Gislaveds Kommun

Recensioner från anställda på Gislaveds Kommun i Gislaved

Jag har lärt mig mycket från att praktisera på Feriekul Foto/Tidning. Bemötande med människor men också hur man ska kommunicera med medarbetare för att komma fram till en lösning.
En typisk arbetsdag där jag arbetade var: börja klockan 7 och jobba fram till klockan 9. Frukost i en halvtimme sedan arbeta fram till klockan 12. Lunch i en halvtimme sedan arbeta till klockan 16. Detta är en välldigt väll strukturerad arbetsplats med en bra chef och trevliga kollegor. Den svåraste delen av jobbet var min allergi mot pollen. Det bästa med jobbet var att man fick ha det välldigt fritt så länge man fick jobbet gjort.
Fördelar
Rolig arbetsplats
Nackdelar
Låg lön
Har haft det bra på Gislaveds kommun och trivts bra med både jobb och boende. Har fått en massa erfarenhet och lärt mig mycket.
Utvecklande arbetsuppgifter, det man gör syns och märks och samarbete i många intressanta och spännande förvaltningsövergripande grupper. Dock undermålig arbetsmiljö för mellanchefer. Ständig spygalla från allmänheten är vardagsmat och förväntas ingå i chefens jobb.
Min arbetsdag jag börja med att lyssna rapport från natt personal om patienserna eller brukare.Efter det börja vi personalen med vara rutiner, man börja gå på kontoret och kolla på pärmen och se om det fin något nytt som händer som jag måste vetta som personal,efter det går och vakan brukaren och hjälpa han/hon att klä sig, sen att mata om den behöver. mellan hon /han äter jag göra ordning bädda säng och kolla på listan om det är den dag som måste duscha . om de är det. Jag lättar allt som kommer vi att behöva i duscha som schampo o mer. efterduscha Jag städa rummet .och tå hon /han till mat salen när det är dass för lunch. efter man vila lite till att det är dass till kaffe i efter middag.mellan den vila vi som personal försätter att göra vara uppgifter det kan bli vika kläder eller tvätta, städa kolla på beställning lista och skicka via mail.Den svåraste för mig är när någon dör oväntat.Den bästa delen av jobbet var när brukare är glada och se en leende på läpparna. Jag lära mig mycket om den hur man bemöta den.
Fördelar
man få mycket kärlek
Nackdelar