Göteborgs Stad

Recensioner från anställda som Förskollärare på Göteborgs Stad

Förskollärare7 recensioner
Kul arbetsdagar, finns inte så mycket att säga om göteborgs Stad som arbetsgivare. Det är ett kommunalt arbete med alla nackdelar samt fördelar detta drar med sig.
Jag vill gärna jobba mer, men dom har det låst till 270 dagar. Jag kan inte plugga just nu, dom behöver folk som jobbar, men man får ändå inte jobba mer än 270 dagar.
Fördelar
Härliga kollegor
Nackdelar
Personalbrist
En produktiv och roliga arbetsdag Svåraste under denna perrioden var att få dom små barnen att vänja sig vid dig, eftersom barnen var så fästa vid det vanliga arbetarna. Men efter 1 veckas tid gick det undan barnen gillademig och vi hade det jätte trevligt barnen var snabb lärda. Det bästa under min tid som förskolelärare var barnen eftersom jag älskar barn
Fördelar
barnen
Nackdelar
lunchen kostade 40 kr om dagen
Trygghet och möjligheter till personlig utveckling. Det finns många arbeten inom Göteborgs stad.
Fördelar
Gratis lunch frukost och mellanmål
Göteborgs kommun är en mycket stor arbetsgivare och är indelad i olika stadsdelar med sina egna politiska nämnder. Detta gör att det finns variationer i hur ledning av förskolor fungerar och styrs. Den sociala sammansättningen av människor som bor i en stadsdel är mycket varierande. Hur vi arbetar i förskolorna runt om i staden varierar lika mycket. I de områden som till 100% består av barn med andra modersmål än svenska måste stor vikt läggas på svenska språket och att hjälpa barnen att lära sig sociala värderingar etc. för att lättare komma in i svenska och klara sig i den svenska skolan. Alla skall följa och arbeta utifrån läroplanens mål och lagar om vad barnen skall lära sig i förskolan. Vi brottas hela tiden av att den tid vi har inte riktigt räcker till. Varje dag är en utmaning. Det roliga med arbetet är när vi ser hur mycket barnen utvecklas och lär sig i förskolan.
Fördelar
Vidare utbildning, friskvård, samarbete med högskolan, anställningsgaranti
Nackdelar
Stora barngrupper (på många förskolor)
Ett roligt och stimulerande jobb i en omväxlande och lärorik miljö, där möten med olika människor, barn som vuxna berikar.
Mycket att hinna med och dålig bemanning. Trevliga arbetskamrater men svag ledning. Höga krav i förhållande till lön, dålig löneutveckling. Det bästa är alla glada barn.
Fördelar
Gratis lunch