Göteborgs Stad

Recensioner från anställda som Sommarjobb på Göteborgs Stad

Sommarjobb7 recensioner
Jag vill jobba för att förbereda mig för vuxenlivet. Jag undrar hur det är att jobba det bästa och svåraste.
Fick med mig mycket kunskap bland annat att städa på olika sätt. Jag har lärt mig laga mat,äta nyttigt och kommunicera med människor mer. Hade en mentor som alltid hade koll på mig och kände mig även trygg med henne. Ganska så roligt att jobba i en plats där alla har olika bakgrund. Hade roligt när jag jobbade så inget var svårt , utan jag var mer taggad till att jobba. Det bästa med jobbet var nog att vi alla som jobbade hade kult tillsammans och blev alltid stolta efteråt.
Det var bara ett sommarjobb men det var bra.
Jag fick lära mig att lösa problem, lyssna på kunden och hjälpa på ett bra sätt
Fördelar
Bra arbetsledare
Nackdelar
Arbetet var mycket bra arbete. Tiden gick fort när man var där och det var för att det var roligt. Vi delades i grupper och gjorden uppgifter samt intervjuer.
Fördelar
Rolig jobb. Man delades i grupp och gjorde uppgifter tillsammans.
Nackdelar
Mitt namn är Wissam Dheyaa och jag studerar för tillfället Språkintroduktion på Schillerska
gymnasiet. Jag har arabiska som modersmål, och goda språkkunskaper i svenska. I framtiden har jag som mål att arbeta inom vård omsorg eller servicesektorn, med handel och administration.

Jag är intresserad av att arbeta extra hos er för att få erfarenheter, och en chans att hålla på med det jag tycker mest om nämligen, kläder och mode.

Jag är intresserad av att träffa andra människor. Som person är jag pålitlig, positiv och arbetsam. Jag är en lugn person och hanterar stressiga situationer på ett bra sätt.

Är ni i behov av personal så tveka inte att höra av er. Jag ser fram emot att träffa er personligen för ett möte, så att ni kan få en bättre uppfattning om vem jag är.
Jag jobbade bara i en månad som feriearbetare min första sommar i gymnasiet men utav det jag upplevde så var det jättebra. Arbetskollegorna var intressanta, schyssta och bara ett gäng trevliga människor att jobba med.
En typisk dag började kl 7, så det var att gå upp tidigt. När jag börjat så stack vi iväg till en park och klippte gräs, rensa ogräs mm. runt 9 så hade vi en halvtimma frukost och vid 12 lunch. Arbetsuppgifterna var att åka med bil mellan platser där det behövdes plockas upp skräp, klippa gräs, rensa ogräs mm.

Svåraste delen med jobbet var nog vädret. Eftersom man jobbar utomhus i både regn och solsken.
Fördelar
Mycket trevliga arbetskamrater, Jobbar utomhus
Nackdelar
Jobbar utomhus
Utvecklade mitt bakande hos Äldreboendet och baka var nog det roligaste.

Svåraste på jobbet var att hitta något att göra. Eftersom det var ett feriejobb och jag inte hade fyllt 18 då så fick jag inte göra så mycket egentligen.

Mina kollegor var jätte snälla och såg till att jag hade det bra och lärde mig mycket om deras yrke.