God Assistans recensioner av medarbetare

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Utan tvekan det bästa assistansföretaget jag jobbat åt.
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Sundsvall23 september 2019
Som personlig assistent kan man ibland känna sig ensam då man arbetar själv och/eller väldigt självständigt, men hos God Assistans känner jag alltid att min chef alltid är lika mån om mig som anställd som om min kund. Det märks att hon har en genuin önskan om att utföra sitt jobb på bästa sätt. Jag har tidigare jobbat åt flera andra företag men aldrig känt mig så uppskattad som nu och aldrig sett min kunds familj så nöjda och trygga. Sedan God Assistans tog över min kunds ärende har jag känt mig mer uppmuntrad än någonsin att göra ett gott arbete. Min chef är något utöver det vanliga och ser till att vi assistenter träffas på aktiviteter så som middagar och har trevligt vilket motverkar känslan av ensamhet i min yrkesroll. Samtidigt som hon ser till att vi har det bra är hon mer noggrann än någon av mina tidigare chefer med att se till att alla regelverk följs och att allt går rätt till och jag känner en trygghet i att kunna vända mig till henne. Dessutom bjuder hon ofta in både assistenter och kunder på intressanta föreläsningar och utbildningar. Jag rekommenderar med värme God Assistans till alla andra personliga assistenter och kunder.
Arbetsplatskultur
Trivs mycket bra med både ledning och arbetsuppgifter
Personlig assistent/arbetsledare (Nuvarande anställd) –  Luleå23 september 2019
Ett lagom stort assistansföretag som värnar om och finns där både för sina anställda och sina kunder.
Cheferna är tillmötesgående och snabba på att svara och hjälpa till om det behövs. Det råder en avslappnad stämning bland personal och chefer.
Jobbet som assistent är omväxlande och man känner att man behövs och gör något viktigt för en annan människa!
Trivs mycket bra
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Malmö14 september 2019
Mån om sina anställda och kunder på riktigt vilket är ganska sällsynt i denna bransch, även effektiv och snabb ledning som alltid är tillgängliga när det behövs.
Fördelar
Bra förmåner, hjälper även vid utgifter som lunch etc
Nackdelar
Inga ännu
Arbetsplatskultur
Bra företag med mycket bra förutsättningar!
Personlig assistent/arbetsledare. (Nuvarande anställd) –  Kristianstads5 juni 2019
Toppen företag, trygg och organiserad verksamhet. Tänker mycket på sin personal!
Fördelar
Alltid någon att vända sig till vid tex frågor.
Nackdelar
?
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9NejRapportera
Arbetsplatskultur
Dålig behandling av anställda.
Personlig assistent (Tidigare anställd) –  Skellefteå4 juni 2019
Aldrig har jag varit med om ett bolag som bryr sig så lite om sina anställda som God Assistans faktiskt gör. Det är bara kunden som är i fokus oavsett vad det gäller. De lyssnar inte och försöker inte heller hjälpa när det dyker upp problem i samarbete med kund. Hur vi anställda har det på jobbet bryr de sig inte ens om..

Nej, sök INTE jobb hos God Assistans om du vill ha en engagerad chef som lyssnar på dig och hjälper/stöttar dig i ditt arbete.
Nackdelar
Ingen övertidsersättning. Ingen antällningstrygghet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 1Rapportera
Trevlig arbetsplats
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Malmö kommun God assistans i Syd)13 maj 2019
En av fördelarna är att man vid kontakt med kontoret är att man aldrig känner sig som att man stör. Alla är sociala och avslappnade samt kunniga. Dessutom är de jag arbetar hos fina människor att ha att göra med.

Jag har arbetat hos God assistans i Malmö nu i 3 år och trivs bra med allt och alla.

All lycka till dig som söker dig hit som medarbetare eller brukare.

// UlfP
Arbetsplatskultur
Trevliga medarbetare och lugn samt trygg miljö
Arbetsledare (Nuvarande anställd) –  Luleå13 maj 2019
Lärt mig mycket om ledarskap, hur jag skall hantera svårare situationer som kan uppkomma. Där en svår del av jobbet kan vara att ringa jobbiga samtal, meddela tex vikarier att ett jobb ej är lämpligt för personen. Men på ett bra och humant sätt som man kanske inte tänkt på innan. Den bästa delen med detta jobb är att vi alla som jobbar på God Assistans är så sammansvetsade, har fått lära känna fantastiska människor. Man känner samhörighet och det känns bra att gå till jobbet varje dag. Det är en trygg ledning, man känner att man får den stöttning samt hjälp som kan ibland kan behöva av våra chefer och kundansvarigt, dom har förståelse och sympati.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9NejRapportera
Grymt
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Västerbottens Län13 maj 2019
Bästa assistansbolaget jag jobbat på om jämför med andra bolag jag varit på.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Alla är så hjälpsamma, de är kul och jobba
Arbetsledare (Nuvarande anställd) –  Övertorneå13 maj 2019
Vi är ju ett härligt gäng och alla hjälper och ställer upp för varandra. De är lätt och få tag i cheferna om de skulle vara något och dom är alltid tillmötesgående och helt underbara och alla känner sig välkomna.
Tycker arbetstiderna och förmånerna är bra och att dom ger så mycket i friskvård betyder ju att dom värnar om oss anställda, så vi ska göra vårt bästa mot kunderna.
Rekomenderar God Assistans i Norr!
Fördelar
Friskvård, bra kontakt med cheferna
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10NejRapportera
Arbetsplatskultur
Roligt att få vara delaktig i ansvar och trivs så bra i mitt arbetsgäng.
personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Sundsvall6 maj 2019
Arbetsdagarna är mer eller mindre varierande i perioder. Jag trivs med att det kan se olika ut. Jobbet har gett mig en möjlighet att utvecklas som människa på det personliga planet. Jag hamnar i situationer där jag får möjlighet att beakta mina egna reaktioner och se saker ur olika perspektiv. Jag lär mig att vara tydlig och min lyhördhet stärks. Trivs med ledningen och att få jobba med frihet under ansvar. Vi jobbar medvetet med arbetsplatskulturen på vår arbetsplats. Vi önskar alla att känna sig välkomna, trivas och komma till tals inom gruppen.

