Frösunda

Frösunda – recensioner om Lön och förmåner

3.0Lön och förmåner

Hittade 36 recensioner som matchade sökningenVisa alla 83 recensioner

Stressigt

För lite personal och för stor arbetsbelastning i förhållande till det ansvar vi anställda hade. Bra stöd då jag blev sjukskriven pga utmattningsdepression.

Dålig atetyd pratar skiti om allt och alla outbildad chef

Chef förstör hella hanveden otrevliga och står inte för det dom säger till anhöriga ingen uppskattning till personalen jobba inte där fruktansvärt att det får vara öppet

Fördelar

Arbetskamrater

Nackdelar

Ledningen

Började okej men slutade i katastrof

Min dåvarande chef Karin Johansson var fantastisk men företaget är tyvärr oseriöst. Det handlar så mycket mer om vinst än pengar. De sliter ut chefer som förväntas vara standby 24/7 och är de inte det får man gå. Dåliga villkor som leder till höga sjuktal.

Fördelar

Nej

Märklig, ingen sympati för dina anställda

Arbeta med lift ensam, ofta att nästa assistent inte dök upp när vi skulle ha skiftbyte, dålig lön, tuffts arbetspass, slitsamt för kroppen, inga utbildningar och dålig chefs uppfattning!

Fördelar

Nackdelar

Inga utbildningar

stimulerade och roligt arbete

en typisk arbetsdag är att kunden jag arbetar för ger mig ett lugn och får mig att må bra. de har verkligen sett till att jag har hamnat hos rätt kund. ledningen är mycket hjälpsam och är bra att prata med. den svåraste delen av jobbet är att säga rätt ord i meningarna för att det inte ska bli fel i kundens vardag. den bästa delen av jobbet är att kunden ger så mycket tillbaka så att det nästan inte känns som ett jobb utan man istället är som en vän till kunden.

Fördelar

friskvård

Nackdelar

har inte hittat några nackdelar

Under all kritik

Dålig kultur, rädd organisation, ingen struktur och obefintligt ledarskap där alla chefer sade upp sig.

Fördelar

Friskvård som alla andea företag

Nackdelar

Ingen struktur, allt baserades på att vinna upphandlingar i kommuner

Dåligt arbetsklimat

Ett företag som utnyttjar sina anställda och med mycket dåligt ledarskap

Fördelar

Nackdelar

Många

Håll er borta!

Skulle inte rekommendera någon att arbeta på Frösunda. Otrolig syndabocksmentalitet och ledningen är bara fruktansvärd! Har inget gott att säga om detta företag och dess ledning efter en tid som mellanchef.

Fördelar

God likviditet

Nackdelar

Fruktansvärd företagskultur

Lung och bra arbetsmiljö

Att jobba för Frösunda var jättebra upplevelse, har varit nöjd med arbetsplatsen. En typisk arbetsdag var att underhålla äldre på äldreboendet som t.ex spela kort, promenader, kommunicera, hjälpa laga mat och allmänt hjälpa de vid behov. För mig fanns det inte svåra delar på jobbet, men det bästa delen har varit att lära sig nya saker och historier från deras liv och upplevelser eftersom man kommunicerar vardagligen med kunderna.

en arbetsdag

Stöd i en persons vardagssysslor. hygien, städ, matlagning, aktiviteter mm

Utvecklande arbete

Bra arbete men osäkert med tanke på yttre faktorer upphandlingar mm.

Fördelar

egen planering

Egenansvar och produktivt

Som pers.ass skall man kunna vara händig och stark

Fördelar

Gratis Resor, gratis arbetsmaterial

Helt ok

Ledningen kunde varit mer involverad. Stort ansvar med för lite utbildning. Ingen extra backup vid semestrar och sjukdom, vilket kunde innebära pass upptill 48 h. Dålig lön.

Fördelar

Ingen stress. Stor frihet med upplägg av arbetsuppgifter.

Nackdelar

Dålig lön, framförallt nattetid.

Produktiv och roligt arbetsmiljö

Jag jobbar eftergeende takt.. Roligt att jobba med glada och positiva människor.

Fördelar

Grattis måltider

Frösunda

En typisk dag på arbete för mig är att göra det kunden vill att jag gör och hjälper till med det kunden inte klarar av att göra själv. Under min tid på Frösunda har jag lärt mig att bemöta människor, att ta ansvar på en annan nivå och vikten av att ge sin hand till en behövande människa. Ledningen tycker jag kan vara lite krånglig, vi har inte alltid det stödet vi behöver. Arbetsplatskulturen är bra, är nära med mina kollegor och tycker att vi samarbetar bra. Den svåraste delen av jobbet är att inte kunna göra mer för kunden än vad man gör, om en kund mår dåligt och inte vill t.ex träna så finns det inget jag kan göra åt det förrän kunden själv känner att hen vill eller orkar igen. Den bästa delen av jobbet är när man känner att man gjort något som hjälper kunden mot sina mål.

Fördelar

Flexibla arbetstider, kollegor, att hjälpa någon

Nackdelar

Dåligt med vikarier

Spännande och varierande arbetsplats.

Ena dagen är aldrig lik den andra. Jag har lärt mig mycket om olika sjukdomar/mediciner samt hjälpmedel inom vården. Då jag oftast jobbar med andra så kan det vara kul med samarbete. Det kan bli lite svårt när man ska jobba på en ny arbetsplats med nya regler och rutiner. Det bästa är att få komma ut och träffa alla fantastiska kunder och kollegor.

Fördelar

Taxi resor till jobbet

Gediget viktig erfarenhet.

Delad tur, helgarbete och dåligt betalda nattskift är en besvikelse. Arbetsuppgifterna var individanpassade och kan variera gravt beroende på vårdtagare. För mig var det en gediget viktig erfarenhet och tack vare goda kolleger ett nöje att arbeta. Men har man barn själv så kompliceras livspusslet på grund av arbetstiderna.

Hög trivselfaktor

Eftersom jag bara har en brukare att ta hand om är det ingen stress utan allt sker på brukarens behov och i dennes tempo. Vill brukaren ha frukost på sängen får brukaren det. Dagliga sysslor som städa, tvätta, laga mat tas efter brukarens eget schema som brukaren själv bestämt. Brukaren har lärt mig att ta det lugnt, allt behöver inte göras med en gång.

Fördelar

Endast en brukare att ägna sig helhjärtat åt

Nackdelar

Ingen kollega att prata med förutom vid personalbytet

Lärorik tid

Med tanke på det ansvar man har som personlig assistent är lönen alldeles för låg.

Fördelar

Bra chefer

Nackdelar

Låg lön

Produktiv och rolig arbetsmiljö.

Bra företag med bra kommunikation samt bra löner. Tar bra hand om personal och kunder.

det jag som lärde från hus frösunda

Jag lärde mig mycket av mitt arbete. Vilket är viktigt för människan och vad människor behöver.... alla patienter vill få kär eller respekt från oss. De tänker vi som är deras familj. De vill prata med oss om deras historier och minnen. Jag visste bara från jobbet om varför människor behöver personlig assistent. Och sedan smälte mitt hjärta och ser annorlunda de som är kund.. Jag försöker hjälpa till med mitt hjärta, inte som en robot eller bara arbetar utan hjärta. De behöver hälsosam mat, god vän, bättre träning, positivt sinne och någon som kan ha en bra idé för alla saker eller kreativitet

Fördelar

gratis några såker

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Frösunda. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.5

• Frösunda