God Assistans

Recensioner från anställda på God Assistans

En typisk arbetsdag känns trygg och bra då jag kan utföra mitt arbete utan problem.

Det händer inte så mycket nytt och varierande på mitt jobb så därför kan det bli lite långtråkigt och även psykiskt påfrestande vid vissa tillfällen beroende på kundens mående.
Fördelar
Varierade arbetstimmar
Nackdelar
Påfrestande jobb ibland. Fysiskt och psykiskt.
Trea från slutet i löner...
Grundlurad personal som fått jobba aktivt under väntetid UTAN ersättning trots att arb ledare och jurist varit medvetna om situation, förhalat beslut om ändring...

Förväntar sig att personal ljuger för biståndsbedömare om behov av utökad tid...Och hjälper anhörig att söka/kräva...

Anhörig styr och ställer med GA:s goda minne...SÖK EJ JOBB PÅ GA...
Fördelar
Långa skift, Mycket ledigt...
Nackdelar
Långa skift utan korrekt ersättning...
Som personlig assistent kan man ibland känna sig ensam då man arbetar själv och/eller väldigt självständigt, men hos God Assistans känner jag alltid att min chef alltid är lika mån om mig som anställd som om min kund. Det märks att hon har en genuin önskan om att utföra sitt jobb på bästa sätt. Jag har tidigare jobbat åt flera andra företag men aldrig känt mig så uppskattad som nu och aldrig sett min kunds familj så nöjda och trygga. Sedan God Assistans tog över min kunds ärende har jag känt mig mer uppmuntrad än någonsin att göra ett gott arbete. Min chef är något utöver det vanliga och ser till att vi assistenter träffas på aktiviteter så som middagar och har trevligt vilket motverkar känslan av ensamhet i min yrkesroll. Samtidigt som hon ser till att vi har det bra är hon mer noggrann än någon av mina tidigare chefer med att se till att alla regelverk följs och att allt går rätt till och jag känner en trygghet i att kunna vända mig till henne. Dessutom bjuder hon ofta in både assistenter och kunder på intressanta föreläsningar och utbildningar. Jag rekommenderar med värme God Assistans till alla andra personliga assistenter och kunder.
Ett lagom stort assistansföretag som värnar om och finns där både för sina anställda och sina kunder.
Cheferna är tillmötesgående och snabba på att svara och hjälpa till om det behövs. Det råder en avslappnad stämning bland personal och chefer.

Jobbet som assistent är omväxlande och man känner att man behövs och gör något viktigt för en annan människa!
Mån om sina anställda och kunder på riktigt vilket är ganska sällsynt i denna bransch, även effektiv och snabb ledning som alltid är tillgängliga när det behövs.
Fördelar
Bra förmåner, hjälper även vid utgifter som lunch etc
Nackdelar
Inga ännu
Toppen företag, trygg och organiserad verksamhet. Tänker mycket på sin personal!
Fördelar
Alltid någon att vända sig till vid tex frågor.
Nackdelar
?
Aldrig har jag varit med om ett bolag som bryr sig så lite om sina anställda som God Assistans faktiskt gör. Det är bara kunden som är i fokus oavsett vad det gäller. De lyssnar inte och försöker inte heller hjälpa när det dyker upp problem i samarbete med kund. Hur vi anställda har det på jobbet bryr de sig inte ens om..

Nej, sök INTE jobb hos God Assistans om du vill ha en engagerad chef som lyssnar på dig och hjälper/stöttar dig i ditt arbete.
Nackdelar
Ingen övertidsersättning. Ingen antällningstrygghet.
En av fördelarna är att man vid kontakt med kontoret är att man aldrig känner sig som att man stör. Alla är sociala och avslappnade samt kunniga. Dessutom är de jag arbetar hos fina människor att ha att göra med.

Jag har arbetat hos God assistans i Malmö nu i 3 år och trivs bra med allt och alla.

All lycka till dig som söker dig hit som medarbetare eller brukare.