Den svåraste delen med jobbet är samtidigt den bästa med mitt jobb.Att jag är instrumentet och att oavsett dagsform alltid försöka göra mitt yttersta för att ge en så god omvårdnad, bemötande och utförande jag kan.
Fördelar
Upplever sällan stress.Trivs med schemat. Uppskattar God Assistans enormt generösa friskvårdsbidrag.
Nackdelar
Otrygga arbetsvillkor. Ingen möjlighet till månadslön.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13NejRapportera
Positiva och stöttande.
Personlig assistent/arbetsledare (Nuvarande anställd) –  Skellefteå kommun2 maj 2019
Jag älskar att jobba för God assistans. Alla är så stöttande och förstående, det är aldrig några problem att få hjälp, råd eller stöd när det behövs. Cheferna och de kundansvariga gör ett enormt bra jobb. Det märks att de bryr sig om sina anställda samt sina kunder och gör sitt bästa för att alla ska få det så bra som möjligt. Istället för att se problem ser dom möjligheter.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 3Rapportera
Trivs superbra.
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Skellefteå2 maj 2019
Mina erfarenheter av God Assistans är att de har lyhörda chefer både gentemot kund och vi assistenter. Skulle rekommendera andra att söka jobb där.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 3Rapportera
Trygg och lyhörd ledning
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Stockholm12 april 2019
Har jobbat för god assistans i drygt tre år och har i alla avseenden haft en bra tid.
Har någon avvikelse eller motgång inträffat har det alltid funnits ett skyddsnät inom företaget och ett humant bemötande gentemot anställda såväl som brukare.

Tycker att det finns en hälsosam inställning till arbetsuppgifterna i sig och att man bejakar och tar hänsyn till vad som förväntas av oss anställda.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14NejRapportera
Seriöst företag, jordnära chefer
Personlig assistent (Tidigare anställd) –  Malmö11 april 2019
En blandad men i det stora positiv upplevelse. Hade önskat en mer kontinuerlig dialog med chefen speciellt med bristen på kollegor vilket är en del i yrket. När dialogen fanns fungerade den bra och jag kände stöttning. Höj lönen för assistenter.
Fördelar
Bra friskvårdsbidrag
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12NejRapportera
Mycket bra arbetsplats.
Assistent (Tidigare anställd) –  Stockholm10 april 2019
En mycket bra arbetsplats med en ledning som lyssnar och vill hjälpa till. Jag trivdes väldigt bra och skulle gärna gå tillbaks till denna arbetsplats vid tillfälle.
Arbetsplatskultur
Bästa av alla assistans företag som jag har jobbat med.
Personlig assistent (Nuvarande anställd) –  Stockholm8 april 2019
Under alla mina år som personligt assistent äntligen känns att man har hamnat hos rätt arbetsgivaren. Man känner sig trygg. Och ni sprider glädje och den där glädje smittar och gör att man vill stanna och jobba länge hos er.😊
Fördelar
Trygg, flexibel, förståndiga, glödjespridare
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12NejRapportera
Arbetsplatskultur
Ett fantastiskt bolag att jobba på.
Fd Assistent (Tidigare anställd) –  Norrköping8 april 2019
Tycker att dom har ett bra samarbete med både assistenter och kund. Och lovar det dom utger sig för att vara.
Arbetsplatskultur
Bästa bolaget jag jobbat på
Fd anställd (Tidigare anställd) –  Norrköping8 april 2019
Efter 6-7 år inom assistans, genom olika bolag så är det INGET som matchar hur God Assistans ömmar för sina kunder och sina anställda.. jag rekommenderar alla jag känner att söka jobb hos GA
Fördelar
Tryggheten i att ledningen alltid backar upp och ömmar för dig som anställt
Nackdelar
finns INGA nackdelar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10NejRapportera
Dålig behandling av anställda
Personlig assistent (Tidigare anställd) –  Västerbottens Län22 januari 2019
Låter sin kunde behandla assistenterna som ren skit. Kund får skrika, skälla och maila till chef om hur dåliga vi är utan konsekvenser. Ofta brist på personal vilket gör att ordinarie jobbar mer än heltid. Kastar in folk hur som helst utan avtal för att lösa bemanningen. Tar inte vara på sina anställda.
Fördelar
Bra friskvårdsbidrag
Nackdelar
Ingen övertidsersättning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11Nej 4Rapportera
Arbetsplatskultur
Hemskt bolag där cheferna inte bryr sig om sina anställda
Personlig assistent (Tidigare anställd) –  Västerbottens Län23 oktober 2018
I brist på vikarier kan man tvingas vara kvar i över 20 timmar utöver sin ordinarie arbetstid utan någon övertidsersättning. Samt utskällningar om man sjukanmäler sig trots att det ät första gången någonsin efter närmare 1år som anställd. Skulle aldrig någonsin arbeta för detta bolag igen. Enda positiva med God assistans är att dom har bra friskvårdsbidrag.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 2Rapportera
Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos God Assistans. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

4,2