt ansvar för ohälsa, osämja m.m. Väldigt dålig planering, Schemaläggning är minimal, var glad om du har ett par veckor åt gången.

Det som egentligen styr hela företaget är försäljning, pengar, oavsett alla negativa aspekter, oavsett hur svårt det är för personal att få granngårdens vilja att funka i vardagen så ska du le och vara glad, mycket dåligt strukturering och planering, det är ett under att folk fortsätter.

Passar det inte..? Då kommer du att få sluta/bli uppsagd.

Om kunder visste hur de var bakom kulisserna så skulle nog anseendet inte vara lika högt..
Fördelar
Arbetet i sig är det inga fel på, möjlighet till utbildningar.
Nackdelar
Låg rabatt för anställda
Jag fick lära mig mycket av att jobba här. Dels fick jag bra kassavana och jag blev bättre på att jobba i butik, svara på frågor från kunder osv. Det varierade vad man fick göra, vilket var bra så att man inte blev uttråkad. Det roligaste var att man fick jobba med att bemöta människor och hjälpa dem och att det inte var enformigt. Det svåraste med jobbet måste ha varit i början när jag inte kunde speciellt mycket om varorna som butiken säljer, vilket gjorde det svårt att besvara frågor från kunder.
Lärorik och spännande praktik på granngården. Fick testa på det mesta som hör till en butik.