Göteborgs Stad

Recensioner från anställda på Göteborgs Stad i Angered

Angered7 recensioner
Jag vill jobba för att förbereda mig för vuxenlivet. Jag undrar hur det är att jobba det bästa och svåraste.
Jag trivdes bra när det gäller relationener med kollegor samt samordnaren, men det var högtempo att jobba där.
Hade en chef som mobbade sina medarbetare genom att himla med ögonen inför kollegorna, ge dubbla budskap och motstridiga instruktioner, detaljkontrollera och göra skillnad på medarbetarna - vissa favoriserades och andra trycktes ner. Chefen som totalt saknar ledaregenskaper är fortfarande anställd inom Göteborgs Stad men i en annan förvaltning.
Bra arbetsmiljö. Kan alltid vända dig när det är problematik på arbetsplatsen
Fördelar
Bra service till sina anställda
Nackdelar
Härliga arbetsplats med många utmanande utmaningar.
Fördelar
God tillgång till kompetensutveckling, gott ledarskap
Man är mycket delaktigt i vad som händer i både verksamheten, stadsdelen och kommunen.
Fördelar
Att vara delaktigt
Nackdelar
Korta arbetstider
Göteborgs kommun är en mycket stor arbetsgivare och är indelad i olika stadsdelar med sina egna politiska nämnder. Detta gör att det finns variationer i hur ledning av förskolor fungerar och styrs.
Den sociala sammansättningen av människor som bor i en stadsdel är mycket varierande. Hur vi arbetar i förskolorna runt om i staden varierar lika mycket. I de områden som till 100% består av barn med andra modersmål än svenska måste stor vikt läggas på svenska språket och att hjälpa barnen att lära sig sociala värderingar etc. för att lättare komma in i svenska och klara sig i den svenska skolan.

Alla skall följa och arbeta utifrån läroplanens mål och lagar om vad barnen skall lära sig i förskolan. Vi brottas hela tiden av att den tid vi har inte riktigt räcker till. Varje dag är en utmaning.

Det roliga med arbetet är när vi ser hur mycket barnen utvecklas och lär sig i förskolan.
Fördelar
Vidare utbildning, friskvård, samarbete med högskolan, anställningsgaranti
Nackdelar
Stora barngrupper (på många förskolor)