Göteborgs Stad

Recensioner från anställda som Undersköterska på Göteborgs Stad

Som vårdpersonal bidrar du med otroligt viktiga resurser.
Varit både upp och ner. Trivs med mitt jobb, trots motigt periodvis. Önskar dock mer lyhördhet från ledning och att personal får mer inflytande.
För låg bemanning på avdelningen, hinner inte med aktiviteter fö r de gamla. För mycket ombudsuppdrag. Mycket tid till kök tvätt städ.
Fördelar
Bra samarbete
Nackdelar
Låg bemanning
Arbetsplatsen har lärt mig nya saker, speciellt med betoning på vård, något som inte betonades lika mycket på den förra arbetsplatsen. Jag har fått en fördjupad kunskap i behovet av aktivering för gamla. Det som ger mest är mötet med de äldre, att ta sig tid att sitta ner och prata med de boende.
Fördelar
Mycket stimulerande att få umgås med gamla människor.
Bra arbetsgivare, som inser behovet av fortlöpande utbildning hos personalen och lyfter fram behovet att arbeta i team.
Fördelar
Möjlighet att påverka sina arbetstider.
Nackdelar
Kanske för få fast anställda?
Trivdes bra med klientelet och kollegorna men fick dålig backup från cheferna då det uppstod "problem" Tog hellre in vikarier än försökte behålla den personal de redan hade som ville vara kvar och trivdes!
Önskar jag fick mer timmar men annars är det trevlig och välorganiserad team
Fördelar
Bra
Nackdelar
Mindre tid
Arbetsgivare tar inte vara på den kompwetens som finns, så att en del av bra o kompetent personal söker sig vidare till andra arbetsplatser.
Fördelar
Lätt att söka sig dit utan utbildning/kompetens, fast det är mer nackdel...
Nackdelar
Stora pesparingar
jag gillar mitt jobb som undersköterska . Man jobbar med människor och det kan vara påfrestande och givande samtidigt. Givande när man ser att man hjälper dem med att tillgodose deras behov och påfrestande på det sättet att man har så mycket och göra och ont om personal samtidigt. Vi har bra sammanhållning och vi hjälps åt och prata om saker som är jobbigt.
Fördelar
Gratis kaffe, pedagogisk middag.
Nackdelar
Kan vara väldigt intensive vissa tider och ont om personal .
Se över dagens arbetsuppgifter under rapporten,Efter fördelning göra meningsfull dag för vara brukare allt från vård och omsorg . Positiv inställning och leende gör mirakel både med brukare och mina arbetskolleger.Cheferna är synliga vid behöv.Arbetskollegor gör dagen underbart och gott skratt förlänger livet. Ont om tid är det svåraste,känslan att man räcker inte till Möte med människor.
Fördelar
Möte med mäniskor
Jag kommer hem till vårdtagaren k.l. 0800 och låser öpp dörren och hänger av mig jackan och går fram till vårdtagaren & säger god morgon, så hjälper jag han/hon med omvårdnad eller vad som behövs för hjälp te.x. frukost eller bädda sängen eller personlig hygien. Jag har lärt mig och ge medicin och inte vara stressad, lyssna på vårdagarna och arbetskamrater. Jag tycker min chef är rak på sak. Det svåraste är om nån har dött i sitt hem eller skadat sig svårt. Det bästa med jobbet att komma hem till brukaren och se dom bli glada när hemtjänsten kommer för att hjälpa dom.
Fördelar
Arbetskläder och arbetsmobil.
trivs som fisken i vattnet vill forsätta jobba inom göteborgs stad tyvärr blir ja varslad nu och de finns inga jobba:(
En ofta ganska stressig dag,men berodde på om ordinarie personal ej var sjuka och det inte fanns vikarier.God kommunikation och planering av arbetsdagen(lyhörd för arbetskamrater som behöver stöd i arbetssituationer.Chefen lite svårt att få tillfälle att träffa denne chef(som var på mycket möten på andra instutioner).Fina arbetskamrater.Svårt när dom äldre patienterna avled saknade dom efter att lärt känna dessa under flera år.När vi satt med dom gamla och sjöng visor från förr,och pratade om dom gamla tiderna och barndomstiden med dom.Jag ville umgås med dom prat och sjunga och krama dom ovisa kärlek och omtanke,då känns det meningsfullt att jobba med sjuka människor.
Fördelar
sång, underhållning, samvaro
Nackdelar
stress, mycket städ o tvätt