Frösunda

Frösunda – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3.1Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 21 recensioner som matchade sökningenVisa alla 83 recensioner

Bra arbetsmiljö

Jätte bra kontakt med bemanning, schema wnligt önsķemål,men ibland brist på personalen...

Nackdelar

Började okej men slutade i katastrof

Min dåvarande chef Karin Johansson var fantastisk men företaget är tyvärr oseriöst. Det handlar så mycket mer om vinst än pengar. De sliter ut chefer som förväntas vara standby 24/7 och är de inte det får man gå. Dåliga villkor som leder till höga sjuktal.

Fördelar

Nej

Trygghet,engagemang,bra chefer...

Man arbetar enligt sina tider,sitt schema.. Det är individuellt,beroende på dig ,på vad du kan ,vilka erfarenheter du har,på din förmåga att jobba med olika samt hos olika kunder..kemin ....empatisk förmåga....i alla fall Frösunda är ett tryggt företag och de har två bästa chefer som Hicham och Boris....de är bäst.

Märklig, ingen sympati för dina anställda

Arbeta med lift ensam, ofta att nästa assistent inte dök upp när vi skulle ha skiftbyte, dålig lön, tuffts arbetspass, slitsamt för kroppen, inga utbildningar och dålig chefs uppfattning!

Fördelar

Nackdelar

Inga utbildningar

Lärorik och givande arbetsplats.

Jag fick en väldigt noggrann och utförlig handledning under introduktionen den första veckan. Arbetsgivaren har varit uppmuntrande och stödjande.Jobbet har varit väldigt lärorikt där jag har fått lära mig mycket om hur man bemöter en brukare som har autism och intellektuell funktionsnedsättning.

Fördelar

Uppmuntrande arbetsgivare

Nackdelar

Det finns inga nackdelar.

Utmärkt arbetsmiljö.😊

Bra relation med arbetskamrater, utmärkt arbetsmiljö. Har bra minne om Frösunda Hanveden. Med chefen för år 2017, bemanning...och arbetsmarknad.

Något osäker arbetsmiljö

Var noga med att läsa kontrakt och anställningsavtal, vid återupprepade gånger blivit mer eller mindre lurad en min arbetsgivare.

Fördelar

Nackdelar

Dålig struktur

Utvecklande arbete

Bra arbete men osäkert med tanke på yttre faktorer upphandlingar mm.

Fördelar

egen planering

Helt ok

Ledningen kunde varit mer involverad. Stort ansvar med för lite utbildning. Ingen extra backup vid semestrar och sjukdom, vilket kunde innebära pass upptill 48 h. Dålig lön.

Fördelar

Ingen stress. Stor frihet med upplägg av arbetsuppgifter.

Nackdelar

Dålig lön, framförallt nattetid.

Roligt arbete men osäker anställning

Roligt arbete , trivdes jättebra. Bara synd man inte är helt säker på att få en anställning när man kommer tillbaka ifrån föräldraledighet .

Vekrsamheter i utveckling

Jag drivs av att leda mig själv och andra i olika sammanhang och motiveras av att arbeta med kollegor i ett team

Har en bra handledare

Ett bra företag för oss assistenter. Bra med uppföljningar osv

Trevlig arbetsmiljö

Det är ett mycket givande arbete. Där jag får hjälpa och stötta våra kunder och pa

Fördelar

Man får friskvård

Roligt och givande yrke

Trivdes hos min brukare, fick göra det mesta inom omvårdnad. Dock behövde brukaren väldigt få timmar. Daglig omvårdnad, viss hjälp med mat och hygien.

Challenging and fun workplace

A great job with fantastic colleagues and management. I could develop my skills and challenging myself. I always got the support I needed from the company wile working with refugee children.

Lugn och bra arbetsmiljö

Började kl 8 och fixade frukosten direkt. Efter frukosten brukade vi ta upp han till toaletten för att raka sig och tvätta han. Han brukade sova mycket så vi satt i köket, diskade och ibland städade vi. Vid 12-13 ordnade vi lunch och gav han den. Tvättade han i sängen efteråt och sen somnade han. Hjälpte frun med vissa ärenden till butiken och samtalade med henne en stund. Vid 17-18 lagade vi middag och efter det tog vi upp han till badrummet igen för vanlig vård. Avslutade passet vid 20.00 Jag har lärt mig hur man använder taklift, duschar, torkar i säng, påklädning, stor lyhördhet, förflyttning från säng till olika områden, m.m Ledningen var bra men ändå svår då alla hade olika sätt att göra vissa saker på och vi fick inte göra allt då frugan sa ifrån. Mina arbetskollegor var bra och lätta att jobba med. Vissa var lite svårare och mer envisa men situationen löste sig alltid bra och enkelt. Den svåraste delen var nog påklädningen och förflyttningen till och från rullstol. Den bästa delen var att alla var trevliga och jobbet var allmänt intressant. Man lärde sig mycket på kort stund/tid och det var kul att kunna hjälpa till.

omväxlande arbete.