// UlfP
Lärt mig mycket om ledarskap, hur jag skall hantera svårare situationer som kan uppkomma. Där en svår del av jobbet kan vara att ringa jobbiga samtal, meddela tex vikarier att ett jobb ej är lämpligt för personen. Men på ett bra och humant sätt som man kanske inte tänkt på innan. Den bästa delen med detta jobb är att vi alla som jobbar på God Assistans är så sammansvetsade, har fått lära känna fantastiska människor. Man känner samhörighet och det känns bra att gå till jobbet varje dag. Det är en trygg ledning, man känner att man får den stöttning samt hjälp som kan ibland kan behöva av våra chefer och kundansvarigt, dom har förståelse och sympati.
Bästa assistansbolaget jag jobbat på om jämför med andra bolag jag varit på.
Vi är ju ett härligt gäng och alla hjälper och ställer upp för varandra. De är lätt och få tag i cheferna om de skulle vara något och dom är alltid tillmötesgående och helt underbara och alla känner sig välkomna.
Tycker arbetstiderna och förmånerna är bra och att dom ger så mycket i friskvård betyder ju att dom värnar om oss anställda, så vi ska göra vårt bästa mot kunderna.

Rekomenderar God Assistans i Norr!
Fördelar
Friskvård, bra kontakt med cheferna
Arbetsdagarna är mer eller mindre varierande i perioder. Jag trivs med att det kan se olika ut. Jobbet har gett mig en möjlighet att utvecklas som människa på det personliga planet. Jag hamnar i situationer där jag får möjlighet att beakta mina egna reaktioner och se saker ur olika perspektiv. Jag lär mig att vara tydlig och min lyhördhet stärks. Trivs med ledningen och att få jobba med frihet under ansvar. Vi jobbar medvetet med arbetsplatskulturen på vår arbetsplats. Vi önskar alla att känna sig välkomna, trivas och komma till tals inom gruppen.

Den svåraste delen med jobbet är samtidigt den bästa med mitt jobb.Att jag är instrumentet och att oavsett dagsform alltid försöka göra mitt yttersta för att ge en så god omvårdnad, bemötande och utförande jag kan.
Fördelar
Upplever sällan stress.Trivs med schemat. Uppskattar God Assistans enormt generösa friskvårdsbidrag.
Nackdelar
Otrygga arbetsvillkor. Ingen möjlighet till månadslön.
Jag älskar att jobba för God assistans. Alla är så stöttande och förstående, det är aldrig några problem att få hjälp, råd eller stöd när det behövs. Cheferna och de kundansvariga gör ett enormt bra jobb. Det märks att de bryr sig om sina anställda samt sina kunder och gör sitt bästa för att alla ska få det så bra som möjligt. Istället för att se problem ser dom möjligheter.
Mina erfarenheter av God Assistans är att de har lyhörda chefer både gentemot kund och vi assistenter. Skulle rekommendera andra att söka jobb där.
Har jobbat för god assistans i drygt tre år och har i alla avseenden haft en bra tid.
Har någon avvikelse eller motgång inträffat har det alltid funnits ett skyddsnät inom företaget och ett humant bemötande gentemot anställda såväl som brukare.

Tycker att det finns en hälsosam inställning till arbetsuppgifterna i sig och att man bejakar och tar hänsyn till vad som förväntas av oss anställda.
En blandad men i det stora positiv upplevelse. Hade önskat en mer kontinuerlig dialog med chefen speciellt med bristen på kollegor vilket är en del i yrket. När dialogen fanns fungerade den bra och jag kände stöttning. Höj lönen för assistenter.
Fördelar
Bra friskvårdsbidrag
En mycket bra arbetsplats med en ledning som lyssnar och vill hjälpa till. Jag trivdes väldigt bra och skulle gärna gå tillbaks till denna arbetsplats vid tillfälle.
Under alla mina år som personligt assistent äntligen känns att man har hamnat hos rätt arbetsgivaren. Man känner sig trygg. Och ni sprider glädje och den där glädje smittar och gör att man vill stanna och jobba länge hos er.😊
Fördelar
Trygg, flexibel, förståndiga, glödjespridare
Tycker att dom har ett bra samarbete med både assistenter och kund. Och lovar det dom utger sig för att vara.
Efter 6-7 år inom assistans, genom olika bolag så är det INGET som matchar hur God Assistans ömmar för sina kunder och sina anställda.. jag rekommenderar alla jag känner att söka jobb hos GA
Fördelar
Tryggheten i att ledningen alltid backar upp och ömmar för dig som anställt
Nackdelar
finns INGA nackdelar
Låter sin kunde behandla assistenterna som ren skit. Kund får skrika, skälla och maila till chef om hur dåliga vi är utan konsekvenser. Ofta brist på personal vilket gör att ordinarie jobbar mer än heltid. Kastar in folk hur som helst utan avtal för att lösa bemanningen. Tar inte vara på sina anställda.
Fördelar
Bra friskvårdsbidrag
Nackdelar
Ingen övertidsersättning