Göteborgs Stad

Recensioner från anställda på Göteborgs Stad i Göteborg

Göteborg84 recensioner
Det var bra. Jag lärde mig mycket och hade bra gruppledare som fick fig jobba bra men också vila då och då. Det var att jag lärde känna människor jag jobbade medici vissa av de är vi nu vänner.
Fördelar
Enkel och man lär sig något.
Nackdelar
Då och då blir det för mycket.
Chefen har fått dålig medarbetar enkät. Har hotat personal är otrevlig och kränkande. Samt nedvärderande. Det är sub grupper där och vårdförbundet som jobbar där är mytad av chefen. Du blir jagad vid sjukskrivning. Din kompetens tas ej tillvara och passar man inte i gruppen kommer anklagelser. 25st sjuksköterskor har sagt upp sig under beloppet av 1år. Chefen har HR på sig nu.
dessutom dålig lön.
Fick lära mig mycket och träffa nya intressanta människor.
bra jobb med kolla
gor ....

planerning , ratning , ordnerar
Allt går bra att jobbar med kärlekens och servera mat till alla i skolan eller i äldreboende under Göteborg stad området.
Ny arbetsplats, inga svåra uppdrag. Rätt så mycket fritid. Kände att jag behövde ligga på så att jag fick fler arbetsuppgifter. Det var dom glada för. Fick ett väldigt gott betyg av personalen.
Det var en helt okej arbetsplats. arbetskamraterna, var snälla.
Samarbete på högsta nivå! Fantastiskt rolig arbetsplats som jag varmt rekommenderar!
stressigt arbetsätt och många olika arbetsplatser.
den kommunikation som jag fick med brukarna, det var härligt att se dem vara nöjda med mitt arbete
Jag älskar att jobba med människan de någon som gör mig att jag mår bra och att kunna hjälpa människa som faktiskt behöver hjälp. När de kommer till jobbet så är jobb väldigt någon och ibland kan jag prata med folk och vara social av mig. Jag är en glädje sprider vill att alla ska må bra.
Att arbeta som resurs kan vara ett bra sätt för en ung person att få in en fot på arbetsmarknaden. Dock bara för en kort period då det inte alltid är givande och kan vara mycket mentalt påfrestande.
Fördelar
Gratish lunch.
Nackdelar
Mentalt och psykiskt påfrestande emellanåt.
Som vårdpersonal bidrar du med otroligt viktiga resurser.
En typisk dag kunde vara väldigt lärorik, jag fick med mig kunskapen om ledarskap och jobba i olika arbetsmiljöer. Jag har fått lära mig nya saker som kommer att gå med mig livet ut såsom att jobba med andra individer och kommunicera mycket med person man inte känner. Den bästa delen med jobbet var att varje dag som gick fick jag fick med mig ny kunskap. Det fanns inte alls mycket negativt med jobbet.
Fick med mig mycket kunskap bland annat att städa på olika sätt. Jag har lärt mig laga mat,äta nyttigt och kommunicera med människor mer. Hade en mentor som alltid hade koll på mig och kände mig även trygg med henne. Ganska så roligt att jobba i en plats där alla har olika bakgrund. Hade roligt när jag jobbade så inget var svårt , utan jag var mer taggad till att jobba. Det bästa med jobbet var nog att vi alla som jobbade hade kult tillsammans och blev alltid stolta efteråt.
På högre nivåer i organisationen är det ett gott arbetsklimat och positiv stämning men på de lägre nivåerna dras man med små resurser och bristande optimism.
Ganska tufft arbete kallt å blöt men ganska skoj ändå
Bra chefer bra personal bara positivt mkt bra betyg från mmig
En typisk arbetsdag är de vardagliga rutinerna; att umgås och utveckla barnen genom det pedagogiska lärandet mm.
Jag har lärt mig att arbeta mer flexibelt och med olika slags människor.

Ledningen när det gäller bemanningen fungerar mestadels bra och även på vissa förskolor.

Arbetsplatskulturen är varierande och därmed lärorik och inspirerande.

Den svåraste delen av jobbet är att det kan vara en aning jobbigt att gå runt på flera olika förskolor ("att hoppa runt"), då det upplevs mer opersonligt.

Och den bästa delen med jobbet är att man får träffa en massa underbara härliga barn med massor av energi, glädje och framförallt en massa kärlek.
Lärt mig mycket om hur det är inom barnomsorgen och vilken kunskap det krävs. Väldigt lärorikt men också väldigt tufft då det generellt sätt är underbemannat och de anställda är oftast trötta vilket gör att sammanhållningen ibland blir tuff. Väldigt intressant och roligt att jobba med framtida generationer men också jobbigt då det inte alltid är som man önskar. Fått större insyn i olika kulturer och hur barns beteende kan se olika ut.
Varit både upp och ner. Trivs med mitt jobb, trots motigt periodvis. Önskar dock mer lyhördhet från ledning och att personal får mer inflytande.