Gagnefs Kommun

Recensioner från anställda på Gagnefs Kommun

En arbetsgivare att växa för där förståelse finns för de behov en ny eller oerfaren medarbetare har. Stor bredd på ansvarsområdet med hänvisning till att kommunen är liten och antalet kompetenser som anställs är i förhållande till kommunens storlek.
jag lära sig jättemycket språket,kaltur,cominikation med gamla maniskor och trevliga arbetskamrater och chef .
Helt fantastiska människor och förhållanden i arbetet, har inget negativt
Fördelar
Lugn miljö
Nackdelar
Jobbar på mkt olika ställen vilket gör att man har många arbetskamrater !Även fördelen att vara på olika ställen gör att man träffar barn i olika åldrar !kan nog bara prata positivt till detta yrke !
En fantastisk grupp av människor som jag får jobba med, mina kollegor. Chefen är lyhörd, empatisk och står för sitt ord. Tjänsten innebär att ta vara på varje individs inneboende kraft för vad den klarar av just den dagen, därför ser dagarna olika ut.
En dag hjälper vi alla som behöver hjälp med morgonbestyren och serverar frukost sedan rullar dagen på med div toabesök som varvas med små samtal och diverse aktiviteter. Mat och kaffe däremellan och sedan på kvällen alla kvällsbestyr innan alla sover sött. Man lär sig hela tiden något nytt men mest har jag har lärt mig att ha ett stort tålamod och att vara stresstålig. Den svåraste delen av jobbet är nog att det är tungt men det är ett roligt jobb där man får träffa många människor och ta del av deras levnadshistoria och hjälpa de gamla i sin vardag.
Nackdelar
friskvårdspeng kan vara betydligt större än den i dag på 200 kr/år
Förklara och diskutera ämnena på växelvis modersmålet och svenska. Studiehandledningen sker både med enskilda elever och i klass. Arbetsuppgifterna varierar utifrån elevernas behov som ibland sker, innan lektion, under lektion, likväl som efter. Även delaktighet vid kartläggning av de nya elever som kommer.