Forshaga kommun

Recensioner från anställda på Forshaga kommun

Roligt arbete men mycket skitsnack mellan vissa kollegor. Annars även bra arbetsmiljö, lite stressigt emellanåt men är jobbet roligt så offrar man det.
dålig personalpolicy, tar inte hänsyn till den befintliga kompetensen som finns inom personalgruppen
Skönt att få jobba utomhus när det var sommar och sol :)
Arbetet som idrottslärare på Dejeskolan i Forshaga kommun var intressant och givande. Arbete med barn och unga är mycket omväxlande och som lärare kan man i stor utsträckning själv påverka sin arbetssituation. Skolledningen fungerade bra och jag kände att jag själv kunde utforma mitt arbetssätt och att de litade på att jag tog eget ansvar.
Fördelar
Pedagogiska gratis luncher
bra arbetsmiljö och jobba med individ, grupp och organisation nivå viktig aspekt. påverka utveckla verksamhet på organisation nivå.
bra chef viktig ha nära kontakt med sina medarbetare. svårt få tid.

det bästa är man kan påverka bättra arbetssätt. även samarbeta med andra personalen hat stor betydelse i arbetet.
Fördelar
friskvård
Nackdelar
små kommun
jobbigt att inte bli bokad i förväg utan gå upp tidigt och sitta med telefonen hela morgonen. inte veta vart du ska, hur länge du ska jobba eller om du måste iväg till ett nytt ställe.
Fördelar
roligt
Nackdelar
oplanerat
Har aldrig vaknat en morgon och tyckt det varit tråkigt att åka till arbetet.
Nu har jag ju så nära till jobbet där jag byter om till arbetskläder och hämtar servicebilen att jag kan cykla dit.

Bra kolleger och ganska bra chefer med ett arbetsklimat som det mesta sköts via felanmälan på ett felanmälanssystem som heter Incit.

Vid akuta ärenden så ringer personal/hyresgäster till min mobiltelefon.

En arbetsdag är mellan 0700-1600 om det inte är jour som är dygnsjour i en vecka.

Allt kan hända ifrån folk som fastnat i hissen till ventilation som stannat, tvättmaskiner som är trasiga, avlopp som det är stopp i, trasiga persienner. Ja stort sett allt som kan gå fel/sönder i en fastighet.
Fördelar
Man jobbar i kommunen man bor i med ett härligt gäng
vi hade bra arbetstider, bra rasten lagom, trevliga arbetsledare, mina arbetskollegor va trevliga vi jobbade i bra tillsammans och jag kunde komma in i gruppen, inget va svårt på min arbetsplats. Det bästa va att man trivdes.