Gislaveds Kommun

Recensioner från anställda som Vårdbiträde på Gislaveds Kommun

Hittade 1 recension som matchade sökningen
Min arbetsdag jag börja med att lyssna rapport från natt personal om patienserna eller brukare.Efter det börja vi personalen med vara rutiner, man börja gå på kontoret och kolla på pärmen och se om det fin något nytt som händer som jag måste vetta som personal,efter det går och vakan brukaren och hjälpa han/hon att klä sig, sen att mata om den behöver. mellan hon /han äter jag göra ordning bädda säng och kolla på listan om det är den dag som måste duscha . om de är det. Jag lättar allt som kommer vi att behöva i duscha som schampo o mer. efterduscha Jag städa rummet .och tå hon /han till mat salen när det är dass för lunch. efter man vila lite till att det är dass till kaffe i efter middag.mellan den vila vi som personal försätter att göra vara uppgifter det kan bli vika kläder eller tvätta, städa kolla på beställning lista och skicka via mail.Den svåraste för mig är när någon dör oväntat.Den bästa delen av jobbet var när brukare är glada och se en leende på läpparna. Jag lära mig mycket om den hur man bemöta den.
Fördelar
man få mycket kärlek
Nackdelar