GLITTER

Recensioner från anställda på GLITTER

En spännande upplevelse
En vanlig arbetsdag varierade från dag till dag, ena dagen var lugn andra var stressig. Allt berodde på vilka uppgifter som gavs ut och hur mycket kunder det var i butiken.
Fördelar
Trygg arbetsmiljö
lärorikt
det var en lärorik praktik där man fick god hjälp från de mer erfarna
Glitter Skärholmen
Gör dig själv en tjänst och börja inte jobba på Glitter i Skärholmen centrum. Butikschefen var outbildad och trakasserade oss medarbetare vilket ledde till att många sa upp sig. Dålig struktur på arbetet och mycket slit för ingenting.
Fördelar
50% rabatt för anställda
Nackdelar
Finns för många
Rolig och givande
En typisk arbetsdag skiljer sig alltid från nästa. Jag fick alltid lära mig nya saker, träffa nya människor och hantera olika situationer. Arbetsplatskulturen var väldigt bra och butikschefen var alltid mån om att alla skulle ha det så bra som möjligt. Den svåraste delen av jobbet var att hantera nya situationer jag aldrig upplevt förut men det gav samtidigt ny erfarenhet. Den bästa delen av jobbet var att varje dag få träffa nya människor.
Otroligt roligt!
Det var alltid roligt att komma till sin praktik på Glitter Triangeln. Att arbeta med de som är anställda där är guld värt, man blir glad så fort man kommer dit. De som är anställda och självklart butikschefen är otroligt professionella, är duktiga säljare och tänker mycket på sina kunder. Toppenbutik!
Rolig och trevlig arbetsmiljö
Det var trevligt att jobba och man behövde inte få panik om man inte visste vad man skulle göra.
Bra företag att jobba för!
Ett bra företag att jobba på tar hand om sina medarbetar!
bra
arbetsplats med växlande arbetsuppgifter och bra arbetskamrater
Fun workplace
I was an intern.

GLITTER is a very small store. They sell jewelry, which is a big interest for me personally. Therefore, it was a very fun work-place for me.

I got to do various work-tasks, some fun, some a bit boring (but those needs to be done too)

I had a motivating and positive manager/boss and fun, friendly colleagues.
Fördelar
Positive workspace, motivating, learned lots
Nackdelar
narrow workplace
Tråkigt miljö
När jag jobbade här är det tråkigt med att man får göra samma sak hela tiden. Jag tycker om att jag själv ska utveckla men på glitter så har man inte den chansen.
Hög arbetsmotivation
Glitter var nog ett perfekt exempel på att jobba rätt med hög arbetsmotivation. Vi fick ledarskapsutbildningar samt serviceutbildningar som vi i sin tur kunde implementera under arbetets gång.

Otrolig kontakt mellan chef och personal då det är viktigt att jobba som team.
Fördelar
motivationstekniker, middagar, kick-off
Nackdelar
långa arbetstimmar
Exiting project with great results
I got the opportunity to take jewelry photgraphies of some great piecec from the company Glitter who are a leading jewelry sellers established in Scandinavia.
I had a few weeks to take pictures of different collections of jewelry, where i was responsible for the photographies, retouch, placement, well everything really.

The ready product was then provided to the head office where they published my work on different social media in several countries.
Rolig och givande arbetsmiljö
En dag på jobbet är en dag jag ser fram emot. Jag trivs jättebra på Glitter, att jobba i butik är det roligaste jag vet. Det bästa är att få jobba i en miljö man trivs i och få sälja saker som man själv är intresserad av. Jag gillar att träffa människor och kundkontakt och service är något som prioriteras högt på jobbet. Jag har bra arbetskollegor och det är väl just därför jag trivs så bra eftersom samspelet mellan alla funkar så fint. Jag har utvecklats så mycket från min första arbetsdag, till där jag är idag. Min utveckling har varit enorm och jag kan allt det man ska kunna inom butik.
Lärorikt och varrierande arbete!
En typisk dag på Glitter var att man kom kl 09:00 och började med att man damsugade hela butiken,satte ut kassan och gick och frontade, sedan drog man upp säkerhetsgallret och i väntan på kunderna gick man och frontade lite till samt kollade över varorna om det var något som behövdes beställa hem och så fort där kom en kund släppte man de man höll på med och hälsade på kunden och frågade om de behövde hjälp eftersom det var full fokus på kunderna och ville de inte ha hjälp återgick man till det man höll på med och det var väldigt viktigt att man var ute i butiken och inte stod och hängde vid kassan. och näre kunden såg färdig ut gick man till kassan låste upp den och var artig och scanade in varorna samt att man önskade de en trevlig dag/kväll beoende på vilket skift man jobbade.och kom där varor fick man hjälpa till att packa upp de och ställa smyckena på plats så man fick göra mycket men ändå sama sak varje dag. jag lärde mig hur kassan fungerade där. arbetskollegerna var snälla. inget som var direkt svår möjligtvis kassan de första gångerna.
Nackdelar
Att man fick stå upp hela dagen
Great place to work
Retail, including visual merchandising, sales, customer service. Great company.
Rolig arbetsmiljö
Jag har lärt mig så mycket av min tid på Glitter, har lärt mig hur man läser folk och hur man beter sig mot en speciell individ. Vi hade även mycket tävlingar kollegor emellan och det gjorde att man blev extra motiverad till att sälja och hanterade där efter merförsäljningen bättre.
Jag har även fått stor kassavana, lärt mig skylta och styla butiken etc.

Den svåraste delen är ju egentligen merförsäljningen, men det är också den roligaste biten att fixa och trixa med. Man lär sig hela tiden nya metoder.

Den bästa delen är kunderna, alla glada och trevliga människor man får träffa hela dagarna.

En annan rolig del är upphängning av nya varor, att få det se snyggt ut på vägg. Färgmässigt och formmässigt.
Fördelar
Personal rabatt 50%
Nackdelar
Torr luft och dålig ventilation - mycket viktigt
mycket roligt och lärorikt
Arbetsdagarna var alltid roliga tack vare en bra personal. Arbetsuppgifterna varierade på ett bra vis mellan kassa, kunder och exponering i butiken. Det bästa med jobbet var personalen och att få träffa nya människor.
Se fler recensioner av GLITTER
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos GLITTER. Vår community är redo att svara.
3,3
3,4