God Assistans

God Assistans – recensioner om Lön och förmåner

Mån om sina anställda och kunder på riktigt vilket är ganska sällsynt i denna bransch, även effektiv och snabb ledning som alltid är tillgängliga när det behövs.
Fördelar
Bra förmåner, hjälper även vid utgifter som lunch etc
Nackdelar
Inga ännu
Trea från slutet i löner...
Grundlurad personal som fått jobba aktivt under väntetid UTAN ersättning trots att arb ledare och jurist varit medvetna om situation, förhalat beslut om ändring...

Förväntar sig att personal ljuger för biståndsbedömare om behov av utökad tid...Och hjälper anhörig att söka/kräva...

Anhörig styr och ställer med GA:s goda minne...SÖK EJ JOBB PÅ GA...
Fördelar
Långa skift, Mycket ledigt...
Nackdelar
Långa skift utan korrekt ersättning...
Aldrig har jag varit med om ett bolag som bryr sig så lite om sina anställda som God Assistans faktiskt gör. Det är bara kunden som är i fokus oavsett vad det gäller. De lyssnar inte och försöker inte heller hjälpa när det dyker upp problem i samarbete med kund. Hur vi anställda har det på jobbet bryr de sig inte ens om..

Nej, sök INTE jobb hos God Assistans om du vill ha en engagerad chef som lyssnar på dig och hjälper/stöttar dig i ditt arbete.
Nackdelar
Ingen övertidsersättning. Ingen antällningstrygghet.
Vi är ju ett härligt gäng och alla hjälper och ställer upp för varandra. De är lätt och få tag i cheferna om de skulle vara något och dom är alltid tillmötesgående och helt underbara och alla känner sig välkomna.
Tycker arbetstiderna och förmånerna är bra och att dom ger så mycket i friskvård betyder ju att dom värnar om oss anställda, så vi ska göra vårt bästa mot kunderna.

Rekomenderar God Assistans i Norr!
Fördelar
Friskvård, bra kontakt med cheferna
Arbetsdagarna är mer eller mindre varierande i perioder. Jag trivs med att det kan se olika ut. Jobbet har gett mig en möjlighet att utvecklas som människa på det personliga planet. Jag hamnar i situationer där jag får möjlighet att beakta mina egna reaktioner och se saker ur olika perspektiv. Jag lär mig att vara tydlig och min lyhördhet stärks. Trivs med ledningen och att få jobba med frihet under ansvar. Vi jobbar medvetet med arbetsplatskulturen på vår arbetsplats. Vi önskar alla att känna sig välkomna, trivas och komma till tals inom gruppen.

Den svåraste delen med jobbet är samtidigt den bästa med mitt jobb.Att jag är instrumentet och att oavsett dagsform alltid försöka göra mitt yttersta för att ge en så god omvårdnad, bemötande och utförande jag kan.
Fördelar
Upplever sällan stress.Trivs med schemat. Uppskattar God Assistans enormt generösa friskvårdsbidrag.
Nackdelar
Otrygga arbetsvillkor. Ingen möjlighet till månadslön.
En blandad men i det stora positiv upplevelse. Hade önskat en mer kontinuerlig dialog med chefen speciellt med bristen på kollegor vilket är en del i yrket. När dialogen fanns fungerade den bra och jag kände stöttning. Höj lönen för assistenter.
Fördelar
Bra friskvårdsbidrag
Efter 6-7 år inom assistans, genom olika bolag så är det INGET som matchar hur God Assistans ömmar för sina kunder och sina anställda.. jag rekommenderar alla jag känner att söka jobb hos GA
Fördelar
Tryggheten i att ledningen alltid backar upp och ömmar för dig som anställt
Nackdelar
finns INGA nackdelar
Låter sin kunde behandla assistenterna som ren skit. Kund får skrika, skälla och maila till chef om hur dåliga vi är utan konsekvenser. Ofta brist på personal vilket gör att ordinarie jobbar mer än heltid. Kastar in folk hur som helst utan avtal för att lösa bemanningen. Tar inte vara på sina anställda.
Fördelar
Bra friskvårdsbidrag
Nackdelar
Ingen övertidsersättning
I brist på vikarier kan man tvingas vara kvar i över 20 timmar utöver sin ordinarie arbetstid utan någon övertidsersättning. Samt utskällningar om man sjukanmäler sig trots att det ät första gången någonsin efter närmare 1år som anställd. Skulle aldrig någonsin arbeta för detta bolag igen. Enda positiva med God assistans är att dom har bra friskvårdsbidrag.
Ett stabilt bolag som är väldigt mån om sina kunder och anställda.
Mycket engagerad personal och strukturad ledning. Kompetent och mycket duktig jurist samt KA.

Fantastisk gemenskap där vi som kunder och asisstenter är alltid sedda, får känna närhet och gemenskap när vi önskar. Dem finns alltid nära oss om det behövs och ser till att vi har aktiviteter så ofta det går bara för att vi ska ha kul tillsammans.

Ekonomi raport varje månad och insyn vad pengarna går till,möjlighet att påverka utformning av dotters asisstans och möjlighet där vi kan själva välja egna asisstenter.Bra löner.
Fördelar
Duktiga och kompetenta jurister
Ett företag som ser kundens värde i samhället och väntar om goda arbetsförhållande för dess anställda
Fördelar
Stort friskvårdsbidrag
Nackdelar
Inget
Se fler recensioner av God Assistans