Garda Alarm

Recensioner från anställda på Garda Alarm

Väldigt roligt jobb då man är en väldigt social person.
Jobbet i sig handlade väldigt mycket om egen motivation då man jobbar mer provision.

Men för mig gick det fel pågrund av informationen angående lönen, så jag ville ha en mer säkrad inkomst och att jag inte kände mig bekväm med själva försäljningen, då jag tycker det bli obekvämt att pressa folk på det sättet.
Ett fritt jobb där man jobbar med uppsatta mål.
Inkomst efter arbete. Väldigt bra om man driven som person.
Fördelar
Flexibel arbetstid
Nackdelar
Knackar mest dörr, trevligt under sommaren men kallt på vintern.
Gäller att du gillar knacka på och störa oss folk dagarna lång. Provision är helt okej, du kan tjäna riktigt bra men du bör du vara redo att jobba väldigt hårt också.
Fördelar
Jobba på bra så kommer du tjäna bra
Nackdelar
Ingen sjukförsäkring. Ingen säkerhet överhuvudtaget
Ovanliga arbetstider
Underbetalt

Dåligt ledarskap
Fördelar
Gratis kaffe
Nackdelar
Det kändes som vem som helst kunde fått jobbet.
Hej! Utmärkt jobb på garda personalen är super trevliga. dom hjälper en aven att utbilda sig ett tag. Det är högt i tack och roligt jobb rekommenderas alla. Man går ut knackar lite dörr och snackar med folk när man inte skämtar i bilden på väg till fält!
Fördelar
Lunch, After work ider
Nackdelar
Långt att åka. Kan vara svårt om man inte är kunning
My time at Garda Alarms was primarily managing a team in door to door sales, selling a great product of security with regards to burglary, theft, fire, and water damage to private homeowners.
The management and skill levels of other salesmen were mediocre. I was the top salesman every month and my individual numbers competed with those of entire teams.
Perfekt arbete för dig som precis slutat skolan och inte är helt säker på vad du vill göra. Här får man lära sig otroligt mycket om försäljning men framför allt så utvecklas man enormt som människa. Visar du framfötterna så har du god chans att klättta inom företaget och även i konkurrerande företag.
Fördelar
Högre provision än konkurrenterna
Nackdelar
Mindre företag som KANSKE inte riktigt har hittat sin ”röda tråd” än.
Vi startar nästan alltid upp med lite temabildning, går igenom hur dagen ser ut och tränar på olika senarium. Sen åker vi ut gemensamt på fält och delar upp oss på olika områden. Oftast har vi områden nära varandra såvi kan stötta upp varandra och ibland får se hur de andra gör. Vi kommuniserar dagligen med varandra och håller kol på varandra. Sen åker vi gemensamt hem. Dagarna är olika långa beroende på hur dagen har sett ut för oss. Vi jobbar sön-tors eftermiddag/kväll. Lönen baseras på hur mycket vi säljer, vår grundlön är på 6000kr om vi inte säljer något alls.
Fördelar
specialkompetens, motion, bra sammanhållning, feedback och team
Nackdelar
ute i alla väder