Beroende på om jag jobbat natt eller morgon så började jag med att fixa frukost,ge medicin,dusch.Städa,mm.Jag lärde mig att bli mer social och och lyhörd.Hade väldigt bra arbetskollegor. Det svåraste med jobbet va att det ibland blev jobbigt psykiskt och den dåliga lönen. Det bästa va att det va väldigt fritt,omväxlande och givande!

Hjälpa perssonen att utföra sina dagliga uppgifter och önskemål

Har lärt mig,att vara som först tålamodig,lydhet,nerver av stål. God samarbette samt komunicera med mina kolegor, Svåraste delen av jobett är alldrig lik gårdagen,samt att vara bästemd,mot anhöriga fast det är svårt att hanskas med dem. Det bästa delen är att varge dag är inte säg lik gårdagen,man uvecklas själv som persson hela tiden,

Givande

Långa arbetspass. Trevliga kollegor. Givande och kul. Här fick jag lära mig hur det är att vara personlig assistent

Tuff arbetsmiljö

jag var anställd av Frösunda, men min kund var väldigt trött på deras sätt att sköta sitt arbete så kunden bytte till Rullarna, men även detta assistentbolag var kunden inte nöjd med så nu ska kunden byta till Humana, så vi som jobbat har haft en tuff resa, fattas ofta folk, och vi har en tuff arbetsplats. vi har endast kaffe som förmån allt annat får vi ha med själva. det är tunga lyft, och mycket alkohol i bilden så detta gör att det inte bara är tungt fysiskt utan även psykiskt. så jag vill söka mig något annat jobb.. Jag jobbar både dag och natt här , på dagskiftet hjälper jag med all ADL och hjälper till med frukost.och hjälper till med allehanda önskemål som kunden har, matlagning, trädgården, städning mm. på kvällen börjar jag kl 19.00 eller 22.00 då förbereder jag allt inför natten o dagen efter, hjälper kunden till sängen, och tittar till kunden på natten, har sovande jour mellan kl 04.00 - 08.00. då jag slutar. Jag har bra arbetskollegor, men vi ses inte så mycket tyvärr. det svåraste är att jobba när kunden är full, händer ofta att kunden" deckar" och det blir väldigt tungt att klara allt själv, och i synnerhet när man ska lägga kunden och kör den manuella golv liften. sedan alla riskmoment vid läggningen i sängen, känner mig helt slut i kroppen efter ett pass.. kunden är dessutom tung! men jag kämpar på trots motgångarna som är då och då.. det bästa med jobbet är att när kunden är nykter då är det bara roligt att jobba, men tyvärr så är det på väg utför nu, sjukdomen och levnadsättet gör att det bara blir tyngre både fysiskt och psykiskt.

Bra ledarskap, stöd vid behov på arbplatsen

Avlöser natten vid 07 pm. Hjälps åt att få vt i duschen o på toaletten meddels lift. Kollegan avslutar sitt pass. Brukaren sitter i sin permobil. Under dagen lagar vi middag, sköter hushållet, städ, tvätt, ibland ut en liten sväng. På eftermiddagen vila för vt. Till sängen med liften, det fixar vi själv. Avlöst vid 16tiden. Sovande jour från 20 - 08. Tillsammans med kollegan får vi vt i säng för natten. Oftast vakna pass från 04 - 07 då vt ofta är orolig. Lärde mej hur svårt det måste vara att behöva ha så stort behov av andra vid helförlamning, hur viktigt att hamna rätt i säng och rullstol. Ledningen var bra. Kollegerna helt OK. Svårast kanske mest att man är så ensam under passen, men eftersom vt var klar i huvudet och en bildad person var det OK. Vi trivdes bra med varandra vilket väl var det bästa med jobbet.

Fördelar

Bra kommunikation med brukaren

Nackdelar

Osäker anställningsform. Uppdraget slutfört när brukaren avled

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Frösunda. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.5

• Frösunda