GLITTER recensioner av medarbetare

Hittade 11 recensioner som matchade sökningen Se alla 41 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Glitter Skärholmen
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Stockholm25 oktober 2018
Gör dig själv en tjänst och börja inte jobba på Glitter i Skärholmen centrum. Butikschefen var outbildad och trakasserade oss medarbetare vilket ledde till att många sa upp sig. Dålig struktur på arbetet och mycket slit för ingenting.
Fördelar
50% rabatt för anställda
Nackdelar
Finns för många
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 3Rapportera
Otroligt roligt!
Praktikant (Tidigare anställd) –  Malmö27 juni 2017
Det var alltid roligt att komma till sin praktik på Glitter Triangeln. Att arbeta med de som är anställda där är guld värt, man blir glad så fort man kommer dit. De som är anställda och självklart butikschefen är otroligt professionella, är duktiga säljare och tänker mycket på sina kunder. Toppenbutik!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Rolig och trevlig arbetsmiljö
Butikbiträde (Tidigare anställd) –  Täby17 juni 2017
Det var trevligt att jobba och man behövde inte få panik om man inte visste vad man skulle göra.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Bra företag att jobba för!
Butikschef (Tidigare anställd) –  Trelleborg12 juni 2017
Ett bra företag att jobba på tar hand om sina medarbetar!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 6Rapportera
Fun workplace
Internship, shop assistant (Tidigare anställd) –  Gothenburg, SE12 februari 2017
I was an intern.

GLITTER is a very small store. They sell jewelry, which is a big interest for me personally. Therefore, it was a very fun work-place for me.

I got to do various work-tasks, some fun, some a bit boring (but those needs to be done too)

I had a motivating and positive manager/boss and fun, friendly colleagues.
Fördelar
Positive workspace, motivating, learned lots
Nackdelar
narrow workplace
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Tråkigt miljö
Försäljare (Tidigare anställd) –  Stockholm17 september 2016
När jag jobbade här är det tråkigt med att man får göra samma sak hela tiden. Jag tycker om att jag själv ska utveckla men på glitter så har man inte den chansen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 1Rapportera
Rolig och givande arbetsmiljö
Timanställd (Tidigare anställd) –  Göteborg25 september 2014
En dag på jobbet är en dag jag ser fram emot. Jag trivs jättebra på Glitter, att jobba i butik är det roligaste jag vet. Det bästa är att få jobba i en miljö man trivs i och få sälja saker som man själv är intresserad av. Jag gillar att träffa människor och kundkontakt och service är något som prioriteras högt på jobbet. Jag har bra arbetskollegor och det är väl just därför jag trivs så bra eftersom samspelet mellan alla funkar så fint. Jag har utvecklats så mycket från min första arbetsdag, till där jag är idag. Min utveckling har varit enorm och jag kan allt det man ska kunna inom butik.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Lärorikt och varrierande arbete!
Praktik (Tidigare anställd) –  Väla, T18 augusti 2014
En typisk dag på Glitter var att man kom kl 09:00 och började med att man damsugade hela butiken,satte ut kassan och gick och frontade, sedan drog man upp säkerhetsgallret och i väntan på kunderna gick man och frontade lite till samt kollade över varorna om det var något som behövdes beställa hem och så fort där kom en kund släppte man de man höll på med och hälsade på kunden och frågade om de behövde hjälp eftersom det var full fokus på kunderna och ville de inte ha hjälp återgick man till det man höll på med och det var väldigt viktigt att man var ute i butiken och inte stod och hängde vid kassan. och näre kunden såg färdig ut gick man till kassan låste upp den och var artig och scanade in varorna samt att man önskade de en trevlig dag/kväll beoende på vilket skift man jobbade.och kom där varor fick man hjälpa till att packa upp de och ställa smyckena på plats så man fick göra mycket men ändå sama sak varje dag. jag lärde mig hur kassan fungerade där. arbetskollegerna var snälla. inget som var direkt svår möjligtvis kassan de första gångerna.
Nackdelar
Att man fick stå upp hela dagen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11Nej 3Rapportera
Great place to work
Store Manager (Tidigare anställd) –  linkoping, sweden25 juli 2014
Retail, including visual merchandising, sales, customer service. Great company.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 76Nej 233Rapportera
Rolig arbetsmiljö
Butikssäljare (Nuvarande anställd) –  Skövde27 oktober 2013
Jag har lärt mig så mycket av min tid på Glitter, har lärt mig hur man läser folk och hur man beter sig mot en speciell individ. Vi hade även mycket tävlingar kollegor emellan och det gjorde att man blev extra motiverad till att sälja och hanterade där efter merförsäljningen bättre.
Jag har även fått stor kassavana, lärt mig skylta och styla butiken etc.
Den svåraste delen är ju egentligen merförsäljningen, men det är också den roligaste biten att fixa och trixa med. Man lär sig hela tiden nya metoder.
Den bästa delen är kunderna, alla glada och trevliga människor man får träffa hela dagarna.
En annan rolig del är upphängning av nya varor, att få det se snyggt ut på vägg. Färgmässigt och formmässigt.
Fördelar
Personal rabatt 50%
Nackdelar
Torr luft och dålig ventilation - mycket viktigt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 7Rapportera

Se fler GLITTER recensioner

Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos GLITTER. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,4