Gävle Kommun

Gävle Kommun – recensioner om Ledarskap

Trygg arbetsgivare Ledning information Företags kultur Lätt och lära sig om den svåra och bästa jobb
Dom bara utnyttjar folk , man duger förhoppningsvis ett tag , sedan får man sluta om det inte passar. Om man inte Hinner med alla arbetsuppgifter , och kan allt jättebra. Ligger man bra till hos cheferna och är röv slickare så går det väl. Jag kommer aldrig att jobba åt Gävle Kommun någemera och det finns flera.
Fördelar
Inga gratis luncher
Nackdelar
Inga förmåner för extra anställda eller timanställda
Gävle kommun tar inte ansvar för sina anställda. Följer inte avtal eller arbetsmiljölagar. Ser inte individen, alla kan bytas ut! En kollega sade vad hen ryckte och var därför obekväm och fick därflr ingen löneförhöjning.
Eftersom att jag var praktikant så kan jag tyvärr inte säga nått om lönen. Men det var ett otroligt mysigt ställe att vara hos. Trevlig personal, bra arbetsuppgifter och mysiga lokaler.
Startar med att läsa mail och gå igenom fakturor Det pedagogiska arbetet ses över dagligen och förståelse för mänskliga processer samt arbetssätt följs upp ofta.. Vår arbetsplatskultur är baserad på tillit. Förståelsen för och arbetet med psykisk ohälsa är svår del av arbetet. Det bästa med arbetet är att få stödja ungdomar så de växer mentalt
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Många processer pågår samtidigt
Att åka till kontoret först för att hämta nycklar och annat som är bra att veta innan man sticker ut och jobbar, att gå till garaget där står alla hemtjänstbilar Tyota Rav4 köra med en "egen" tjänstebil till de boende som behövde hjälp med olika saker som en kvinna behövde hjälp med att ta av sin stödstrumpa på kvällen innan hon skulle lägga sig. jag har lärt mig massor, som att alla är vi olika och behöver då stöd på sina egna villkor. alla ska ha det bra, de äldre ska få möjlighet att välja vad de ska äta för mat, hemlagat eller en matlåda som vi ger dem. Det svåraste med jobbet var nog en del andra kollegor som jag tyckte missuppfattade mig, för första dagen så hittade jag inte till alla brukare jag skulle till, nyinflyttad som jag var, de tyckte jag skulle hitta efter en dag. så bra lokalkännedom har jag inte, så det behöver jag öva på. Det bästa med jobbet var nog friheten med egen bil och köra rutterna själv. de trevliga pensionärerna så klart. De flesta blev glada av att se mig, en solstråle av glädje när jag dök upp. De flesta ville att jag skulle stanna kvar för att prata med dem, men, det var mindre bra när jag måste åka iväg och lämna dem ensamma tills nästa gång.
Fördelar
tjänstebilen
Nackdelar
lämna brukarna ensamma tills någon kom hem till dem på besök på nytt.
Som arbetsplats och trivsel = högsta betyg! Tyvärr blev min chef så styrd av siffror så min tjänst blev ohållbar. Det händer hela tiden och svårt att hantera som SYV. Arbetsplatsen är verkligen bramed bra lärare och en bredd av högskoleförberedande program o yrkesprogram. Mycket bra och givande samarbete mellan bitr rektor o SYV på mina program.
Långsamma beslut och svårigheter med samarbete mellan avdelniungar
Fördelar
Fint gym
Trevlig personal och en bra ledning. Det kan vara krävande under vissa omständigheter men det är bara bra.
Här startade min riktiga trygga arbetsplats. Började som timvikarie 2003-04 och blev fast anställd 2006. 2009 blev jag varslad och i samma veva blev jag sjukskriven 1 år. Därefter hamnade jag på hilleborg somatiskt boende i Hille där jag trivdes med både chef och arbetskamrater. En trygg arbetsmiljö och fina relationer med medarbetare.
Fördelar
Vänskap mellan arbetskamrater, trygg med chef Helena Persson
Nackdelar
Ibland psykiskt påfrestande
Eftersom jag har jobbat från 2010 som obehörig förskolelärare ,och lärare, även som special lärare med barn med diagnoser, har jag utvecklat mig med alla personer som har varit kontakt kontakt sedan 2010, Jag lärt mig så mycket av dessa pedagoger . Arbetsmiljön inte är bästa med allt buller , och stress av och på klädning på vintertid
Fördelar
att man kan äta med barnen
Nackdelar
Nackdelarna vissa vill inteäta gå när det är eller de inte gå ut när är kalt.
Man tar 41 till gävle och tar en 15 - 20 minuters promenad. sen kommer man till ett mysig kontors plan, med en trevlig personal. man har sin lilla station där man jobbar med sin uppgift och där jobbar man tills det är dags att gå hem.
Fördelar
Lung arbetsmiljö
Nackdelar
Svårt att ta sig ditt utan personligt fordon
Min typiska arbetsdag är att jag kommer till jobbet och hejar på någon kollega eller kund precis när man kommer till jobbet. Vidare så fortsätter arbetsdagen med mycket slit och släp och trevliga möten vart än man går. Man träffar mycket kunder, man har ett trevligt arbetslag och ser positivt på saker och ting när man är där. Ett trevligt arbetsklimat ska det vara. Jag har lärt mig att i det mest prekära arbetsinsatserna är man som mest sårbar, Jag har fått kämpa riktigt ordentligt, och jag fortsätter kämpa, kommer aldrig att sluta för att få ett jobb. Sen så har jag lärt mig att ett arbetslag ska hålla ihop och bli tightare och att ha det trevligare på jobbet. Ledningen ska dessutom visa respekt för sina underarbetare Ledningen ska vare emot mobbning på arbetet, sen så ska ledningen kunna ta itu med om det uppstår några problem i arbetslaget för att lösa det internt. Mina arbetskollegor är trevliga och extroverta av sig. De är dessutom hjälpsamma om det uppstår något problem på arbetsplatsen Den svåraste delen utav jobbet är nog tunga lyft och argsinta kollegor, om det nu finns några sådana människor. Den bästa delen utav jobbet är när man kommer dit och det uppstår en hel kemi mellan kollegor och hela arbetslaget när man kommer till jobbet på morgonen, Man kan prata med alla om någonting som man har varit med om, man kan utbyta erfarenheter sinsemellan. Trevliga kollegor är också en bra egenskap och bra och förstående chef. Det ska vara rymliga lokaler, fina lokaler att vistas i.
Fördelar
Gratis luncher och träningskort ingår.
Nackdelar
Det finns inga tråkiga nackdelar med jobb.
Det var jättebra på jobbet och jag har lärt mig svenska maträtter, Jag har haft jättebra och snälla kollegor och chefen. Det har inte varit svårt på jobbet. Man träffar nya människor varje dag.
Se fler recensioner av Gävle Kommun