Forex Bank

Recensioner från anställda på Forex Bank

Man arbetar med härliga människor och för träffa flera personer varje dag.
Bra företag att arbeta för, jag hade en väldigt lärorikt tid på firex.
Fördelar
Bra chefer
Nackdelar
Kanske lite bättre lön.
Jag har själv arbetat på Forex Bank och vet exakt vad för arbetsplats detta är. Jag själv har blivit utnyttjad samt att vi lurar kunderna. Väldigt otacksamma chefer trotts att man ställde upp varje gång de behövde hjälp. De säger att de alltid ska vara tillgängliga ifall vi behöver hjälp, men det var de inte. Vi fick istället ringa kollegorna på deras lediga dag för att fråga om hjälp. Ni lär väl gå i konkurs snart vilket är jätte bra! Corona gjorde åtminstone något bra. Vi tar även emot så mycket skit varje dag från kunder. Det kan vara från att spotta på vår ruta, hotfulla och kränkande kommentarer. Trots det har jag aldrig fått ett ordentligt ”tack” från cheferna. Ingen bra lön för den delen också Men värst av allt är nog ”senior personalen” . Ni vet de som jobbat i flera år men inte riktigt tar jobbet på allvar. De som sitter och gör absolut ingenting. De tar extra långa raster, tar extra lång tid att lösa de enklaste uppgifterna istället för att sitta i kassan och hjälpa kunder. Men tro inte allt blir enklare när man sitter bakom glaset. Det finns så många tillfällen där vi blivit så kränkta och nedstötta utan att vi ens kan / får göra något. På fullaste allvar så sitter personalen där och bara tar emot massa sk*t. Inte värt ! Sök annan arbetsplats!!!!!!!
Jag trivs väldigt bra på Forex. Känt mig som en i gänget från dag ett.
Nöjd med de erfarenheter jag fick. Hade god kontakt med ledning.
Det är kanske bra till den person som tycker inte om hög tempo.
Det var bara praktik , jag menar att jag jobbade utan lön.
För mycket sälj för att vara bank. Chill jobb för den som inte vill utvecklas.
Jag kan inte gå in på detalj exakt vad jag gör på FOREX Bank. I det dagliga arbetet så ingår det olika arbetsuppgifter. Nedan kan du läsa vilka. Betjäna kunder Banktjänster Sälja valuta Beställavaluta Bokföring Arkivering Handledare Coachning Schemaläggning Detta är några exempel på arbetsuppgifter men dom kan självklart variera beroende på tjänst.
Fördelar
Friskvård.
Nackdelar
Hotfulla kunder till och från.
Rollen innefattar arbetsuppgifter som: - Hantering av utländsk valuta, bankprodukter (lån, konto, kreditkort), men även uppföljning, försäljning, bokföring & administration. - Hantering av stora summor i form av avsälj, beställningar, stickkontroll, kontrollräkning m.m. - Teamwork, kommunikation i alla dess former samt service & högt tempo Tjänsten ställer höga krav på: - Hantering av personuppgifter & kunskap om penningtvättslagen - Stresshantering, effektivitet, kundnöjdhet & service - Kunskap om olika bankers villkor & produkthantering
Mycket som händer i företaget. Snabba puckar. Förändringsarbete.
The higher bosses were always nice but some of the small management teams were always a bother to talk to. The tasks where great and fun to administrate accounts and SCCM for images was interesting and fun to work with.
Möten med människor hela dagen, kul att hjälpa turister att få rätt valuta med sig på resan. Bra och kunniga arbetskamrater.
Kundfokus - Sälj och service - Högt tempo - Administrativt arbete. Alltid finns det något att göra :)
Ett mycket roligt arbete, trots att det i inledningsskedet var lite svårt att lära sig de olika delarna i banksystemet. När man lärt sig alla delarna och arbetet flöt på så väcktes säljarinstinkten och jag trivdes alldeles utmärkt med arbetsuppgifter och kundkontakter.
På Forex Bank arbetade jag med tjänster som; sparande, lån, försäljning, företagsavtal, administrativa uppgifter och samt valutahantering. Arbetet krävde även bra kundbemötande, men även identifiering utav kundens behov. Jag trivdes väldigt bra som banktjänsteman eftersom jag fick kombinera mitt intresse för finans och för att jag som person är utåtriktad och föredrar personliga möten. Kombinationen av mitt intresse för finans och mitt driv för att öka försäljningen medförde att jag redan efter två månader blev utbildningsansvarig
Fördelar
Varierande arbetsuppgifter
Nackdelar
Väldigt svårt att göra karriär
Se fler recensioner av Forex Bank