Göteborgs Stad

Recensioner från anställda på Göteborgs Stad

Jag älskar att jobba med människor och mest med barn.
Göteborg stad är bra arbetsgivare och jag trivdes att arbeta där.
Att arbeta som resurs kan vara ett bra sätt för en ung person att få in en fot på arbetsmarknaden. Dock bara för en kort period då det inte alltid är givande och kan vara mycket mentalt påfrestande.
Fördelar
Gratish lunch.
Nackdelar
Mentalt och psykiskt påfrestande emellanåt.
Som vårdpersonal bidrar du med otroligt viktiga resurser.
En typisk dag kunde vara väldigt lärorik, jag fick med mig kunskapen om ledarskap och jobba i olika arbetsmiljöer. Jag har fått lära mig nya saker som kommer att gå med mig livet ut såsom att jobba med andra individer och kommunicera mycket med person man inte känner. Den bästa delen med jobbet var att varje dag som gick fick jag fick med mig ny kunskap. Det fanns inte alls mycket negativt med jobbet.
Fick med mig mycket kunskap bland annat att städa på olika sätt. Jag har lärt mig laga mat,äta nyttigt och kommunicera med människor mer. Hade en mentor som alltid hade koll på mig och kände mig även trygg med henne. Ganska så roligt att jobba i en plats där alla har olika bakgrund. Hade roligt när jag jobbade så inget var svårt , utan jag var mer taggad till att jobba. Det bästa med jobbet var nog att vi alla som jobbade hade kult tillsammans och blev alltid stolta efteråt.
Jag blir uppsagt och lurad från Göteborgsstad bara för att anställ en kombis till kollegerna .
och ni har resten av historian.
På högre nivåer i organisationen är det ett gott arbetsklimat och positiv stämning men på de lägre nivåerna dras man med små resurser och bristande optimism.
Ganska tufft arbete kallt å blöt men ganska skoj ändå
Bra chefer bra personal bara positivt mkt bra betyg från mmig
Bra arbetsmiljö. Kan alltid vända dig när det är problematik på arbetsplatsen
Fördelar
Bra service till sina anställda
Nackdelar
En typisk arbetsdag är de vardagliga rutinerna; att umgås och utveckla barnen genom det pedagogiska lärandet mm.
Jag har lärt mig att arbeta mer flexibelt och med olika slags människor.

Ledningen när det gäller bemanningen fungerar mestadels bra och även på vissa förskolor.

Arbetsplatskulturen är varierande och därmed lärorik och inspirerande.

Den svåraste delen av jobbet är att det kan vara en aning jobbigt att gå runt på flera olika förskolor ("att hoppa runt"), då det upplevs mer opersonligt.

Och den bästa delen med jobbet är att man får träffa en massa underbara härliga barn med massor av energi, glädje och framförallt en massa kärlek.
Lärt mig mycket om hur det är inom barnomsorgen och vilken kunskap det krävs. Väldigt lärorikt men också väldigt tufft då det generellt sätt är underbemannat och de anställda är oftast trötta vilket gör att sammanhållningen ibland blir tuff. Väldigt intressant och roligt att jobba med framtida generationer men också jobbigt då det inte alltid är som man önskar. Fått större insyn i olika kulturer och hur barns beteende kan se olika ut.
Varit både upp och ner. Trivs med mitt jobb, trots motigt periodvis. Önskar dock mer lyhördhet från ledning och att personal får mer inflytande.
Att arbeta för göteborgs stad var väldigt lärorikt.
Ett riktigt dålig arbetsgivare som inte lyssnar på sina medarbetare, stor brist på ledarskap och chefskap. Man förväntas lösa allt som rektorn inte klarar av, samtidigt som man skall vara lärare. Man får ta emot regelrätta hot, och ingen åtgärd från ledningen eller GR.
Fördelar
Inga fördelar
Nackdelar
Stressigt, dålig arbetsmiljö och stor brist på både lchef/ledarskap
Jobbade som vikarie på Brottkärrskolan och trivdes väldigt bra.
Men alldeles för många dåliga chefer eller bättre sagt dåliga ledare som behöver mera kunskap hur man leder en stor/ liten grupp med olika behov .
Fördelar
flex
Nackdelar
för mycker att göra på kort tid, långa arbetsdagar
Kul arbetsdagar, finns inte så mycket att säga om göteborgs Stad som arbetsgivare. Det är ett kommunalt arbete med alla nackdelar samt fördelar detta drar med sig.
Jag tycker att det för det mesta är roligt att gå till arbetet. Det som kan dra ned det lite grann är att mina kollegor inte alltid tycker det är roligt/intressant att lära sig nya saker eller testa nya arbetsmetoder. Kontakten med chefen är OK men ibland saknar man ett bra stöd. Jag kan känna att arbeta som stödpedagog är tufft, för man är inte någon ledare förutom när det gäller det pedagogiska arbetet, men man har inga redskap att sätta emot om gruppen inte visar något intresse för att arbeta med ex en ny metod, och där kan jag känna att man känner sig ensam.
Jag tycker om att hjälpa människor, så i den aspekten är det bra jobb. Men pga neddraggningar så blir det slitningar i gruppen.
Jag har lärt mig att ha tålamod, och glädjen som jag får är när brukarna uppnår sina mål.
Fördelar
Brukarna lyckas se deras glädje
Nackdelar
Stram budget så svårt uppnå resultat